Di2
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Een di2 interne accu zou ongeveer 300 laadcyclussen mee moeten kunnen bij max. 10 maal per jaar (meer dan heb je en stroomlek of zet je je fiets dag en nacht in) zou hij dus nooit stuk gaan. In de praktijk sneuvelen ze enkel door een kwaliteitsprobleem, waterlekkage of mechanische beschadiging (de gebruikte batterijen hebben geen lerend vermogen dus leeg laten lopen heeft idd geen zin.
@Synapse, dan zit je dus nog steeds boven de 50%. Onder de 50% gaat het groene lampje knipperen. Daarna, onder de 25%, wordt het controlelampje geloof ik rood en onder de 10% rood knipperend of iets dergelijks, maar zo ver heb ik het nooit laten komen. Zeker bij poldergebruik in NL, dus weinig schakelen met de voorderailleur, houdt de batterij het heel lang vol, makkelijk 2000-3000 km.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Iemand hier toevallig nog een PCE1 unit beschikbaar?. Dit weekend ca. 10 fietsen van nieuwe software voorzien en alles is goedgegaan echter twee perfect werkende achterderailleurs worden na de update niet meer herkend (zal wel weer een bug zijn van de programmeurs die de software voor shimano schrijven).
Dit is op te lossen maar dat heb je wel bovengenoemd apparaatje nodig zodat je het haperende onderdeel rechtstreeks kunt aansluiten en van nieuwe software kunt voorzien.
Dit is op te lossen maar dat heb je wel bovengenoemd apparaatje nodig zodat je het haperende onderdeel rechtstreeks kunt aansluiten en van nieuwe software kunt voorzien.
-
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47
Ik heb een issue met mijn Di2 dura ace. Reeds 3 jaar in bezit zonder probleem, Zeer lange duur met de batterij en echt top. Sinds 2 weken ontlaad de batterij in mijn ogen veel te snel. Ik heb een d-fly erop en na slechts 100 km al op 90%. Ik heb wel wat fine tuning gedaan met AD. Ook de stelschroef L iets aangepast, de AD wilde naar grootste krans maar de schroef hield hem tegen. Ik ging ervan uit dat dit het probleem geweest moet zijn, maar na korte rit was de batterij weer in % gezakt.
Op advies aan de e-tube software gehangen. Alles volgens de laatste updates, diverse onderdelen hadden een update nodig. De software zag ook alle onderdeeltes en neem aan dat de software ook een storingsdiagnose doet!?? Ik ga van de week wederom weer rondje doen en hoop dat de batterij weer langer mee kan. Loont het nog om de connecties een keer los te halen en iets met contact spray te doen? wellicht "lekt" de batterij ergens, weet iemand of de e-tube software dit waar kan nemen?
En gewoon nog een interesse vraag: kan je de Di2 eigenlijk opladen met een powerbank, of kan dit schade veroorzaken, zoals ik ergens gelezen heb. Ik doe mee aan een meerdaagse tocht en mocht de batterij weer kuren vertonen kan ik iig de boel opladen tot goed %.
Ik hoor het graag!
Op advies aan de e-tube software gehangen. Alles volgens de laatste updates, diverse onderdelen hadden een update nodig. De software zag ook alle onderdeeltes en neem aan dat de software ook een storingsdiagnose doet!?? Ik ga van de week wederom weer rondje doen en hoop dat de batterij weer langer mee kan. Loont het nog om de connecties een keer los te halen en iets met contact spray te doen? wellicht "lekt" de batterij ergens, weet iemand of de e-tube software dit waar kan nemen?
En gewoon nog een interesse vraag: kan je de Di2 eigenlijk opladen met een powerbank, of kan dit schade veroorzaken, zoals ik ergens gelezen heb. Ik doe mee aan een meerdaagse tocht en mocht de batterij weer kuren vertonen kan ik iig de boel opladen tot goed %.
Ik hoor het graag!
Sinds afgelopen weekend loopt de batterij van mijn Di2 systeem in ongeveer 2 dagen leeg. Fiets is nu 3/4 jaar oud, dus heb maar even met Canyon contact opgenomen. Ze adviseren het volgende:
1) Batterij volledig opladen
2) Di2 kabel van achterderailleur loskoppelen
3) Batterij monitoren
4) Di2 kabel achterderailleur weer vastmaken en kabel van voorderailleur loskoppelen.
