Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ketting loopt tegen voorderailleur

hitcher
Forum-lid

hitcher 04 jun 2018 15:37

Hallo,

Ik heb zojuist een nieuwe fiets gekocht van Cannondale. Toen ik met de fiets ging rijden bleef de achterderailleur constant schakelen zonder dat ik zelf schakelde. Ik heb toen via internet een handleiding gevolgd en heb alles via de stelschroeven H en L en de andere stelschroef zo gekregen dat hij nu netjes schakelt.

Wat mij echter onmogelijk lukt is de voorderailleur zo in te stellen dat hij niet aanloopt bij schakeling op het binnenblad en het kleinste kransje achter.

Ik weet overigens dat het beter is om niet zo te rijden gezien de stand van de ketting maar is het niet gewoon mogelijk het zo in te stellen dat hij niet aanloopt of loopt de ketting in die stand altijd aan.

Op mijn oude stalen fiets lukte dat wel maar die had maar zeven versnellingen achter.

buddo
Forum-lid

buddo 04 jun 2018 16:01

hitcher schreef: 04 jun 2018 15:37 Wat mij echter onmogelijk lukt is de voorderailleur zo in te stellen dat hij niet aanloopt bij schakeling op het binnenblad en het kleinste kransje achter.
Klein-klein of groot-groot zijn combinaties die zelden of nooit "aanloopvrij" af te stellen zijn. Is dus normaal.

Berrie50
Forum-lid

Berrie50 04 jun 2018 16:07

hitcher schreef: 04 jun 2018 15:37 Wat mij echter onmogelijk lukt is de voorderailleur zo in te stellen dat hij niet aanloopt bij schakeling op het binnenblad en het kleinste kransje achter.
Kan wel,maar dan moet je wel secuur je afstellingen doen.
Maar rijden met binnenblad en kleinste krans moet je niet willen.
Vindt de ketting trouwens ook niet leuk, ;)

hitcher
Forum-lid

hitcher 04 jun 2018 16:44

Groot-groot is wel gelukt maar klein-klein niet. Misschien moet ik het maar gewoon zo laten aangezien ik deze combinatie toch niet zal maken in de praktijk. Bedankt!

Plaats reactie