Canyon Aeroad of Ultimate? Vooral klimmen.
-
- Forum-lid HC
Verschil in gevoel bij fietsen kan enorm zijn, ik heb zelf sinds kort een Allez sprint, ik had al een gewone Allez.
De sprint is veel directer en levendiger.
Wissel nog al eens van fiets, gisteren de gewone Allez, tijdens de Hel van Twente. twee keer gestopt om dat ik het idee dat een afloper had.
Allez is gewoon wat smoother wat een heel ander gevoel geeft, ook minder reactief bij aanzetten.
De sprint is veel directer en levendiger.
Wissel nog al eens van fiets, gisteren de gewone Allez, tijdens de Hel van Twente. twee keer gestopt om dat ik het idee dat een afloper had.
Allez is gewoon wat smoother wat een heel ander gevoel geeft, ook minder reactief bij aanzetten.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Ik begin de fiets te apprecieren.
Ga nu nog een andere stuurpen zetten, staat een 9cm op maar zit precies zoals een geit.
Ga een 11 of 12 steken.
Morgen de Chouffe Classic, hopelijk overtuigd hij mij daar volledig
Ga nu nog een andere stuurpen zetten, staat een 9cm op maar zit precies zoals een geit.
Ga een 11 of 12 steken.
Heb je er zo'n aerostuur op? Ik rij zelf met een 11cm aerostuur, wellicht draagt dat ook bij aan een direct en stijf gedrag.djatwork69 schreef: ↑01 jun 2018 10:58 Ik begin de fiets te apprecieren.
Ga een 11 of 12 steken.
-
- Forum-lid HC
In de ardennen zal de fiets 100% overtuigen, daar merk je het "luie" niet. Daar helpt het juist om nog harder naar beneden te gaan. Het gaat juist om het aanzetten op vlak en je moet er aan wennen, want langzamer is het echt niet,
-
- Forum-lid
Langzamer is het idd niet, dat merk ik ook aan mijn STRAVA.wasbeer2006 schreef: ↑01 jun 2018 13:06 In de ardennen zal de fiets 100% overtuigen, daar merk je het "luie" niet. Daar helpt het juist om nog harder naar beneden te gaan. Het gaat juist om het aanzetten op vlak en je moet er aan wennen, want langzamer is het echt niet,
-
- Forum-lid
Ik heb een klimfiets met disc van 6,9 kg, denk dat de schijven voor de mindere dalers een groot voordeel hebben.djatwork69 schreef: ↑01 jun 2018 16:12In den bergaf gaat ge wel content zijn, denk ik
Mijn fiets zit, compleet (pedalen, bidon houders, wahoo houder0, op 7.9kg, da valt wel mee denk ik
Specialized Diverge Axs
-
- Forum-lid
Ik weeg 60 kg, op die kilo komt het niet.feddesman schreef: ↑01 jun 2018 22:23Ik heb een klimfiets met disc van 6,9 kg, denk dat de schijven voor de mindere dalers een groot voordeel hebben.djatwork69 schreef: ↑01 jun 2018 16:12In den bergaf gaat ge wel content zijn, denk ik
Mijn fiets zit, compleet (pedalen, bidon houders, wahoo houder0, op 7.9kg, da valt wel mee denk ik
Gisteren echte test in Ardennen. Wat een zalige fiets om te klimmen en te dalen. Die discs zijn echt top. Wie het tegendeel beweerd, kent er echt geen hol van.