Het dopingtopic 2.0
19 DEC 2017 15:22
BikeT schreef: ↑19 dec 2017 09:14
Sky is dus bezig de wielersport nog meer te laten wegzakken in het moeras van doping. Misschien een ideetje voor het volgende seizoen wanneer je naar de koers gaat kijken. Neem een doosje eieren mee en deponeer die eitjes gezellig tegen of op de teambus of teamauto van Sky. Iedere koers weer. Onder het motto " Is anarchie geoorloofd wanneer een democratie faalt ".
Daniel wrote: Goed bezig
Voor dit soort debielen moet de ASO volgend jaar gewoon een pistebully voor het peloton uit laten rijden om de baan even schoon te vegen.
Daniel wrote:
BikeT schreef: ↑19 dec 2017 09:14
Sky is dus bezig de wielersport nog meer te laten wegzakken in het moeras van doping. Misschien een ideetje voor het volgende seizoen wanneer je naar de koers gaat kijken. Neem een doosje eieren mee en deponeer die eitjes gezellig tegen of op de teambus of teamauto van Sky. Iedere koers weer. Onder het motto " Is anarchie geoorloofd wanneer een democratie faalt ".
Daniel wrote: Goed bezig
Voor dit soort debielen moet de ASO volgend jaar gewoon een pistebully voor het peloton uit laten rijden om de baan even schoon te vegen.
Daniel wrote:
of Daniel?In dat geval hoop ik dan toch echt op een fransman die het recht even een handje helpt.
leuke entertainende podcast met Landis over Froome maar vooral over de corruptie op het hoger niveau bij UCI, WADA etc. https://cyclingtips.com/2018/05/cycling ... -a-landis/
- daniel1975
- Forum-lid HC
@biket; ik had toen nog hoop op een fatsoenlijke afhandeling van de case. Hoe naief.....
Less is bore
-
- Forum-lid
Hopelijk staan 1000 man als pufjes mascotte in de Tour als toeschouwer.
Daniel, grijp je kans ! Ga ik weer als dinosaurusanderson99 schreef: ↑04 jun 2018 12:38 Hopelijk staan 1000 man als pufjes mascotte in de Tour als toeschouwer.
-
- Forum-lid
Wat mij eigenlijk alleen interesseert: wordt Froome(en SKY) toegelaten tot de Tour door ASO. Zo ja en ook bij nee, dan weet je echt hoe de stand van zaken is als het om doping gaat in de Wielerwereld!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
ASO zal waarschijnlijk vast zitten aan de UCI regels. Na een paar stevige opmerkingen in maart-april is het nu verdacht stil uit ASO hoek.....
Less is bore
@ Daniel1975 Dat begrijp ik. Persoonlijk heb ik zeer veel moeite om hoop en geloof in de wielersport (en alle andere sporten) te houden. Eigenlijk is het helemaal weg. Ik geloof nog wel dat er sporters zijn die van goede wil zijn maar in bestuurders, ploegleiders, artsen en sponsoren geloof ik al lang niet meer.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ben het helaas wel deels met je eens. Ik heb 2jr in het dames wielercircuit rondgereden (1 jr achter stuur van PL auto) en ook genoeg oneerlijkheid gezien. Dieptepunt Omloop van Borsele 2014: Kirsten Wild lag bij een serieuze valpartij. Vele km’s later kwam ze stayerend achter de ploegauto met 60+ voorbij, zelfs pelotonnetjes (windwaaiers) inhalend en mocht gewoon 2e worden.
Niet om Kirsten af te zeiken (die pakte de kans gewoon) maar wel om aan te geven hoe ziek de sport is. Hoge bomen mogen veel meer en de omgeving faciliteert dat gewoon. Als ik dat deed met een elite-zc renster had ik vaak een waarschuwing te pakken van de jury.
Laat staan hoe dit op hoogste niveau bij de mannen werkt....
Niet om Kirsten af te zeiken (die pakte de kans gewoon) maar wel om aan te geven hoe ziek de sport is. Hoge bomen mogen veel meer en de omgeving faciliteert dat gewoon. Als ik dat deed met een elite-zc renster had ik vaak een waarschuwing te pakken van de jury.
Laat staan hoe dit op hoogste niveau bij de mannen werkt....
Less is bore