Giro 2018
Lees het begin van dit topic eens. Meerdere reacties sugereerde al dat het in deze Giro fout zou gaan.
Een maniak kan er altijd zijn maar de kans dat je geflileerd wordt door de overige toeschouwers is misschien wel groter dan dat je applaus voor je "heldendaad" krijgt.
Daarnaast krijg je legal affairs van Sky op je dak. Geloof me die zijn echt heel goed.
Een maniak kan er altijd zijn maar de kans dat je geflileerd wordt door de overige toeschouwers is misschien wel groter dan dat je applaus voor je "heldendaad" krijgt.
Daarnaast krijg je legal affairs van Sky op je dak. Geloof me die zijn echt heel goed.
-
- Forum-lid
Volgens mij heb jij de Tour de France niet gekeken vorig jaar. Fransen toeschouwers kennen geen sportiviteit.
-
- Forum-lid HC
Kan me niet voorstellen dat iemand de handen op elkaar krijgt mochten ze Froome van de fiets aftrekken. Net als bij alles wat er mis is in de maatschappij, is het vaak maar 1% van de doelgroep die het hardst schreeuwt en het zo vern*kt voor de rest. Zodra die ene procent op hun strepen gaat staan (noem een Sylvana, of die schreeuwer op de dam, of in dit geval een Froome-hater), dan zal die hard en terecht neergehaald worden door de massa.Gastheerg schreef: ↑29 mei 2018 20:28 Lees het begin van dit topic eens. Meerdere reacties sugereerde al dat het in deze Giro fout zou gaan.
Hiermee probeer ik Froome en Sky niet de hemel in te prijzen, maar het moment dat we zelf de schutting van de buurman neer gaan halen, mensen in gevaar gaan brengen of op wat voor manier dan ook eigen rechter gaan spelen, moeten de verantwoordelijke instanties gewoon hard ingrijpen. Tuurlijk, de instanties zoals de UCI en Fifa moeten ook ingrijpen wat ze onvoldoende doen, maar pak die bobo's dan aan i.p.v. zo'n enkeling als Froome. Die stapt gewoon weer op de fiets, simpelweg omdat het zijn werk is. Daarmee ga je geen verbetering in de wielersport realiseren en hou je ander talent juist misschien wel weer van de fiets.
dat zou ik willen nuanceren tot "ze kennen geen sportiviteit voor nationaliteiten anders dan de Franse".anderson99 schreef: ↑29 mei 2018 21:07 Volgens mij heb jij de Tour de France niet gekeken vorig jaar. Fransen toeschouwers kennen geen sportiviteit.
we laten Froome gewoon met rust maar pakken hem gewoon zijn fiets af! maar oei, uit het verleden blijkt dat zelfs een Froome zonder fiets hem niet van een zege kan houden.
Ik hoop dat er dit jaar geen aankomst op alpe d'huez is of dan vrees ik het ergste (toch met die zatte nederlanders daar .
Ik hoop dat er dit jaar geen aankomst op alpe d'huez is of dan vrees ik het ergste (toch met die zatte nederlanders daar .
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
https://cyclingtips.com/2018/05/the-sec ... ro-attack/
Een goed beeld van de Secret Pro op de winst van Froome in de 19e etappe. In retrospectief heeft ie wel een goed punt waarom Froome zo veel tijd kon pakken op Dumoulin in die etappe:
- De groep erachter reed voornamelijk om hun huidige plek in het klassement te consolideren.
- Froome had waarschijnlijk dit scenario van te voren bedacht en daar in zijn materiaalkeuze (verzet/kleding/stand op de fiets) over nagedacht, terwijl Dumoulin dat niet heeft gedaan (aero = everything)
- Froome pakte de meeste tijd in de afdalingen, hij kon ongehinderd dalen. Dumoulin had twee wieltjesplakkers (Lopez en Carapaz) en twee parachutes (Reichenbach en Pinot) aan z'n karretje hangen.
- Dumoulin is een tijdrijder dus kan een behoorlijk potje hardrijden, maar Froome is zelf ook geen pannenkoek, want werd derde op het WK afgelopen jaar, (nadat hij de Vuelta had gewonnen).
Dus niet de prestatie van Froome was zo uitzonderlijk, voornamelijk het slechte achtervolgen van de groep er achter was debet aan het uiteindelijke tijdverlies van Dumoulin.
En vergeet niet dat Froome er in de derde week door zou komen was natuurlijk ook wel te verwachten. Hij had natuurlijk weinig wedstrijdkilometers gemaakt, maar heeft sinds het begin van het jaar wel al dik 10.000 km aan training achter de rug, dus zijn conditionele basis was natuurlijk fenomenaal, wat er voor zorgt dat ie in de derde week minder slechter wordt dan andere renners.
