Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
Vanmorgen een jong vosje. Dat is op het rondje (Zandvoort) wat ik heb gedaan op zich niet zo bijzonder maar wel waar ik hem zag: Hazerswoude-Dorp!!!!!!!!!!
Hij zat gewoon bij een jongen en bleef daar zitten. Was niet ziek of gewond. Jongen ging om hulp bellen. Daar met al dat verkeer is zo'n beest kansloos!
Hij zat gewoon bij een jongen en bleef daar zitten. Was niet ziek of gewond. Jongen ging om hulp bellen. Daar met al dat verkeer is zo'n beest kansloos!
-
- Forum-lid
Niet een bijzonder dier maar zag in een rustig dorpje op de weg een eend naast een doodgereden eend zitten. Best een triest plaatje.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Voorbije maandag ben ik tussen Kruibeke en Bazel (provincie Oost-Vlaanderen) voorbij 3 dromedarissen gereden die rustig aan de kant stonden te grazen. Dom genoeg geen foto genomen,
Aangezien ik samen was met een vriend die juist terug in België was na een aantal jaren in Dubai, vroeg ik hem of hij huisdieren had meegebracht.
Aangezien ik samen was met een vriend die juist terug in België was na een aantal jaren in Dubai, vroeg ik hem of hij huisdieren had meegebracht.
Gisteren op de terugweg van werk naar huis zag ik iets op het fietspad kruipen. Toen ik dichterbij was, bleek het een heel jong vosje te zijn. Achterzijde leek verlamd, echt heel zielig. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen door te rijden en ben dus gestopt. Snel de dierenambulance gebeld, maar die konden gek genoeg niets doen?! Telefoonnummer van een dierenopvang gekregen en die zouden komen. Bij het niet ver naastgelegen huis hadden ze een doos waar ik hem mee heb kunnen vangen. Ik moest verder, maar ze zouden hem komen ophalen.
Hopelijk leek het ernstiger dan het was en kunnen ze hem weer laten opknappen. Als hij echt verlamd is (misschien aangereden) dan kunnen ze hem in ieder geval uit zijn lijden verlossen. Vandaag bel ik ze even over de afloop. Maar wel echt heel erg van zo'n mooi beestje
Hopelijk leek het ernstiger dan het was en kunnen ze hem weer laten opknappen. Als hij echt verlamd is (misschien aangereden) dan kunnen ze hem in ieder geval uit zijn lijden verlossen. Vandaag bel ik ze even over de afloop. Maar wel echt heel erg van zo'n mooi beestje
Nee, natuur is natuur en dat moet je laten maar ik had ook niet over mijn hart verkregen dat beestje te laten zitten en zou geen oog dicht doen.
Laat idd weten wat je verder te horen krijgt.
Laat idd weten wat je verder te horen krijgt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Het is vooral triest nieuws wat hier de laatste dagen voorbij komt. Ik kwam vandaag een dode das tegen tijdens mijn rit. Er waren geen uiterlijke verwondingen te zien, maar ik denk dat hij door een auto gegrepen was. "Gelukkig" was het een mannetje, anders had de dassenwerkgroep op zoek gemoeten naar de jongen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Inderdaad wel veel triest nieuws...
Net gebeld, want ik want was benieuwd hoe het met het vosje was. Hij is rustig gebleven en heeft blijkbaar goed gegeten! Daarnaast heeft hij ontstekingsremmer gekregen. Ze hopen dat hij opknapt, maar weten niet zeker of hij de rug gebroken heeft. Ze geven het een paar dagen om aan te zien of hij verder opknapt en weer goed kan gaan lopen. Ik mag ze over een dag of drie terugbellen, dus wordt vervolgd.
Net gebeld, want ik want was benieuwd hoe het met het vosje was. Hij is rustig gebleven en heeft blijkbaar goed gegeten! Daarnaast heeft hij ontstekingsremmer gekregen. Ze hopen dat hij opknapt, maar weten niet zeker of hij de rug gebroken heeft. Ze geven het een paar dagen om aan te zien of hij verder opknapt en weer goed kan gaan lopen. Ik mag ze over een dag of drie terugbellen, dus wordt vervolgd.
-
- Forum-lid
Bij mensen in de tuin een dromedaris(ja echt) in Klein-Dongen
-
- Forum-lid
Stornie echt een top actie. Vossen krijgen vaak onterecht de schuld van de achteruitgang betreft de weidevogels. Vooral hier in Friesland slaan ze helemaal door. De vos en roofvogels worden bewust omgebracht. Wordt tijd dat de mens eens in de spiegel gaat kijken.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
hou ons op de hoogte !Stornie schreef: ↑19 mei 2018 12:51 Inderdaad wel veel triest nieuws...
Vandaag weer verrassend vaak de langzaam uitstervende variant van de homo sapiens gezien, je kent ze wel, die exemplaren die uitsluitend gekleed in short en leren sandalen aan iedereen zonder enige gene hun zwembandjes durven te laten zien. Vaak een goed tapijtje op rug en borst, soms een vrouwtje in hun kielzog, kaarthouder op het stuur.
Stiekem ben ik gewoon jaloers op die gasten. Lijkt me best lekker soms
Stiekem ben ik gewoon jaloers op die gasten. Lijkt me best lekker soms