Specialized
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Dank je voor de review. Ik zit een beetje met een luxe dilemma.
De Zipp's 404 vind ik met vooral de zwarte decals erg fraai. Sexy wielen! Hoogte is 58mm.
De Fulcrums vind ik ook mooi en zijn nieuw voor dit jaar. Hoogte 55mm.
Dus gevoel zegt "probeer nu eens de Zipps en ratio zegt "Fulcrum is bewezen (ik heb ook Bora clinchers op andere fiets) goed dus ga voor save"
Zijn de Zipp's voldoende stijf? Ik ben een grote sterke sprinter (niet echt een klimmer) dus in wil een wiel dat zijdelings in de sprint ook super strak is.
De Fulcrums hebben aan de drive side van het achter wiel 2:1 spaak patroon. Dus drive side heeft meer spaken. Is dat bij Zipp ook zo?
Kortom; de naven van de Zipp geven geen problemen?
De Zipp's 404 vind ik met vooral de zwarte decals erg fraai. Sexy wielen! Hoogte is 58mm.
De Fulcrums vind ik ook mooi en zijn nieuw voor dit jaar. Hoogte 55mm.
Dus gevoel zegt "probeer nu eens de Zipps en ratio zegt "Fulcrum is bewezen (ik heb ook Bora clinchers op andere fiets) goed dus ga voor save"
Zijn de Zipp's voldoende stijf? Ik ben een grote sterke sprinter (niet echt een klimmer) dus in wil een wiel dat zijdelings in de sprint ook super strak is.
De Fulcrums hebben aan de drive side van het achter wiel 2:1 spaak patroon. Dus drive side heeft meer spaken. Is dat bij Zipp ook zo?
Kortom; de naven van de Zipp geven geen problemen?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Het achterwiel heeft 24 spaken, maar 12 aan elke kant, dus niet 2:1.
Ik ben geen echte krachtpatser en kan niet inschatten hoe ze zich bij zware sprinters houden, maar m'n buikgevoel zegt dat ze dat wel aankunnen. Maar ik ben waarschijnlijk wel wat bevooroordeeld
Wat trouwens ook meespeelt voor mij, ik heb in de bergen (bv met de Marmotte) best wat carbon velgen van andere merken kapot zien gaan en de Zipps geven geen krim (bij mijn rem gedrag). Nu zeg ik zeker niet dat andere wielen slecht zijn, maar tussen m'n oren is het prettig dat ik er dan ook op kan vertrouwen dat ze niet zacht worden. Ik gebruik trouwens die bruine remblokjes van Trivio, kosten geen drol (4 euro voor 2 stuks) en remmen veel beter dan de originele Zipps.
Ik was a fan vanwege de looks en accepteerde het extra onderhoud, maar nu ben ik helemaal om. Het zijn voor mij de wielen nu.
Woon je in de buurt van Eindhoven? Dan zou je ze wel een keer kunnen proberen
Ik ben geen echte krachtpatser en kan niet inschatten hoe ze zich bij zware sprinters houden, maar m'n buikgevoel zegt dat ze dat wel aankunnen. Maar ik ben waarschijnlijk wel wat bevooroordeeld
Wat trouwens ook meespeelt voor mij, ik heb in de bergen (bv met de Marmotte) best wat carbon velgen van andere merken kapot zien gaan en de Zipps geven geen krim (bij mijn rem gedrag). Nu zeg ik zeker niet dat andere wielen slecht zijn, maar tussen m'n oren is het prettig dat ik er dan ook op kan vertrouwen dat ze niet zacht worden. Ik gebruik trouwens die bruine remblokjes van Trivio, kosten geen drol (4 euro voor 2 stuks) en remmen veel beter dan de originele Zipps.
Ik was a fan vanwege de looks en accepteerde het extra onderhoud, maar nu ben ik helemaal om. Het zijn voor mij de wielen nu.
Woon je in de buurt van Eindhoven? Dan zou je ze wel een keer kunnen proberen
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Hoi,
Bedankt voor de info. Wordt gewaardeerd.Ik woon in Utrecht, maar ik heb zojuist besloten om voor de nieuwe Fulcrum Racing Speed 55C te gaan. Veel ervaring met Campa en Fulcrum wielen en ze hebben me nooit teleurgesteld. Voor mijn inzet en fysiek zijn de Fulcrums, denk ik, de beste keuze.
De Zipp's zijn wel hot, maar ga toch voor Fulcrums.
Bedankt voor de info. Wordt gewaardeerd.Ik woon in Utrecht, maar ik heb zojuist besloten om voor de nieuwe Fulcrum Racing Speed 55C te gaan. Veel ervaring met Campa en Fulcrum wielen en ze hebben me nooit teleurgesteld. Voor mijn inzet en fysiek zijn de Fulcrums, denk ik, de beste keuze.
De Zipp's zijn wel hot, maar ga toch voor Fulcrums.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Volgens mij is er geen verschil tussen de 404 uit 2017 en 2018. In 2015 heeft Zipp de 404 uitgevoerd met nieuwe lagers type 77/177. Dit is wel een enorme verbetering ten opzicht van de vorige 404 met de 88/188 naven. Door de nieuwe 77/177 naven is de Zipp een stuk stijver en minder onderhoudsgevoelig geworden. Boven de 404 is nu de 404 NSW geplaatst die lichter is, beter remt en ook andere naven heeft. Uiteraard ook weer duurder.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik vind de Tarmac S-works SL6 in wit mooi. Het was voor mij zeker een alternatief geweest als het cameleon green frameset niet zou zijn gelukt. Wit is natuurlijk in zoverre een lastige kleur omdat je er alles op ziet. Je moet dus wel van poetsen houden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Topframe, maar die kleurtje zijn wel heel Giant.....
Less is bore