Wat onverlet laat dat ik vind dat hij niet had moeten kunnen starten in de Giro, omdat er altijd een zweem van doping aan zijn overwinning zal blijven kleven.
Aan de andere kant, als ik in de positie van Froome zou zitten en ik zou de mogelijkheid hebben om alle drie de grote rondes achter elkaar te kunnen winnen zou ik die ook niet onbenut laten.
Een goed beeld van de Secret Pro op de winst van Froome in de 19e etappe. In retrospectief heeft ie wel een goed punt waarom Froome zo veel tijd kon pakken op Dumoulin in die etappe:
- De groep erachter reed voornamelijk om hun huidige plek in het klassement te consolideren.
- Froome had waarschijnlijk dit scenario van te voren bedacht en daar in zijn materiaalkeuze (verzet/kleding/stand op de fiets) over nagedacht, terwijl Dumoulin dat niet heeft gedaan (aero = everything)
- Froome pakte de meeste tijd in de afdalingen, hij kon ongehinderd dalen. Dumoulin had twee wieltjesplakkers (Lopez en Carapaz) en twee parachutes (Reichenbach en Pinot) aan z'n karretje hangen.
- Dumoulin is een tijdrijder dus kan een behoorlijk potje hardrijden, maar Froome is zelf ook geen pannenkoek, want werd derde op het WK afgelopen jaar, (nadat hij de Vuelta had gewonnen).
Dus niet de prestatie van Froome was zo uitzonderlijk, voornamelijk het slechte achtervolgen van de groep er achter was debet aan het uiteindelijke tijdverlies van Dumoulin.
En vergeet niet dat Froome er in de derde week door zou komen was natuurlijk ook wel te verwachten. Hij had natuurlijk weinig wedstrijdkilometers gemaakt, maar heeft sinds het begin van het jaar wel al dik 10.000 km aan training achter de rug, dus zijn conditionele basis was natuurlijk fenomenaal, wat er voor zorgt dat ie in de derde week minder slechter wordt dan andere renners.
Wat onverlet laat dat ik vind dat hij niet had moeten kunnen starten in de Giro, omdat er altijd een zweem van doping aan zijn overwinning zal blijven kleven.
Aan de andere kant, als ik in de positie van Froome zou zitten en ik zou de mogelijkheid hebben om alle drie de grote rondes achter elkaar te kunnen winnen zou ik die ook niet onbenut laten.
Toch nog even over die bewuste etappe 19.
De grote klap wordt door Froome uitgedeeld op weg naar de top van de Finestre, de afdaling ervan. Daarna op de klim naar Sestriere.
Inderdaad valt op dat in de afdaling van Sestriere en het tussenliggende gedeelte naar de voet van Bardonecchia, incl vals plat, het verschil licht toeneemt en niet af, wat je zou verwachten.
Als je dan weet wat de groep Tom Dumoulin daar heeft gedaan kun je toch terug rekenen wat Froome daar moet hebben gereden?
Vwb The Secret Pro: er is nog wel wat aan te merken mbt dat Froome de meeste tijd pakt in de afdalingen. De meeste winst is bergop en een lichte oplopende winst in de afdalingen en de (vals platte) tussenstukken. Alleen in de afdaling van de Finestre pakt Froome een flinke sloot tijd. M.n. door zelf "full bore" naar beneden te gaan en risico's te nemen terwijl Dumoulin denkt om het verlies beperkt te houden en hem straks wel in te rekenen op de tussenstukken.
Ben het wel eens dat Dumoulin daar reed met een eerder geloste, en dus niet top rijdende, Reichenbach, een halve Pinot en twee wielplakkers. Alhoewel dat altijd nog een luchtweerstandsvermindering is van ca 5% voor de op kop rijdende renner. In de luwte scheelt het tot zo'n 40% dus kun je nog even uitrusten, zelfs achter een niet super rijdende Reichenbach. Froome kon dat helemaal niet en moet alles alleen afkachelen en dan bergop nog even doorknallen.
De grote klap wordt door Froome uitgedeeld op weg naar de top van de Finestre, de afdaling ervan. Daarna op de klim naar Sestriere.
Inderdaad valt op dat in de afdaling van Sestriere en het tussenliggende gedeelte naar de voet van Bardonecchia, incl vals plat, het verschil licht toeneemt en niet af, wat je zou verwachten.
Als je dan weet wat de groep Tom Dumoulin daar heeft gedaan kun je toch terug rekenen wat Froome daar moet hebben gereden?
