Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Kornuit
- Forum-lid HC
Kornuit
25 mei 2018 12:56
NuitKor schreef: ↑22 mei 2018 23:50
Kak, plastic cable guide van 3 maanden oude Ultimate cf slx is gebroken. Canyon kan pas over 8 werkdagen nieuwe sturen en ik ga 6 juni al naar de Vogezen voor Trois Ballons. Lees nu dat er op internet veel meer met gebroken cables guides van Canyon zijn, bekend probleem dus.
Wel slecht dat zo'n frame met zo'n slap stukje plastic komt...
https://www.bikeradar.com/forums/viewto ... t=13024578
Hoop maar dat ie nog op tijd komt, anders moet ik mijn oude fiets pakken, waar ik aardig van baal, je wil toch op je beste spul rije.
Afgelopen week zei ik dat mijn cable guide al vrij snel stuk was. Het opnieuw opsturen zou tweetal weken in beslag nemen, maar tot mijn grote verbazing had ik hem vandaag alweer in de brievenbus liggen. Alhoewel ik van mening ben dat zo'n frame niet mag worden afgemonteerd met een slap stukje plastic, is dit wel snel opgelost door Canyon Nederland.
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
-
GerardA
- Forum-lid
GerardA
25 mei 2018 17:54
Vanmiddag heb ik mijn nieuwe aluminium Endurace 5.0 uit de factory outlet gekregen.
Mooie blauwe kleur, moet alleen het zadel vervangen door een mannen-uitvoering.
Wat schetst echter mijn verbazing? Op het frame staat maat M terwijl ik L besteld heb.
Uit nameten blijkt het frame M te zijn en de stuurpen en trappers Maat L.
Nu baal ik natuurlijk maar zit ook te twijfelen.
Met mijn binnenbeenlengte van 86 cm zou een M misschien ook passen.
Mijn lengte is 1.86m en dan zou het stuur misschien wat te laag zitten....?
De spacers laten zitten vind ik niet erg, ik ga toch niet voor de blits!
Wat is slim? Houden of terugsturen?
-
Djemz
- Forum-lid
Djemz
25 mei 2018 20:24
Post eens een foto als je er op zit.
Als je zadel hoog genoeg kan, je die drop ook aan kan en je zit ver genoeg van je stuur kun je hem houden.
-
GerardA
- Forum-lid
GerardA
26 mei 2018 01:09
Ik heb hem toch maar helemaal in elkaar gezet en hij lijkt mij prima te passen.
Gekke is dat bij de M de zadelhoogte van 71 tot 81 centimeter gaat en dan zit ik met 76 er precies tussen in.
Bij de L gaat ie van 74 tot 84 cm, dan heb ik weinig speelruimte naar beneden.
Gezien de achtertrein even lang is en de zitbuishoek ook gelijk is lijkt me de trappositie geen probleem.
2,5 mm langer crankstel zal ook niet merkbaar zijn.
En stuur staat een armlengte van het zadel (topje middelvinger).
Ik ga het morgen eens uitproberen. Niet goed mag hij binnen 30 dagen terug, of moet hij dan als nieuw zijn?
Bedankt voor het meedenken.
Zal een foto plaatsen als ik een neutrale achtergrond kan vinden!
-
hotrod
- Forum-lid
hotrod
27 mei 2018 15:58
Ik zou deze fiets alleen houden, als je er echt van overtuigd bent, dat hij goed past. Je hebt toch immers een maat L besteld?
Als er geen vergelijkbare fiets meer in de outlet is in de goede maat L, dan kan Canyon je misschien wel tegemoet komen bij de aankoop van "gewone" nieuwe Endurace.
-
Supersix3_Raf
- Forum-lid
Supersix3_Raf
27 mei 2018 20:21
Ik heb net een Aeroad CF SLX Disc 8,0 Di2 in mijn bezit, met de Reynolds velgen (diepte 61mm). Er zitten valve extenders op. Dit is de eerste maal dat ik zo'n valve extenders heb en weet dus niet hoe ik mijn banden moet bijpompen?
Als ik mijn pomp op de extender zet en begin te pompen gebeurd er heel weinig. Enkel lucht dat ergens ontsnapt.
Kan er iemand me uitleggen hoe ik lucht in mijn banden krijg?
-
HarryuitHilversum
- Forum-lid
HarryuitHilversum
27 mei 2018 21:37
Je hebt er als het goed is een zwart dingetje bij gekregen. Dat gebruik je om het ventiel strak op de extender te draaien.
-
Supersix3_Raf
- Forum-lid
Supersix3_Raf
27 mei 2018 22:20
HarryuitHilversum schreef: ↑27 mei 2018 21:37
Je hebt er als het goed is een zwart dingetje bij gekregen. Dat gebruik je om het ventiel strak op de extender te draaien.
Dan zal ik eens in de grote Canyon doos moeten gaan kijken.
Ik kan misschien best ook even het ventiel binnenin even in te duwen, zodat het zeker loszit(?).
Kan je dan ook npg de druk van je pomp aflezen met zo'n extender?
-
Henkos
- Forum-lid
Henkos
29 mei 2018 16:46
Wat ik doe is eerst met de smalle zijde van de ventielverlenger op het ventiel drukken zodat er wat lucht ontsnapt. Vervolgens draai je de brede zijde op het ventiel. Hier plaats je de pompkop op. Ik gebruik de autoventielzijde.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
japiecarbon
29 mei 2018 17:19
Gewoon een bandje met lange ventielen pakken, of een ventiel met verwijderbare kern en dan een fatsoenlijke verlenger gebruiken (zodat de ventiel kop nuiten je velg zit.
-
Supersix3_Raf
- Forum-lid
Supersix3_Raf
29 mei 2018 21:20
Met de autoventielzijde lukt niet.
Oplossing: originele binnenbanden eruit en binnenbanden met lang ventiel erin. Mijn ding helemaal niet, zo'n extenders. Ik zie graag hoeveel druk erin mijn banden zit.
Begrijp niet dat Canyon met die extenders wil werken. Is niet echt klantvriendelijk.
-
TKMP
- Forum-lid
TKMP
30 mei 2018 12:03
extenders kunnen je onderweg nog wel eens helpen, wanneer je maatje enkel korte ventielen heeft en jij voor een tweede maal lek rijdt,
ik had er een in mijn zakje zitten+slueteltje voor onderweg.
voor permanente oplossing is een bandje lang ventiel toch ok?! kan je gelijk latex bb kopen
het zijn keuzes, niets te doen met klantvriendelijkheid.