Ik heb 3 laagjes erop gespoten, steeds minuutje ertussen gewacht en na het laatste laagje direct in frame gestoken.
Gravel-racers
Het lijkt in orde. Ik heb het met haarlak gedaan zoals DDX voorstelde, dat hielp ook niet. Maar gaf wel inzicht. Op het moment dat de pen zich de eerste keer 'zet' en dus zakt, blijkt de spanning volledig van de klem en terug aandraaien tot 6-8Nm is dan nodig.
Hierna zakte ze niet meer
Gisteren ook de nieuwe batterij voor de DI2 binnen gekregen, deze zit er ook in. Ineens synchroshift ingesteld, geen idee of ik het ga gebruiken, op de racer vind ik het niet aangenaam en blijft ie gewoon in manual staan.
Nog even gewogen, zoals ie op de foto staat dus met pedalen, bidonhouders en Garmin-mount (Barfly for Fizik): 9,08kg, best goed vind ik.
Nog geen ritje kunnen maken, zal voor volgende week ergens zijn. Morgen op de club rit ga ik het niet riskeren, tempo zou ik wel aankunnen (rustige rit morgen) maar als er dan iets mis is, hou je heel de groep op.
Wat foto's van de volledig afgewerkte fiets:
Hierna zakte ze niet meer
Gisteren ook de nieuwe batterij voor de DI2 binnen gekregen, deze zit er ook in. Ineens synchroshift ingesteld, geen idee of ik het ga gebruiken, op de racer vind ik het niet aangenaam en blijft ie gewoon in manual staan.
Nog even gewogen, zoals ie op de foto staat dus met pedalen, bidonhouders en Garmin-mount (Barfly for Fizik): 9,08kg, best goed vind ik.
Nog geen ritje kunnen maken, zal voor volgende week ergens zijn. Morgen op de club rit ga ik het niet riskeren, tempo zou ik wel aankunnen (rustige rit morgen) maar als er dan iets mis is, hou je heel de groep op.
Wat foto's van de volledig afgewerkte fiets:
xonmultimedia schreef: ↑18 mei 2018 21:30
Heb je toevallig een foto van het geheel?
Hoe lekbestendig zijn die bandjes TOV de gp4ks2?
Tot nu toe niet lek gereden, en pak af en toe toch wel een stukje gravel/mtb route mee. Dus wat mij betreft een stuk degelijker in vergelijking met de gp4ks2.
Vandaag eerste (korte) buitenritje met de gravelracer.
Voorderailleur moet een klein beetje meer naar buiten (liep soms iets aan)
Kraakje, dacht eerst BB of achterwielsnelspanner maar blijkt van de zadelpen te komen. Nog eens goed bekijken
Stuur zat niet 100% vast in de stuurpen, dus na een jump draaide die een beetje. Ligt volgens mij aan de nieuwe Garmin mount die ik gebruik, deze zit met langere bouten en afstandshulsjes vast. Staat toch niet echt goed, ik heb de Barfly for Fizik maar terug geplaatst (dan maar een aparte mount voor de lamp komende winter)
Voor de rest was het wennen aan het bredere stuur (44cm) en de lompere shifters.
Het ging een stuk sneller dan ik verwachte. Snelheid ligt veel dichter bij de racefiets dan bij de MTB, superblij mee.
Nog wat plaatjes:
Vaste plaats in de garage, begint wat vol te geraken
Voorderailleur moet een klein beetje meer naar buiten (liep soms iets aan)
Kraakje, dacht eerst BB of achterwielsnelspanner maar blijkt van de zadelpen te komen. Nog eens goed bekijken
Stuur zat niet 100% vast in de stuurpen, dus na een jump draaide die een beetje. Ligt volgens mij aan de nieuwe Garmin mount die ik gebruik, deze zit met langere bouten en afstandshulsjes vast. Staat toch niet echt goed, ik heb de Barfly for Fizik maar terug geplaatst (dan maar een aparte mount voor de lamp komende winter)
Voor de rest was het wennen aan het bredere stuur (44cm) en de lompere shifters.
Het ging een stuk sneller dan ik verwachte. Snelheid ligt veel dichter bij de racefiets dan bij de MTB, superblij mee.
Nog wat plaatjes:
Vaste plaats in de garage, begint wat vol te geraken
Dit is de oude groep van de TCR (Ultegra 6800 DI2), die heeft nu de Ultegra 8070 (die dus niet ontlucht kunnen worden door dat schroefje)
Ik heb die schroefjes in bestelling staan maar leverdatum schuift steeds op, momenteel staat het op einde juni.
Ik heb die schroefjes in bestelling staan maar leverdatum schuift steeds op, momenteel staat het op einde juni.
-
- Forum-lid
Even een kleine update mbt de Planet X full monty. Heb er al veel plezier van gehad, hij is niet de lichtste en meeste kwieke door de bochten. Wel twijfel ik inmiddels of ik niet nog een set 650b wielen moet kopen. De Gepiemme wielen die erin zitten zijn niet heel best en met name zwaar dus ik denk dat dat een behoorlijke upgrade gaat zijn. De vraag is of het past. Mochten het toch 28 inch wielen worden moet ik dan voor mtb wielen gaan (breder) of gewoon voor een wegset?
650b wielset gaat wel passen. Alleen moet je kijken naar de breedte van de band.
En als ik zou kiezen. Een wegsetje met brede velgen en genoeg spaken.
MTB set heeft geloof ik een andere body.
En als ik zou kiezen. Een wegsetje met brede velgen en genoeg spaken.
MTB set heeft geloof ik een andere body.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Al even rustig op zoek naar woon-werk/gravel/vakantie/slecht weer - fiets. Zou even jullie advies willen omtrent geometrie hiervan. Zou ik hetzelfde aannemen als mijn Canyon Ultimate, waar ik zonder kwaaltjes op rond rijdt? Voor deze doeleinden precies het gevoel iets rechter te willen zitten, maar weet niet of dit negatief zal uitvallen tegenover knieën, rug, ...
Waar dien ik dan best naar te kijken? Iets meer stack, iets minder reach?
Momenteel staat Trek Checkpoint ALR (maat 56?) op de radar. Optie volgens jullie?
Zelf ben ik 184cm - bbl 89.5 en zit momenteel op Ultimate in maat L.
Waar dien ik dan best naar te kijken? Iets meer stack, iets minder reach?
Momenteel staat Trek Checkpoint ALR (maat 56?) op de radar. Optie volgens jullie?
Zelf ben ik 184cm - bbl 89.5 en zit momenteel op Ultimate in maat L.