Vwb The Secret Pro: er is nog wel wat aan te merken mbt dat Froome de meeste tijd pakt in de afdalingen. De meeste winst is bergop en een lichte oplopende winst in de afdalingen en de (vals platte) tussenstukken. Alleen in de afdaling van de Finestre pakt Froome een flinke sloot tijd. M.n. door zelf "full bore" naar beneden te gaan en risico's te nemen terwijl Dumoulin denkt om het verlies beperkt te houden en hem straks wel in te rekenen op de tussenstukken.
Ben het wel eens dat Dumoulin daar reed met een eerder geloste, en dus niet top rijdende, Reichenbach, een halve Pinot en twee wielplakkers. Alhoewel dat altijd nog een luchtweerstandsvermindering is van ca 5% voor de op kop rijdende renner. In de luwte scheelt het tot zo'n 40% dus kun je nog even uitrusten, zelfs achter een niet super rijdende Reichenbach. Froome kon dat helemaal niet en moet alles alleen afkachelen en dan bergop nog even doorknallen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Pinot stopte op een gegeven moment met meedraaien en stortte een dag later helemaal in. Reichenbach reed met zn shirtje open, Dumoulin moest in het wiel niet eens trappen in de dalende stroken. Het was in mijn ogen puur 1 tegen 1, waarbij Dumoulin tactisch een minuut verliest door in de afdalingen te wachten. Hij verliest in totaal anderhalve minuut berg op en een halve minuut op het vlakke. Zo heel bijzonder vind ik de voorsprong van Froome dus niet. Froome is de beste ronde renner van de afgelopen 5 jaar. Tom Dumoulin heeft één giro gewonnen. Als Dumoulin op de top was gekomen van de Delle Finestre met Nibali en Porte en ze waren met z'n drieën gaan rijden dan weet ik niet eens zeker of Froome weg blijft.
De prestatie van Froome lijkt en is geweldig, maar zijn ploeg schakelt elke knecht uit en daarna wint Froome het in een man tegen man gevecht. Ik heb genoten van Froome zijn prestatie, dat Dumoulin daardoor de Giro verliest maakte het bittersweet.
De prestatie van Froome lijkt en is geweldig, maar zijn ploeg schakelt elke knecht uit en daarna wint Froome het in een man tegen man gevecht. Ik heb genoten van Froome zijn prestatie, dat Dumoulin daardoor de Giro verliest maakte het bittersweet.
- Tracing_NL
- Forum-lid
Met betrekking tot deze etappe denk ik inderdaad dat (ACHTERAF GEZIEN!) Tom een verkeerde beslissing heeft gemaakt. Op dat moment leek het echter zeer logisch om te wachten op reichenbach. Eenmaal in het dal bleek dat hij er niets aan had. Verder is het gedrag van Lopez Moreno en Carapaz redelijk verwerpelijk. Ze zitten er beiden bij, waarom doen ze dan echt niets? Ik niet begrijp. Pinot was op een hoopje (achteraf!) Dus hij moest het toch alleen doen. Inderdaad met een paar echte kleppers had Froome nooit 3 min gepakt.
Het is ook altijd echt moeilijk. Ik koers zelf ook (kermiskoersen) en achteraf weet je altijd met welke ontsnapping je mee moest zitten. Tijdens de koers is dat erg lastig. Daarom kun je Tom niet echt iets kwalijk nemen. Gewoon een prima ronde gereden en een bevestiging van zijn ronderennerskwaliteiten.
Het is ook altijd echt moeilijk. Ik koers zelf ook (kermiskoersen) en achteraf weet je altijd met welke ontsnapping je mee moest zitten. Tijdens de koers is dat erg lastig. Daarom kun je Tom niet echt iets kwalijk nemen. Gewoon een prima ronde gereden en een bevestiging van zijn ronderennerskwaliteiten.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Omdat ze niet streden voor de roze trui?Tracing_NL schreef: ↑30 mei 2018 14:17 Verder is het gedrag van Lopez Moreno en Carapaz redelijk verwerpelijk. Ze zitten er beiden bij, waarom doen ze dan echt niets?
Tom is niks te verwijten, hij kan vooraf uiteraard niet weten dat het 1 tegen 1 is in plaats van 1 tegen 5. Als je naar het klassement kijkt na 3 weken dan staat Dumoulin daar op een kleine 46 seconden. De rest op 5 minuten en meer. Gewoon een geweldige prestatie en een bevestiging van vorig jaar. Dumoulin is vanaf nu elke grote ronde een/de favoriet.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC