Beste fietsliefhebbers,
Wat mij opvalt aan de bekende (android) fiets-app's is dat deze worden aangeprezen als 'navigatie'-app's terwijl dit in mijn ogen niet zo is. App's als Strava en Mapmyride geven dan wel kaartmateriaal weer en geven je geplande of afgelegde route weer, echte 'turn-by-turn' navigatie zoals je bij de Tomtom gewent bent ontbreekt, behalve bij Google Maps. Google Maps is echter redelijk arm aan verdere functies. De Fietsersbond app lijkt ook zoiets te hebben maar is erg gebruiksersonvriendelijk.
Ik ben dus op zoek naar een app die meldingen geeft vóór het moeten afslaan (turn-by-turn navigatie). Is er een app die iets rijker is in functies? Ik denk aan:
- Routeplanning op basis van profiel van fietser, zoals asfalt en weinig verkeerslichten voor racefietsers.
- Gedetailleerde kaarten zoals OSM, Opencyclemaps
- Kaarten opslaan voor offline gebruik
- Makkelijk route aanpassen tijdens het fietsen
- GPS update snelheid in te stellen om batterij te sparen (iets als raps)
- Meldingen aanpassen (geluid, tekst, of enkel beeldscherm aan).
Zijn er turn-by-turn apps behalve Google Maps en voldoen die eventueel aan bovenstaande opties?
Alvast bedankt voor jullie ideeën!
Groeten, Koen
p.s. een écht fietsnavigatiesysteem voldoet natuurlijk maar daar ben ik niet naar op zoek.
Turn-by-turn navigatie app's?
-
- Forum-lid
Laatst gewijzigd door Koenfietst op 01 sep 2014 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Is OSMAND misschien iets?
Je geeft overigens niet aan welk besturingssysteem je gebruikt op je telefoon...
Je geeft overigens niet aan welk besturingssysteem je gebruikt op je telefoon...
-
- Forum-lid
Beste afrit13, bedankt voor je reactie. OSMAND ziet er veelbelovend uit, ik vraag me af hoe het kan dat ik deze over het hoofd hebt gezien tussen alle Strava-tips. Ik stap zo op de fiets om hem uit te proberen! Overigens gebruik ik Android.
osmand is erg goed, alternatief is misschien run.gps : http://www.rungps.net/. Beetje vreemde interface maar de (voice) navigatie werkt behoorlijk goed.
Ridewithgps is een echte aanrader. Echte tbt, 100 meter voor een bocht of afslag krijg je een pling-plong in je oor gevolgt door de gesproken aanwijzing. Tevens kun je op de site heel makkelijk routes aanmaken/uploaden om die vervolgens al navigerend te rijden.
-
- Forum-lid
Via ridewithgps een route (Tcx) proberen te maken ,maar in de aanwijzingen zie ik enkel "travel on sla rechts until you come to sla linksaf", Dit nadat ik hem ingeladen heb in Lezyne gps root, in ridewithgps staat wel gewoon sla rechtsaf naar camerig etc
de lijn op de kaart loopt wel goed maar hij zet er dus geen straatnamen in, klopt dit? Met een goede kaart is het misschien minder irritant maar mijn lezyne heeft behalve een zgn "breadcrum", geen kaart.
de lijn op de kaart loopt wel goed maar hij zet er dus geen straatnamen in, klopt dit? Met een goede kaart is het misschien minder irritant maar mijn lezyne heeft behalve een zgn "breadcrum", geen kaart.
-
- Forum-lid
Ik vind Komoot wel fijn maar moet daarnaast alsnog fietscomputer hebben om wattage enzo weer te geven want hij heeft geen mogelijkheid tot ant+. Andere oplossing is bikecomputer pro die heeft dat wel allemaal.
Waarom de route niet gemaakt in GPS root website van lezyne zelf? Dan krijg je keurig Turn by Turn met straatnamen.tomdumotor schreef: ↑24 mei 2018 10:36 Via ridewithgps een route (Tcx) proberen te maken ,maar in de aanwijzingen zie ik enkel "travel on sla rechts until you come to sla linksaf", Dit nadat ik hem ingeladen heb in Lezyne gps root, in ridewithgps staat wel gewoon sla rechtsaf naar camerig etc
Ride With GPS geeft inderdaag geen straatnamen aan, alleen een richting (ik heb niet de betaalde versie).
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.
-
- Forum-lid
Bike computer pro heeft ook turn by turn navigatie. Werkt ook samen met allerlei sensoren en heeft export functie naar strava.
Ride with GPS heeft de gratis versie aangepast, je kunt nu zelf geen POI of beschrijvingen meer toevoegen of aanpassen.
Je moet nu daarvoor een Premium account hebben, kost nogal wat. Erg jammer.
In the next week, we will be making changes to our accounts that may affect you. Currently, all our advanced route planning tools are part of our Basic account ($50 per year). We will be moving these tools to our Premium account ($80 per year). In addition, we will be removing the ability to add POI and customize cuesheets from our free account and moving those to our Premium account as well.
As a thank you for supporting Ride with GPS, all Basic account holders at the time we make the change will be grandfathered in and retain access to all of these features. If you’re on the fence about purchasing a paid subscription to Ride with GPS, right now is your last opportunity to upgrade and secure access to these tools for the price of a Basic account."
Je moet nu daarvoor een Premium account hebben, kost nogal wat. Erg jammer.
In the next week, we will be making changes to our accounts that may affect you. Currently, all our advanced route planning tools are part of our Basic account ($50 per year). We will be moving these tools to our Premium account ($80 per year). In addition, we will be removing the ability to add POI and customize cuesheets from our free account and moving those to our Premium account as well.
As a thank you for supporting Ride with GPS, all Basic account holders at the time we make the change will be grandfathered in and retain access to all of these features. If you’re on the fence about purchasing a paid subscription to Ride with GPS, right now is your last opportunity to upgrade and secure access to these tools for the price of a Basic account."
Bikers are not alone