Schade Trek Madone
PDF van Dura Ace crank:
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 608871.pdf
PDF van Ultegra crank:
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 621036.pdf
Dit zegt niet alles, maar het lijkt erop dat het kleine blad van de Dura Ace crank meer naar binnenkomt, dan die van de Ultegra variant.
Iemand enig idee waarom er 10 gaten in het kleine blad van het Dura Ace crank zitten? Gewichtsbesparing?
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 608871.pdf
PDF van Ultegra crank:
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 621036.pdf
Dit zegt niet alles, maar het lijkt erop dat het kleine blad van de Dura Ace crank meer naar binnenkomt, dan die van de Ultegra variant.
Iemand enig idee waarom er 10 gaten in het kleine blad van het Dura Ace crank zitten? Gewichtsbesparing?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
wezep schreef: Dit zegt niet alles, maar het lijkt erop dat het kleine blad van de Dura Ace crank meer naar binnenkomt, dan die van de Ultegra variant.
Iemand enig idee waarom er 10 gaten in het kleine blad van het Dura Ace crank zitten? Gewichtsbesparing?
Als je kijkt naar de specs van de nieuwe 6703 klik
Dan lijkt het ook alsof shimano dit 30 blad heeft aangepast, de uitstulpingen aan het blad zijn wat afgevlakt. (zouden ze eerder klachten over de dura ace hebben gehad?)
De extra gaten lijken dus ook alleen maar voor gewicht besparing te zijn, al kun je je afvragen waarom ze dan de uitstulpingen niet gewoon helemaal korter maken?
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Ik heb ook een 5.2 van 2008.
Deze is omgebouwd naar een Ultegra tripple.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, echter, ik heb het veel sneller ontdekt.
Ik heb de cranck er af gehaald en de binnenkant van het kleinste tandwiel afgevijld.
Daarmee was probleem opgelost.
Deze is omgebouwd naar een Ultegra tripple.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, echter, ik heb het veel sneller ontdekt.
Ik heb de cranck er af gehaald en de binnenkant van het kleinste tandwiel afgevijld.
Daarmee was probleem opgelost.
Mijn Trek is af fabriek voorzien van triple afmontage (weliswaar Ultegra maar toch). Het lijkt mij niet aan de gebruiker om dan onderdelen te moeten wijzigen om probleemloos te kunnen fietsen. Dit had dan in de fabriek al ontdekt moeten zijn. Indien dit niet zou passen dan zouden ze wel compact of iets dergelijks gemonteerd hebben lijkt mij. In mijn situatie dus een op te lossen probleem voor de fietsenmaker of de fabrikant.
Vandaag de FM gesproken. Het kleinste kettingblad van de triple zat te dicht op het bracket. Naar alle waarschijnlijkheid is er tijdens het slechte weer een steentje/zand tussen het kettingblad en het bracket gekomen en heeft de beschadiging veroorzaakt. De FM heeft de schade besproken met Trek. Omdat het hier om een oppervlakkige beschadiging gaat is de schade door de FM bijgewerkt en is het kettingblad, zoals andere forumleden al aangaven, bewerkt zodat de ruimte tussen kettingblad en bracket nu zo'n 4 à 5 mm is. De schade is bij Trek in hun systeem opgenomen zodat dit bij toekomstige schade bekend is in verband met de levenslange garantie. Dit krijg ik zwart op wit.
Schade is wat mij betreft naar behoren afgehandeld gelet op de oppervlakkige beschadiging. En ik ben blij dat de schade bij Trek bekend is zodat hier in de toekomst niet moeilijk over gedaan wordt mocht er serieuze schade ontstaan.
Schade is wat mij betreft naar behoren afgehandeld gelet op de oppervlakkige beschadiging. En ik ben blij dat de schade bij Trek bekend is zodat hier in de toekomst niet moeilijk over gedaan wordt mocht er serieuze schade ontstaan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
netjes opgelost! fijn dat je weer met vertrouwen op de fiets stapt
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr