Cannondale
Zorg dat ze lekker in het vet zitten, bij voorkeur marine grease. Kost een paar euro's en je hebt meteen genoeg voor een heel leven.Heppiebianchi schreef: ↑01 jun 2018 11:26 Ik heb nu al twee keer mijn balhoofdlagers moeten laten vervangen van mijn caadx,vorig jaar en nu weer omdat mijn stuur zo goed als vast zat.
Komt door vocht zegt mijn fm,maar bij mijn andere twee fietsen heb ik dat niet en met mijn vorige fietsen ook niet.
Dit is toch niet goed ?
1x per jaar open halen en opnieuw (of "terug" zoals Belgen dan zeggen) in het vet zetten.
Laatst gewijzigd door havana op 01 jun 2018 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Bedankt voor het advies,ik zal het doen,maar blijf het typisch vinden dat ik het enkel met die fiets heb.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Prachtige fiets! Met die specs had ik em eigenlijk nog ietsje lichter verwacht. Ik neem aan dat je geen koersjes rijd gezien het verzet. Met recht een mooie klimfiets!DVR schreef: ↑31 mei 2018 12:28 Mijn nieuwe klimfiets. 2018 Hi-Mod Ultegra gekocht en alles gedemonteerd en opnieuw opgebouwd met eTap.
Tot nu een 250km mee gereden en eTap is fantastisch.
Paar kenmerken:
6.6 kg inc. pedalen, bidonhouders en hydemybell.
Crank FSA SLK supcompact 46/30
Cassette 8000 ultegra 11/30
Stuur 3T Ergonova ltd carbon
Zadel Selle Italia SLR Tekno Flow
Remmen EE brakes
Stuur- en zadelpen C1 Cannondale
Pedalen Dura ace 9100
Wielen Dura ace C24 met 23mm Michelin (die had ik nog liggen)
Wel, ik ook. Maar al bij al is 6.6 niet slecht. Ik 'verlies' bij de crank, die is relatief zwaar (634gr) en de wielen.
En die cassette is ook niet echt licht te noemen.
Maar ik wilde absoluut die 46/30 en kroon 30 achter (1 op 1), dat was het uitgangspunt van heel de fiets.
En klopt helemaal, ben 53 jaar en koersen doe ik niet.
Zelfs nu na toch een 700km gereden te hebben kom ik geen verzet te kort. 46/11 ben ik nog nooit geweest tijdens een rit.
En die cassette is ook niet echt licht te noemen.
Maar ik wilde absoluut die 46/30 en kroon 30 achter (1 op 1), dat was het uitgangspunt van heel de fiets.
En klopt helemaal, ben 53 jaar en koersen doe ik niet.
Zelfs nu na toch een 700km gereden te hebben kom ik geen verzet te kort. 46/11 ben ik nog nooit geweest tijdens een rit.
Helemaal mee eens. Keuze zat in de fietsenwereld maar de SuperSix is toch nog steeds 'de fiets' voor mij.
Heb er op dit ogenblik 3 waarvan er spijtig genoeg ééntje verkocht moet worden wegens aankoop van deze.
Ritje van deze avond met de 50mm Hunt wielen:
Heb er op dit ogenblik 3 waarvan er spijtig genoeg ééntje verkocht moet worden wegens aankoop van deze.
Ritje van deze avond met de 50mm Hunt wielen:
Het zijn idd Veloflex banden, als je de foto sleept naar je balk opent zich een nieuw venster (tabblad) met de foto in groot formaat en kan je het merk goed lezen.
Het zijn wat mij betreft de beste racefiets banden die er bestaan. De flanken zijn voor mij toch zeer stevig. In ieder geval nog niets mee voor gehad in tegenstelling tot de Michelin Power Comp. Die zijn pas fragiel.
Nu we het toch over banden hebben. Vandaag heb ik de Challenge Strada Bianca ontvangen en direct gemonteerd op mijn Evo Disc. Die fiets is mijn 'lange afstand avontuur' en winter fiets en vermits ik heel graag de routes rij van het fietsroutenetwerk en daar toch heel wat onverhard tussen zit, gekozen voor die band. Net terug van eerste (avond)ritje en bevalt zeer goed. Mooi bandje ook. Hopelijk geen of nauwelijks lek rijden!
Het zijn wat mij betreft de beste racefiets banden die er bestaan. De flanken zijn voor mij toch zeer stevig. In ieder geval nog niets mee voor gehad in tegenstelling tot de Michelin Power Comp. Die zijn pas fragiel.
Nu we het toch over banden hebben. Vandaag heb ik de Challenge Strada Bianca ontvangen en direct gemonteerd op mijn Evo Disc. Die fiets is mijn 'lange afstand avontuur' en winter fiets en vermits ik heel graag de routes rij van het fietsroutenetwerk en daar toch heel wat onverhard tussen zit, gekozen voor die band. Net terug van eerste (avond)ritje en bevalt zeer goed. Mooi bandje ook. Hopelijk geen of nauwelijks lek rijden!
Maar je hebt de veloflexen nog maar pas steken, niet?DVR schreef: ↑06 jun 2018 23:02 Het zijn idd Veloflex banden, als je de foto sleept naar je balk opent zich een nieuw venster (tabblad) met de foto in groot formaat en kan je het merk goed lezen.
Het zijn wat mij betreft de beste racefiets banden die er bestaan. De flanken zijn voor mij toch zeer stevig. In ieder geval nog niets mee voor gehad in tegenstelling tot de Michelin Power Comp. Die zijn pas fragiel.
Deze wel maar ik rij met mijn F8 al lang met Veloflex. En die fiets heeft toch al wat gravel gezien met de Veloflex
Die 50mm wielen heb ik trouwens 'geleend' van de F8.
Pas op, als ze versleten raken dan krijg je lekken, ik vervang ze dus net voor ze slicks worden.
Maar misschien zijn uw ervaringen helemaal anders. Ik lees zoveel goed over de Conti en met die band had ik dan weer bijna op elke rit een lek.
Die 50mm wielen heb ik trouwens 'geleend' van de F8.
Pas op, als ze versleten raken dan krijg je lekken, ik vervang ze dus net voor ze slicks worden.
Maar misschien zijn uw ervaringen helemaal anders. Ik lees zoveel goed over de Conti en met die band had ik dan weer bijna op elke rit een lek.
Laatst gewijzigd door DVR op 07 jun 2018 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.