bmiller schreef: ↑03 mei 2018 10:37
Graag wil ik eens weten hoe jullie je voelen na een training of toertocht?
Meestal lekker moe en tevreden, Soms goed moe.
Ik heb bijvoorbeeld gisterenavond een 52 km lekker doorgefietst. Maar vandaag naar het werk op de fiets (12km) niet vooruit te branden en gelijk al meer aan het transpireren.
Transpireren is goed. Geoefende wielrenners transpireren al als ze naar de bakker zijn gefietst. Als je niet vooruit te branden bent, dan ben je naar alle waarschijnlijkheid nog moe van de inspanning van de dag ervoor. Als je rustig aan conditie opbouwt, dan komt het goed.
Ook voel ik me wat leeg en een wat drukkend gevoel in mijn hoofd.
En dat heb ik vaker. Ook als ik al veel heb gefietst en dus in vorm ben.
Klinkt als hoofdpijn door dehydratie, maar dat is meestal korter op de inspanning
Ook voel ik me wat leeg en een wat drukkend gevoel in mijn hoofd.
En dat heb ik vaker. Ook als ik al veel heb gefietst en dus in vorm ben.
Daarnaast eet ik goed en neem ik ook een hersteldrankje na het fietsen.
Maar ik herstel gewoon niet goed na een tocht of training.
Waarschijnlijk ben je niet volledig hersteld van de vorige inspanning.
Dan lees ik hier op het forum van renners die 2 dagen achter elkaar op iedere dag zo'n 200 km wegtrappen. En ik denk alleen maar. Hoe dan?
Dat lukt niet iedereen, maar de basis is om een paar jaar de tijd te nemen je lichaam sterker te maken en deugdelijk te trainen met een goede opbouw. Die 200km gingen ook niet in éen keer goed. Dat bouwt iedereen stapsgewijs op. Als 50 lekker gaat, dan is de volgende stap 75km. Als 75 na een paar keer lekker gaat, dan is de volgende stap 100km. Als 100km lekker gaat.... (repeat