Reynolds Strike welke banden?
Sinds begin dit jaar rij ik op Reynolds Strikes. De eerste paar honderd kilometer in combinatie met Continental Grand Prix 4000S II. Ben altijd wel liefhebber geweest van deze band. Nu reed ik na een lange rit lek in de stad, gelukkig bij terugkomst, achteraf. Ik krijg de buitenband er met geen enkele mogelijkheid af, ben ook niet de allersterkste. Zelfs een kennis die bij RIH in de fabriek is opgeleid tot framebouwer en redelijk wat gewend is stond heel lang te zwoegen. Noodgedwongen overgestapt op Schwalbe One Pro Tubeless. Na ruim 4000 km dichten de gaatjes niet meer. Band ziet er naar mijn inziens niet super versleten uit. Latex bijgevuld etc maar nog steeds schieten ze af en toe uit het niets open, je blijft schoonmaken. 4000km is niet weinig maar ook niet heel veel. Wel winter doorgereden, wat op de rollerbank en wat wedstrijdjes.
Op meer nationale en internationale fora is te lezen hoeveel mensen er problemen hebben met de combinatie Strikes en Continental Grand Prix. Nu was ik benieuwd of iemand anders beter combinaties heeft? Of moet ik gewoon weer tubeless gaan. Ik heb tijdens die 4000km geen enkel probleem gehad. Alleen de laatste twee dagen is het af en aan latex happen.
Iemand suggesties en/of tips?
Mijn eerste post als vervend lezer van dit forum.
Op meer nationale en internationale fora is te lezen hoeveel mensen er problemen hebben met de combinatie Strikes en Continental Grand Prix. Nu was ik benieuwd of iemand anders beter combinaties heeft? Of moet ik gewoon weer tubeless gaan. Ik heb tijdens die 4000km geen enkel probleem gehad. Alleen de laatste twee dagen is het af en aan latex happen.
Iemand suggesties en/of tips?
Mijn eerste post als vervend lezer van dit forum.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
En de Schwalbe Pro One tubeless vraag in Het Tubeless topic
Wisselende ervaringen met dit bandje, even een aantal pagina's terug lezen.
Wisselende ervaringen met dit bandje, even een aantal pagina's terug lezen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
4000 Km voor een band is toch gewoon heel goed.
Ik heb de Veloflex Corsa op mijn Strike wielen liggen en dat is ook een "merde" om deze te vervangen.
Mijn achterband is na 2500 - 3000 km echt wel aan vervanging toe.
Mijn vorige band dacht ik nog "het beste is er af, ik zou hem moeten vervangen" en ging er nog een klein toerke mee doen en toen lek gereden. Met plastic bandenlichters van Michelin (of een ander merk) ging de band er wel af en terug op maar gemakkelijk is anders.
Maar deze bandjes bollen zo goed dat ik het lek rijden, gelukkig heel erg zelden, voor lief neem.
Ik heb de Veloflex Corsa op mijn Strike wielen liggen en dat is ook een "merde" om deze te vervangen.
Mijn achterband is na 2500 - 3000 km echt wel aan vervanging toe.
Mijn vorige band dacht ik nog "het beste is er af, ik zou hem moeten vervangen" en ging er nog een klein toerke mee doen en toen lek gereden. Met plastic bandenlichters van Michelin (of een ander merk) ging de band er wel af en terug op maar gemakkelijk is anders.
Maar deze bandjes bollen zo goed dat ik het lek rijden, gelukkig heel erg zelden, voor lief neem.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Zelf ben ik fan van de S-Works Turbo. (ik rijd zelf met binnenband, band is beschikbaar als tubeless)
De band geeft na mijn mening een snel en stabiel gevoel. In tegenstelling tot mijn oude banden (de CONTINENTAL GRAND PRIX GT). De S-Works Turbo zit er nu bijna 4k kilometer op en nog geen 1x lek gereden. De band word gebruik voor wedstrijden en het trainen. De band voelt stabiel in bochten door de grip op de zijkanten en zou sneller moeten zijn door het vlakke in het midden.
Pro's: Veel grip, rijd ook goed in de regen. Zou snel moeten zijn. Eventueel verstevigde model de turbo cotton.
Con's: Tubeless is alleen beschikbaar in 28mm.
Evt links:
https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 656-130701
https://www.specialized.com/nl/nl/turbo ... 209-133458
http://www.4bikeswebshop.be/nl/s-works-turbo
Getest in 26mm
(Normale versie niet op de Specialized site?)
De band geeft na mijn mening een snel en stabiel gevoel. In tegenstelling tot mijn oude banden (de CONTINENTAL GRAND PRIX GT). De S-Works Turbo zit er nu bijna 4k kilometer op en nog geen 1x lek gereden. De band word gebruik voor wedstrijden en het trainen. De band voelt stabiel in bochten door de grip op de zijkanten en zou sneller moeten zijn door het vlakke in het midden.
Pro's: Veel grip, rijd ook goed in de regen. Zou snel moeten zijn. Eventueel verstevigde model de turbo cotton.
Con's: Tubeless is alleen beschikbaar in 28mm.
Evt links:
https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 656-130701
https://www.specialized.com/nl/nl/turbo ... 209-133458
http://www.4bikeswebshop.be/nl/s-works-turbo
Getest in 26mm
(Normale versie niet op de Specialized site?)
Heb over de wielen groep heen gekeken. Excuus. Dank voor de snelle berichten. Ik ga de Vittorias eens proberen, vriend van me rijdt op Compass banden. Ook vrij soepel volgens mij. Mochten die nou net zo lastig te vervangen zijn ga ik gewoon weer voor de Pro One Tubeless, wetende dat ik ze gewoon rond de 4000km moet vervangen.
Hallo mensen,
Ik heb juist problemen met het monteren.
Ik had lek, nieuwe binnenband er in en rijden. Echter krijg ik de band niet bobbelvrij.
Bij nadere inspectie blijkt de buitenband 4000s2 niet op de buitenste rand te vallen op die plekken waar de bobbel ontstaat. De onderkant van de buitenband plopt dus niet op de buitenrand van de velg.
Kent iemand dit probleem en heeft iemand een oplossing?
Thanks alvast.
Ik heb juist problemen met het monteren.
Ik had lek, nieuwe binnenband er in en rijden. Echter krijg ik de band niet bobbelvrij.
Bij nadere inspectie blijkt de buitenband 4000s2 niet op de buitenste rand te vallen op die plekken waar de bobbel ontstaat. De onderkant van de buitenband plopt dus niet op de buitenrand van de velg.
Kent iemand dit probleem en heeft iemand een oplossing?
Thanks alvast.