Nette fiets man! Ook mijn favoriete kleurstelling.
Welke maat heb jij en wat is jouw lengte als ik vragen mag?
Daarnaast komt die fiets toch met 45mm diepe wielen? Waarom heb jij gekozen voor een andere wielset?
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Nette fiets man! Ook mijn favoriete kleurstelling.
Inderdaad gewoon een liner gebruiken, dan zal het wel goedkomenpryt schreef: ↑11 mei 2018 22:10 Heeft iemand ervaring met het vervangen van de schakelkabels op zijn Endurace SLX (disc). Mijn fiets is nu bijna anderhalf jaar oud en ik voel dat ik er me stilaan voor mag opmaken. Hoe verzorgt Canyon de interne routing en hoe heb jij het aangepakt? Ik dacht gewoon een liner over de binnenkabels te schuiven.
Ik heb trouwens een goedkope 2de set wielen voor mijn fiets gekocht: de nieuwe Fulcrum 4 Racing. Die bevallen me uitstekend. De lichtere DT-Swisswielen ga ik houden voor de cyclo's.
Werkt prima voor steekassen. Je moet wel de juiste adapter (bijgeleverde plastic passtukken) gebruiken.michaeldaerden schreef: ↑12 mei 2018 15:35 Hi,
Is hier iemand die de Tacx Spider Team gebruikt met een Canyon met schijfremmen (steekas 12mm)? Ik krijg nogal tegenstrijdige berichten of de fiets goed past op deze standaard of niet. Alternatief is de Tacx Spirder Prof, maar het lijkt mij net handig om de voorvork te kunnen vastzetten.
Andere tips voor montagestandaard zijn altijd welkom. Zou moeten dienen voor een Canyon Ultimate CF SL Disc en een Canyon WMN Endurace CF SL Disc.
Groeten,
Michael
Ja hoor,
Ik heb exact deze vraag laatst op reddit gesteld (zie: https://www.reddit.com/r/cycling/commen ... er_tiagra/). Zo'n 80-90% van de 100+ reacties waren er voor om voor de 105 te gaan. Met name om de betere remmen en omdat deze makkelijker te upgraden is met bijv. Ultegra onderdelen. Feit blijft wel dat Tiagra gewoon erg veel biedt, en dat de prijs-kwaliteit verhoudingen van beide groupsets niet ver uit elkaar liggen. Als 200 euro verschil betekent dat je je bijv. geen goede kit meer kan veroorloven lijkt het me verstandig om de 6.0 met Tiagra te gaan. Ik was zelf ook voor Tiagra gegaan als ik niet een goede deal was tegengekomen voor een fiets met 105, aangezien upgraden van onderdelen niet per se iets is wat ik verwacht te zullen gaan doen.Slampamper schreef: ↑13 mei 2018 18:58 Waarschijnlijk is de vraag al vaker langs gekomen, excuus alvast
Ik ben aan het kijken voor mijn eerste upgrade van een mooie frankenstein fiets met onderdelen uit de jaren 80 naar een nieuwe. Ik heb een budget rond de 1000 die eventueel wel iets gerekt kan worden.
Ik ben erg gecharmeerd van de endurance AL in deze prijsklasse, maar twijfel heel erg tussen de 6.0 (tiagra) en 7.0 (105). Ik lees overal erg goede verhalen over de tiagra 4700 series en vraag me erg af of de 105 afmontage 200 euro extra waard is. Wat is jullie mening hierover?
bigfloor schreef: ↑13 mei 2018 21:01Ja hoor,
Het freewheel van de Mavic achterwielen gebruikt geen kogellager maar een Nylon glijlager. Dat heeft 1 groot voordeel: kost bijna niks. De nadelen zijn: deze constructie kan wel eens sticky zijn, dat merk je dan in de zwaartste versnelling, bergaf (dus 50km/u plus), benen stil houden en dan wil het freewheel blijven plakken waardoor de ketting slap valt aan de bovenzijde, 2e nadeel is dat het Nylon slijt en daardoor speling gaat geven waardoor je een wiebelende/klapperende cassette krijgt (alsof je de sluitring niet goed hebt aangedraait)
Ik weet dat er op dit forum met graagte geklaagd wordt over Mavic....maar doe dat dan op basis van de juiste gegevens. Mavic gebruikt al bijna twee jaar een andere techniek: Freewheel: Instant Drive 360. Daarbij hebben ze de stalen body helaas vervangen door een Als (zoals alle andere merken) met "invreten" als gevolg. Maar van een glijlager is beslist geen sprake meer. Overigens heb ik al vele wielen met zo'n glijlager gehad en nu 1 met de nieuwe body/freewheel. Ik merk nauwelijks verschil behalve het geluid....