Cervélo
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Zeker een fraaie Cervelo, maar even voor mijn beeldvorming, is dit nu een maat 58 of 61?
maatje 61Infinito GB schreef: ↑24 mei 2018 07:21 Zeker een fraaie Cervelo, maar even voor mijn beeldvorming, is dit nu een maat 58 of 61?
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Nette fiets, ik had dezelfde maar dan in 58. Goed het bracket en de zadelpen in de gaten houden (zadelpen insmeren met heel veel carbon vet en klem nooit boven de 8 nm aandraaien) en dan heb je er een goede fiets aan.
Betekend dit dat je alweer een andere fiets omdat deze een slechte BB - en zadelpen constructie heeft.sharkman113 schreef: ↑27 mei 2018 10:58 Nette fiets, ik had dezelfde maar dan in 58. Goed het bracket en de zadelpen in de gaten houden (zadelpen insmeren met heel veel carbon vet en klem nooit boven de 8 nm aandraaien) en dan heb je er een goede fiets aan.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Natuurlijk zonder zadel pen zit je niet makkelijk op je zadel.
Tip: pomp je banden op.
Zonder gekheid. Een wedge is mooi weggewerkt maar niet het einde. Ieder voordeel kan een klein nadeel hebben.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
TuurlijkBetekend dit dat je alweer een andere fiets omdat deze een slechte BB - en zadelpen constructie heeft.
Dat betekend enkel dat ik een ander frame versneld heb opgebouwd en er nu iemand anders veel plezier van heeft.
Overigens zijn er maar heel weinig frames die maar twee "aandachtspunten" hebben dus daar valt prima mee te leven....
Ga je bij deze pen boven de 8 nm dan zie je letterlijk een scheur over de lengte van de zadelpen verschijnen, minder en de minder optimale oplossing van een wedge zorgde dat de pen continu zakte.
Dus maar een pen nemen waar een traditionele klembandsharkman113 schreef: ↑27 mei 2018 17:43TuurlijkBetekend dit dat je alweer een andere fiets omdat deze een slechte BB - en zadelpen constructie heeft.
Ga je bij deze pen boven de 8 nm dan zie je letterlijk een scheur over de lengte van de zadelpen verschijnen, minder en de minder optimale oplossing van een wedge zorgde dat de pen continu zakte.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
De R3 heeft juist wat minder stack en reach, zit dus wat minder diep, voor mij was dat de beste keuze. Ik merk niet dat de achterzijde wat slapper zou zijn. Kom van een S-Works en merk op dit gebied niet veel verschil. Ik heb hem te kort om iets te kunnen zeggen over de duurzaamheid.MarcFaFo schreef: ↑20 mei 2018 22:36Ik ben op zoek naar een fiets met flink wat stack en korte reach. Maar ben bang dat de eff top tube te lang is. Heb nu 570 mm en zoek 555-560 mm. Tweede punt is dat ik wel eens lees dat de achterzijde van de fiets wat slapper is. Ook hoor ik nog wel eens problemen met de duurzaamheid van aanhechting bij de achterpads.roeieber schreef: ↑20 mei 2018 18:26Ik heb er een, wat wil je weten?
Is voor mij na bijna 10jaar de vervanger van een S-Works SL3. Had een lijstje met vervangers, maar wilde iets relaxter zitten, daarom de R3 gekozen. Zelf opgebouwd met R8050, 3T onderdelen en een Rotor crank. Was bang om na de S-works (topfiets!) er op achteruit te gaan, maar nog geen moment spijt gehad.
I Am SpeCiAliZed
Dan wordt de R3 een serieuze kandidaat voor het nwe seizoenroeieber schreef: ↑30 mei 2018 20:28De R3 heeft juist wat minder stack en reach, zit dus wat minder diep, voor mij was dat de beste keuze. Ik merk niet dat de achterzijde wat slapper zou zijn. Kom van een S-Works en merk op dit gebied niet veel verschil. Ik heb hem te kort om iets te kunnen zeggen over de duurzaamheid.MarcFaFo schreef: ↑20 mei 2018 22:36Ik ben op zoek naar een fiets met flink wat stack en korte reach. Maar ben bang dat de eff top tube te lang is. Heb nu 570 mm en zoek 555-560 mm. Tweede punt is dat ik wel eens lees dat de achterzijde van de fiets wat slapper is. Ook hoor ik nog wel eens problemen met de duurzaamheid van aanhechting bij de achterpads.roeieber schreef: ↑20 mei 2018 18:26
Ik heb er een, wat wil je weten?
Is voor mij na bijna 10jaar de vervanger van een S-Works SL3. Had een lijstje met vervangers, maar wilde iets relaxter zitten, daarom de R3 gekozen. Zelf opgebouwd met R8050, 3T onderdelen en een Rotor crank. Was bang om na de S-works (topfiets!) er op achteruit te gaan, maar nog geen moment spijt gehad.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.