Ten zij je rare dingen ervaart, hij past bijvoorbeeld helemaal niet, zul je zeer waarschijnlijk niet eens meer denken aan terugsturen. Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding van Canyon nog steeds ongeëvenaard, ook al zijn ze duurder dan enkele jaren terug.
Ik heb de mijne ook ongezien gekocht en er echt nog geen seconde spijt gehad. Aan terugsturen dacht ik na mijn eerste rit al helemaal niet meer.....
Cannondale Synapse Carbon Disc Ultegra SE of normaal of toch doorzoeken?
Ik heb uiteindelijk de Ultegra SE gekocht. Lang getwijfeld. tussen BMC Roadmachine, de Synapse en de Canyon Endurace. BMC heb ik als eerste af laten vallen. Te duur. Canyon biedt echt uitstekende fietsen. Na een goed gesprek met de fietsenmaker ontlopen de Endurace en de Synapse elkaar ook niet veel meer qua geld. En voor wat betreft comfort, respons, stijfheid, wendbaarheid, enz. zijn ze ook echt vergelijkbaar. Dus gaat het uiteindelijk over criteria als kleurstelling, service, inruil, onderhoud en gunnen. Op basis van deze laatste criteria gekozen voor de Synapse. De SE heeft betere afmontage dan de gewone Ultegra Synapse (zadelpen, stuurpen en een veel beter crankstel). Wielen zijn allemaal matig, wat mij betreft. Leuk voor even. Dit geldt trouwens ook voor de Endurace en de Roadmachine. Behalve bij de duurdere modellen uiteraard. CAAD12 vind ik trouwens niet vergelijkbaar met Synapse en Endurace. CAAD is alu en sportievere geometrie. Niveau van comfort van de Synapse Carbon ga je daar niet in vinden. Ik heb inmiddels bijna 2ooo km en 7000 hoogtemeters op mn nieuwe Synapse gereden en zeer content. Behalve de wielen dan. Comfort ten opzichte van mn Supersix is met sprongen vooruit gegaan.
Ik vind dat er nog redelijk wat verschil zit in de prijskwaliteit verhouding tussen de synapse en de endurace, maar dat licht er ook aan hoeveel waarde je geeft aan het frame en het uiterlijk. Service doe ik liever zelf dus ik zoek niet naar een band de fietswinkel, alleen het opzetten van de fiets (voornamelijk de positie/lengte van het stuur bepalen) is wel handig.deescb schreef: ↑22 mei 2018 19:38 Ik heb uiteindelijk de Ultegra SE gekocht. Lang getwijfeld. tussen BMC Roadmachine, de Synapse en de Canyon Endurace. BMC heb ik als eerste af laten vallen. Te duur. Canyon biedt echt uitstekende fietsen. Na een goed gesprek met de fietsenmaker ontlopen de Endurace en de Synapse elkaar ook niet veel meer qua geld. En voor wat betreft comfort, respons, stijfheid, wendbaarheid, enz. zijn ze ook echt vergelijkbaar. Dus gaat het uiteindelijk over criteria als kleurstelling, service, inruil, onderhoud en gunnen. Op basis van deze laatste criteria gekozen voor de Synapse. De SE heeft betere afmontage dan de gewone Ultegra Synapse (zadelpen, stuurpen en een veel beter crankstel). Wielen zijn allemaal matig, wat mij betreft. Leuk voor even. Dit geldt trouwens ook voor de Endurace en de Roadmachine. Behalve bij de duurdere modellen uiteraard. CAAD12 vind ik trouwens niet vergelijkbaar met Synapse en Endurace. CAAD is alu en sportievere geometrie. Niveau van comfort van de Synapse Carbon ga je daar niet in vinden. Ik heb inmiddels bijna 2ooo km en 7000 hoogtemeters op mn nieuwe Synapse gereden en zeer content. Behalve de wielen dan. Comfort ten opzichte van mn Supersix is met sprongen vooruit gegaan.
Ik had de caad12 gewoon geprobeerd om zeker te weten dat een sportiever houding niet werkt op het moment met mijn lichaam. De fiets voelde alleen een stuk beter aan kwa wegligging ten opzichte van de synapse se. Houding was alleen niet prettig voor de nek en schouders (iets waar ik vaker last van heb door een slechte houding in het algemeen).
Vind je de synapse ook lomp in vergelijking met een sportievere fiets (zoals bv je supersix)? Door de sportievere houding komt er wat meer gewicht op het voorwiel te staan waardoor die sportiever aan kan voelen, maar volgensmij is het frame van de synapse niet heel erg stijf.
Het enige waar ik nog mee zit is het zelf moeten afstellen van de fiets. Op het moment weet ik niet waar ik dit kan doen voor een redelijke prijs. Daarnaast is het vergroten/verkleinen van de cockpit vrij vervelend, omdat het nu een geheel is geloof ik.synapse schreef: ↑22 mei 2018 11:03 Ten zij je rare dingen ervaart, hij past bijvoorbeeld helemaal niet, zul je zeer waarschijnlijk niet eens meer denken aan terugsturen. Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding van Canyon nog steeds ongeëvenaard, ook al zijn ze duurder dan enkele jaren terug.
Ik heb de mijne ook ongezien gekocht en er echt nog geen seconde spijt gehad. Aan terugsturen dacht ik na mijn eerste rit al helemaal niet meer.....
Niet elke Endurace wordt geleverd met een vaste stuur en stuurpen. De mijne (CF 9.0 Di2 uit 2017) heeft gewoon twee aparte onderdelen. Dan kun je ook nog kosteloos de stuurpen omruilen. Afstellen van de fiets kun je best zelf. Is uiteindelijk toch heel erg individueel...
Courir c'est mourir un peu
Lomper vind ik geen juiste benaming. Stijfheid van het frame is in orde, maar op een totaal andere manier. Hij is wel minder agressief dan de SS bij het betere bochtenwerk vind ik. Zelf schrijf ik dit toe aan de wielen. Ik heb bij Wheeltec dan ook nieuwe besteld. Dan zullen we zien wat het effect daar van is.
Vwb aanschaf Canyon: er zijn ook winkels die je daarbij helpen. Voorbeeld is de Mechanieker in Amersfoort (maar zo zijn er meer). Eerst een bikefitting (zodat je zeker weet dat je de goede maat koopt en dat je goed op de fiets zit) en daarna aanschaf-ondersteuning inclusief afstelling conform je bikefitting. Kost wel weer een paar centen natuurlijk, maar je wilt niet verkeerd op je fiets zitten. Of een verkeerde maat fiets kopen.
Vwb aanschaf Canyon: er zijn ook winkels die je daarbij helpen. Voorbeeld is de Mechanieker in Amersfoort (maar zo zijn er meer). Eerst een bikefitting (zodat je zeker weet dat je de goede maat koopt en dat je goed op de fiets zit) en daarna aanschaf-ondersteuning inclusief afstelling conform je bikefitting. Kost wel weer een paar centen natuurlijk, maar je wilt niet verkeerd op je fiets zitten. Of een verkeerde maat fiets kopen.