5) Batterij monitoren
Hiermee kan ik dan uitsluiten of het aan een van de derailleurs ligt. Ikzelf denk dat de batterij (BT-DN110) niet goed is. Wat is jullie ervaring? Kan een Di2 batterij in 2 dagen leeglopen door een derailleur?
Alle firmware is up to date. Ik heb vandaag ook een D-Fly unit besteld om makkelijker de batterij in de gaten te houden. Niet kunnen vertrekken voor een fietstochtje omdat de batterij van je fiets leeg is is knap vervelend.
1) Batterij volledig opladen
2) Di2 kabel van achterderailleur loskoppelen
3) Batterij monitoren
4) Di2 kabel achterderailleur weer vastmaken en kabel van voorderailleur loskoppelen.
5) Batterij monitoren
Hiermee kan ik dan uitsluiten of het aan een van de derailleurs ligt. Ikzelf denk dat de batterij (BT-DN110) niet goed is. Wat is jullie ervaring? Kan een Di2 batterij in 2 dagen leeglopen door een derailleur?
Alle firmware is up to date. Ik heb vandaag ook een D-Fly unit besteld om makkelijker de batterij in de gaten te houden. Niet kunnen vertrekken voor een fietstochtje omdat de batterij van je fiets leeg is is knap vervelend.
9 van de 10 gevallen is het de batterij.
Ik gebruik deze, ook thuis. https://nl.aliexpress.com/item/Pineng-P ... autifyAB=0fabianfondriest schreef: ↑01 mei 2018 21:35 En gewoon nog een interesse vraag: kan je de Di2 eigenlijk opladen met een powerbank, of kan dit schade veroorzaken, zoals ik ergens gelezen heb. Ik doe mee aan een meerdaagse tocht en mocht de batterij weer kuren vertonen kan ik iig de boel opladen tot goed %.
Ik hoor het graag!
Vind dat handiger dan aan PC of aan de 220v.
Waarom zou dat schade veroorzaken? Is toch gelijk aan USB van computer?
(Deze powerbank is trouwens te groot om mee te nemen op de fiets maar ging even over principe)
Allard
Het wordt wel aangeraden een 2 Amp aansluiting te gebruiken. Nu zijn er genoeg powerbanks die zo'n poort hebben.
Ik had het snel leeglopen ook, na da AD los te koppelen was het goed. Dus een nieuwe AD gekocht, wanneer ik die aansluit, gaat de batterij toch nog leeg op 2 dagen.
Ik heb er nu de batterij van mijn nieuwe groep aangehangen, morgen eens kijken hoe het nu gaat.
Ik vrees dat het de batterij is (AD voor niets gekocht) Ze was trouwens net iets ouder dan 3 jaar.
Ik heb er nu de batterij van mijn nieuwe groep aangehangen, morgen eens kijken hoe het nu gaat.
Ik vrees dat het de batterij is (AD voor niets gekocht) Ze was trouwens net iets ouder dan 3 jaar.
Beste,
ik wil vanavond de R8050 gaan bestellen, maar ik kom niet meer echt wijs uit de onderdelen die ik extra moet gaan bestellen.
De onderstaande interne set wil ik gaan bestellen :
https://www.bike-components.de/en/Shima ... 52-p58087/
Nu wil ik dus kunnen opladen via de EW-RS910 intern dus, maar wat heb ik nu allemaal nog extra nodig om klaar te zijn met deze set zonder dat ik steeds onderdelen bij moet bestellen ? Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
ik wil vanavond de R8050 gaan bestellen, maar ik kom niet meer echt wijs uit de onderdelen die ik extra moet gaan bestellen.
De onderstaande interne set wil ik gaan bestellen :
https://www.bike-components.de/en/Shima ... 52-p58087/
Nu wil ik dus kunnen opladen via de EW-RS910 intern dus, maar wat heb ik nu allemaal nog extra nodig om klaar te zijn met deze set zonder dat ik steeds onderdelen bij moet bestellen ? Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Laatst gewijzigd door Roonie op 13 mei 2018 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles zit daarbij volgens mij.