Door de bomen het bos.....
Ik ben mezelf aan het orienteren op een nieuwe racefiets.
Allereerst; nu rijd ik op een specialized tarmac, goede fiets nog altijd maar ben wat aan iets nieuws toe.
Ik rijd geen competitie (alhoewel ik dat wel eens zou willen doen) maar fiets graag alleen, plat in de beugel en gaan. en tourtochten zou ik meer willen gaan doen in de toekomst
wat wil ik; een echte racer zoals de tarmac er 1 is.
Een nieuwe specialized tarmac vindt ik echt knap maar ook vrij duur.
de canyon ultimate's vind ik ook wel zeer mooie fietsen, maar daar zijn er 3 verschillende van. wat is het verschil onderling?
Vandaag een cube agree gezien met disc en di2 voor amper 3000 euro. waarin verschilt deze fiets in andere twee boven genoemde? is deze wat meer op endurance gericht?
wat ik mooi vind is dat de achtervork onder de bovenbuis uitkomt dus zou ik dit graag bij mijn nieuwe fiets zo hebben.
Kunnen jullie wat tips geven?
Allereerst; nu rijd ik op een specialized tarmac, goede fiets nog altijd maar ben wat aan iets nieuws toe.
Ik rijd geen competitie (alhoewel ik dat wel eens zou willen doen) maar fiets graag alleen, plat in de beugel en gaan. en tourtochten zou ik meer willen gaan doen in de toekomst
wat wil ik; een echte racer zoals de tarmac er 1 is.
Een nieuwe specialized tarmac vindt ik echt knap maar ook vrij duur.
de canyon ultimate's vind ik ook wel zeer mooie fietsen, maar daar zijn er 3 verschillende van. wat is het verschil onderling?
Vandaag een cube agree gezien met disc en di2 voor amper 3000 euro. waarin verschilt deze fiets in andere twee boven genoemde? is deze wat meer op endurance gericht?
wat ik mooi vind is dat de achtervork onder de bovenbuis uitkomt dus zou ik dit graag bij mijn nieuwe fiets zo hebben.
Kunnen jullie wat tips geven?
Er zijn voldoende sportieve frames, min of meer gelijk aan de Tarmac met zo'n achtervork.
koersen mag vooralsnog niet met schijfremmen dus dat lijkt mij vraag één.
Cube doet kwalitatief niet veel onder voor de topmerken. Het is grotendeels imago waar je voor betaald. Voor de één is dat belangrijk, voor de ander totaal niet. De Agree is niet héél sportief dus dat kan wel een dingetje zijn.
koersen mag vooralsnog niet met schijfremmen dus dat lijkt mij vraag één.
Cube doet kwalitatief niet veel onder voor de topmerken. Het is grotendeels imago waar je voor betaald. Voor de één is dat belangrijk, voor de ander totaal niet. De Agree is niet héél sportief dus dat kan wel een dingetje zijn.
Campagnolo Ultra Dork
dat vertelde ze in de lbs ook dat het meer op endurance gericht is, daarmee dat de agree waarschijnlijk ook afvalt.
overweeg ook een aero bike. eerst wel testen of ik daarop fatsoenlijk kan zitten.
Ik rij zelf met de Agree, niet heel sportief zal best zijn maar het zijn nog altijd de benen die het doen! Er zijn er in mijn fietsclub met supersnelle fietsen, maar ze rijden er niet naar!! Oftewel allemaal dikke bullshit, koop wat je mooi vind en wat goed zit.
Maar de geometrie van de Agree is wel redelijk comfortabel. Ik zou het eerder typeren als een neutrale geometrie. Rijdt je op de Tarmac met een paar spacers dan zal het wel te doen zijn om de Agree ongeveer gelijk af te stellen.
Campagnolo Ultra Dork
Even uit het oog verloren.
Eigenlijk vrij van overtuigd dat het een canyon gaat worden. de ultimate is een mooie allrounder en van de aeroad hoor ik ook veel goeds. de aeroad zit agressiever en is vooral voor op de platte weg met af een toe een klimmetje kan wel. de ultimate zou dan weer wat relaxer zitten maar moet niet inboeten aan snelheid.
rodriguez opteerde zelfs bij klimritten voorde aeroad heb ik gelezen.
mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de aeroad enkel al voor de looks
maar ik zou iemand moeten vinden waar ik eens kan testen
iemand ervaring met deze? (liefst beide)
Eigenlijk vrij van overtuigd dat het een canyon gaat worden. de ultimate is een mooie allrounder en van de aeroad hoor ik ook veel goeds. de aeroad zit agressiever en is vooral voor op de platte weg met af een toe een klimmetje kan wel. de ultimate zou dan weer wat relaxer zitten maar moet niet inboeten aan snelheid.
rodriguez opteerde zelfs bij klimritten voorde aeroad heb ik gelezen.
mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de aeroad enkel al voor de looks
maar ik zou iemand moeten vinden waar ik eens kan testen
iemand ervaring met deze? (liefst beide)
Ik heb nu sinds een klein jaar een aeroad, daarvoor had ik een ultimate cf slx. Ik wou een aeroad eens proberen en was ook wild van de looks. Mijn ervaringen: uiteraard is een aeroad meer windgevoelig door de bredere/hogere vlakken qua frame en wielen. De voorzijde van de aeroad is iets minder stijf dan de ultimate. Niettemin vind ik de ultimate wat comfortabeler. Als rugpatient kan ik dit merken. De aeroad rijdt gewoon harder en is minder vergevingsgezind. Ik neig om de aeroad, ondanks de looks, opnieuw van de hand te doen en de iets comfortabelere ultimate opnieuw aan te schaffen. Maar voorlopig weigert moeder de vrouw hieraan mee te werken...seelsk schreef: ↑11 mei 2018 20:40 Even uit het oog verloren.
Eigenlijk vrij van overtuigd dat het een canyon gaat worden. de ultimate is een mooie allrounder en van de aeroad hoor ik ook veel goeds. de aeroad zit agressiever en is vooral voor op de platte weg met af een toe een klimmetje kan wel. de ultimate zou dan weer wat relaxer zitten maar moet niet inboeten aan snelheid.
rodriguez opteerde zelfs bij klimritten voorde aeroad heb ik gelezen.
mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de aeroad enkel al voor de looks
maar ik zou iemand moeten vinden waar ik eens kan testen
iemand ervaring met deze? (liefst beide)