Wat product erop en Karcher?
Canyon Aeroad of Ultimate? Vooral klimmen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Gewoon een emmer water met een of ander schoonmaak middel uit moeders kast en een doekie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
Gisteren eerste echte test.
Ik blijf bij mijn gevoel, alles lijkt trager, aanzetten lijkt minder explosief.
Ik zeg niet dat het zo is maar het gevoel is zo.
Op mijn S1 voelde ik alles, je voelt die echt exploderen.
ga het nog wat tijd geven.
Ik veronderstel dat elke carbon racer zo rijdt?
Ik blijf bij mijn gevoel, alles lijkt trager, aanzetten lijkt minder explosief.
Ik zeg niet dat het zo is maar het gevoel is zo.
Op mijn S1 voelde ik alles, je voelt die echt exploderen.
ga het nog wat tijd geven.
Ik veronderstel dat elke carbon racer zo rijdt?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Wat voor banden zitten er op de een of de ander?
De ene carbon racer is de andere niet. Zoals gezegd spelen banden en wielen een enorm belangrijke rol.
Maar ook als je die gelijk houdt zijn er wel degelijk verschillen.
Aeroracers rijden vaak vrij hard is mijn ervaring. Monocoque frames rijden strak en agressief (responsief), maar zijn niet zo hard als aeroracers. En dan heb je nog de tube-to-tube frames die een beetje rijden zoals een Citroën DS. Noem het lui, comfortabel.
Maar ook als je die gelijk houdt zijn er wel degelijk verschillen.
Aeroracers rijden vaak vrij hard is mijn ervaring. Monocoque frames rijden strak en agressief (responsief), maar zijn niet zo hard als aeroracers. En dan heb je nog de tube-to-tube frames die een beetje rijden zoals een Citroën DS. Noem het lui, comfortabel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
en in welke categorie plaats jij mijn Ultimate CF SL dan?havana schreef: ↑31 mei 2018 10:56 De ene carbon racer is de andere niet. Zoals gezegd spelen banden en wielen een enorm belangrijke rol.
Maar ook als je die gelijk houdt zijn er wel degelijk verschillen.
Aeroracers rijden vaak vrij hard is mijn ervaring. Monocoque frames rijden strak en agressief (responsief), maar zijn niet zo hard als aeroracers. En dan heb je nog de tube-to-tube frames die een beetje rijden zoals een Citroën DS. Noem het lui, comfortabel.
Ultimate is een monocoque frame. Moet zeggen dat ik er nog nooit eentje bereden heb. Wel de Aeroroad en die paste precies in de beschrijving van een aeroframe.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Volgens mij is de Ultimate toch ook echt wel een wedstrijd fiets, dus zou best vooruit meoten willen.
Maar nogmaals, wat voor banden zitten eronder?
Maar nogmaals, wat voor banden zitten eronder?
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
Die continental grand prix 4000 en DT Swiss 1600 wielenjapiecarbon schreef: ↑31 mei 2018 12:31 Volgens mij is de Ultimate toch ook echt wel een wedstrijd fiets, dus zou best vooruit meoten willen.
Maar nogmaals, wat voor banden zitten eronder?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik snap wel je gevoel wat je beschrijft heb het paar jaar geleden gehad met een cube litening die knal en knal hard was in 2010 model en in 2012 ineens meer comfort uit bv zadelpen, ovale stuurbuis, dunnere buizen.
Dat is ff wennen of je het fijn vind is aan jouw. Ik vond de eerste litening echt te hard en de tweede te zacht. Ik verwacht dat de slx onder de tweede noemer valt en kan prima begrijpen als je dat lui vind.
Rijd nu bv op de foil met 28mm, (vallen 31mm) echt wel snel, maar het gevoel met 25 is sneller (wat in werkelijkheid over een hele rit niet klopt) Maar puur het gevoel bij aanzetten. De hele fiets is prima stijf op het harde af, wat ik prima vind.
Ik wil ook best wel iets comfort, maar het blijft wel een racer bij een Ferrari vraag je ook niet meteen naar de comfort stand.
De banden zijn 1 maar hoe hoog staat bv je zadelpen, dat gaat nog al verschillen bij comfort pennen, heb wel eens een test gezien dat bij 20% meer uitsteken de pen 50% meer buigt in totaal, met een gelijk gewicht.
Dat is ff wennen of je het fijn vind is aan jouw. Ik vond de eerste litening echt te hard en de tweede te zacht. Ik verwacht dat de slx onder de tweede noemer valt en kan prima begrijpen als je dat lui vind.
Rijd nu bv op de foil met 28mm, (vallen 31mm) echt wel snel, maar het gevoel met 25 is sneller (wat in werkelijkheid over een hele rit niet klopt) Maar puur het gevoel bij aanzetten. De hele fiets is prima stijf op het harde af, wat ik prima vind.
Ik wil ook best wel iets comfort, maar het blijft wel een racer bij een Ferrari vraag je ook niet meteen naar de comfort stand.
De banden zijn 1 maar hoe hoog staat bv je zadelpen, dat gaat nog al verschillen bij comfort pennen, heb wel eens een test gezien dat bij 20% meer uitsteken de pen 50% meer buigt in totaal, met een gelijk gewicht.
Ik rij criteriums met de ultimate en zoals ik zei ervaar ik dat (te) zachte niet zo. Ja, er zullen veel hardere stuiterbakken zijn, maar juist met criteriums wil je dat de fiets in de bochten en op klinkers goed contact houdt met de weg, dat bereik je niet met een te stijve fiets.
Ik zit daarbij de hele koers onderin de beugels en heb maar 5mm spacers, dus zit behoorlijk diep. Wellicht speelt dat ook mee in de beleving van stijfheid/comfort.
Ik zit daarbij de hele koers onderin de beugels en heb maar 5mm spacers, dus zit behoorlijk diep. Wellicht speelt dat ook mee in de beleving van stijfheid/comfort.