Beste Fietsliefhebbers,
Ik heb vandaag een Focus Variado gekocht. het schakelen zit in de remmen in de beugels. . maar nu komt mijn probleem. het schakelen lukt niet. wat doe ik verkeerd? het hendektje gaat maar één kant op en schakelt oom alleen maar naar binnen toe. dit zowel voor als achter
wie kan me helpen?
Schakelen
-
- Forum-lid
De remschakelgreep rechts is om de derailleur achter te verstellen (lichter of zwaarder).
Bij Shi(t)manNO gaat de gehele hendel naar links om lichter te trappen, met de kleine hendel schakel je terug/zwaarder.
Links voor de voorderailleur, gehele hendel naar rechts = naar het grote voorblad, kleine hendel is terugschakelen naar binnenblad.
Campa/Sachs betekent bijna hetzelfde. Kleine hevel/hendel naar binnen drukken betekent opschakelen (lichter/kleinere versnelling). Met de hevel aan de binnenkant (bij de duim) is terugschakelen (groter). Linkerschakelgreep = kleine hendel naar recht groter schakelen/
Duimgreep naar het binnenblad.
Bij Shimano kun je max. 3 versnellingen ineens schakelen, afschakelen kan per versnelling. Bij Campa/Sachs oudere grepen kon je bij grote handen ze allemaal (8 tot.....11?)opschakelen. Afschakelen per 3.
Sram zou hetzelfde werken als Campa... weet ik eigenlijk niet zo zeker.. Iemand?
Bij Shi(t)manNO gaat de gehele hendel naar links om lichter te trappen, met de kleine hendel schakel je terug/zwaarder.
Links voor de voorderailleur, gehele hendel naar rechts = naar het grote voorblad, kleine hendel is terugschakelen naar binnenblad.
Campa/Sachs betekent bijna hetzelfde. Kleine hevel/hendel naar binnen drukken betekent opschakelen (lichter/kleinere versnelling). Met de hevel aan de binnenkant (bij de duim) is terugschakelen (groter). Linkerschakelgreep = kleine hendel naar recht groter schakelen/
Duimgreep naar het binnenblad.
Bij Shimano kun je max. 3 versnellingen ineens schakelen, afschakelen kan per versnelling. Bij Campa/Sachs oudere grepen kon je bij grote handen ze allemaal (8 tot.....11?)opschakelen. Afschakelen per 3.
Sram zou hetzelfde werken als Campa... weet ik eigenlijk niet zo zeker.. Iemand?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
- Forum-lid
MiketheBike schreef:De remschakelgreep rechts is om de derailleur achter te verstellen (lichter of zwaarder).
Nee, dat werkt compleet anders. Sram heeft maar 1 palletje, direct achter de remgreep. Korte klik rechts=zwaarder, doorduwen voor een lichter verzet. Links is een korte klik kleiner schakelen, doorduwen is groter schakelen.
[quote=
[/quote]
Geen fan van shimano blijkbaar ????
[/quote]
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
-
- Forum-lid
mikawoef schreef:[quote=
[/quote]
NOPE
Bij schade moet je bij de Japanner alles vervangen, bij Campa/Sachs kun je elk veertje los bestellen.
Btw Campa vindt ik mooier en prettiger (en sterker, waarom pffff, achternaven blijven heel van campa).
It's nice to be important, but it is more important to be nice.