Deze week een mio 405 hc gekocht, maar hij geeft geen gps signaal.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Hartelijke groet
Boudewijn
Mio 405 hc geeft geen gps signaal
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Ook niet als je gewoon buiten staat?
Eerste keer met opstarten kan even lang duren.
Ook de laatste updates gedownload?
Eerste keer met opstarten kan even lang duren.
Ook de laatste updates gedownload?
Lange tijd met een Mio 305 gefietst. Nadat de achterkant (veelvoorkomend verschijnsel) afbrak 2 x een 405 HC geprobeerd. Beide apparaten maakten slecht verbinding met GPS en van 1 werkte de touchscreen niet. Ben er klaar mee en heb m’n geld teruggevraagd. Inmiddels erg tevreden met een Wahoo Elemnt. Wel iets duurder maar snel en stabiel. Mis wel de features van Mio (surprise me en herberekenen bij fout rijden)
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik heb de Mio 505hc maar nog nooit problemen met het GPS signaal gehad. Maar wel problemen als ik hem aan onze 11 jaar oude laptop koppel dan crasht de laptop nu mag ik hem er niet meer aan koppelen. Daarom heb ik geen updates of nieuwe kaarten en dat heb ik gemerkt de Mio stuurt mij soms op wegen die er niet meer zijn. De Greenport bikeway kent hij ook niet.
Ghost Nivolet 6LC
En als je de Mio enkele minuten buiten legt waar er zeker goede GPS ontvangst moet zijn?
Mijn Elemnt Bolt heeft een GPS fix al na 10 seconden oid terwijl mijn Cateye Stealth EVO+ er op dezelfde plek soms minuten over doet.
Het verschil zit hem in Assited GPS (A-GPS) of niet.
Hmmmmmm.....Mio 405 handleiding zegt:
'Zodra het apparaat is ingeschakeld, zoekt het automatisch naar satellietsignalen. Afhankelijk van de locatie kan dat meerdere seconden duren.'
Dat impliceert A-GPS.
Test toch eens op een buitenplek die goed open is en dat voor enkele minuten.
Nog steeds geen GPS fix dan retourneren.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Zie trouwens volgend topic op dit Forum over o.a. de Mio 405hc GPS nukken (topic waar alles in eerste instantie geplaatst had moeten worden ):
viewtopic.php?t=49568&start=1080
viewtopic.php?t=49568&start=1080
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock