Ik heb een vakantiehuisje in de Luikse Ardennen en heb het plan opgevat, in zuivere N+1 filosofie, om daar permanent een dropbar fiets te stallen. Het lastenboek is ongeveer hetvolgende:
- stack 550/ reach 380mm (ongeveer)
- SRAM ETAP
- primair klimfiets dus -7.5kg
- secundair lichte gravel/winterfiets dus bandenvrijheid tot minimaal 30mm maar liefst meer
- budget niet bepaald, naargelang wat het hart zegt
Ik was aan het denken om een Open UPPER op te bouwen met een lichte wielset en ETAP, en een andere optie die ik overweeg is een BMC Roadmachine. De looks en uitstraling zijn voor mij zeker niet onbelangrijk, en zo vallen er heel wat mogelijkheden weg... ik zoek liefst iets 'anders dan anders' en in die zin spreekt de Open me meer aan dan de BMC, temeer ik ook het karakter van de UPPER als UP-eigenaar goed kan inschatten.
Zijn er alternatieven die jullie me zouden aanraden om te bekijken?
Klim- en (lichte) gravelfiets?
3T new exploro?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Scott foil (disc uiteraard):-), Maatje M. Ik ben even aan het testen maar tot 31mm gaat al prima, de grens zal bij 33 liggen verwacht ik misschien iets meer.
Wel een dure bedoeling om hem onder de 7.5 te krijgen, maar 7.0 gaat ook wel.
Of jij een foil een klimfiets vind is dan wat anders, maar hij doet het prima.
De BMC zijn overigens ook niet te versmaden
Wel een dure bedoeling om hem onder de 7.5 te krijgen, maar 7.0 gaat ook wel.
Of jij een foil een klimfiets vind is dan wat anders, maar hij doet het prima.
De BMC zijn overigens ook niet te versmaden
Cannondale synapse hi-mod disc red etap.
(Zelf wel gecharmeerd van de disc Ultegra se uitvoering)
Edit: wat meer alternatief is evt de Mason bokeh.
(Zelf wel gecharmeerd van de disc Ultegra se uitvoering)
Edit: wat meer alternatief is evt de Mason bokeh.
Laatst gewijzigd door c.zaballa op 25 mei 2018 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gazelle Team TVM \'99
Ik weet niet hoe vaak je naar de Ardennen gaat, maar om een Open UP met Etap daar te laten verstoffen.... Zou ik persoonlijk zonde vinden.
Aan de andere kant; met een UP ben je wel in 1x klaar.
Rondo Ruut vind ik ook wel een aparte fiets.
Aan de andere kant; met een UP ben je wel in 1x klaar.
Rondo Ruut vind ik ook wel een aparte fiets.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Je geeft aan dat ej iets anders wel ziet zitten. Is zelf laten maken (van staal) dan niet iets voor je?
Staal met disc onder de 7.5 kg zal al vrij exclusief moeten zijn qua afmontage... dan moet je al een exclusieve afmontage hebben.
Van bijvoorbeeld Rob English zag ik laatst een aantal zeer mooie stalen gravelbikes voorbij komen.
Ik stem toch voor de BMC, prachtfiets!
Van bijvoorbeeld Rob English zag ik laatst een aantal zeer mooie stalen gravelbikes voorbij komen.
Ik stem toch voor de BMC, prachtfiets!
Custom hoeft natuurlijk niet per definitie staal te zijn:
(om maar eens één van de vele mogelijkheden te laten zien)
Het voordeel van custom in dit geval is dat je de geometrie van je best passende racefiets kunt kopiëren, inclusief de hoeken zodat het stuurt zoals je gewend bent. Het bos induiken in de Ardennen zal eerder met een mtb gebeuren. Het zal dus echt licht gravelwerk worden.
(om maar eens één van de vele mogelijkheden te laten zien)
Het voordeel van custom in dit geval is dat je de geometrie van je best passende racefiets kunt kopiëren, inclusief de hoeken zodat het stuurt zoals je gewend bent. Het bos induiken in de Ardennen zal eerder met een mtb gebeuren. Het zal dus echt licht gravelwerk worden.
Campagnolo Ultra Dork