Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zonda, Racing 3, Cosmic Elite, WH-RS80

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 29 mar 2010 14:51

Foosho schreef:Ik heb wel es gelezen dat je ze eerst een half jaar in de kast moet leggen om ze uit te laten harden. Ik doe dat netjes en heb eigenlijk nooit last van steentjes.. sterker nog, ik veeg nooit m'n banden af en ben pas 1x lek in de afgelopen 8k km.. Maar goed, misschien ben ik wel een geluksvogel.

Dus je krijgt nooit van die kleine scheurtjes of sneetjes in je band? Als dat zo is dan moet ik nog even wachten met het omleggen van mn nieuwe bandjes want ik heb er net 2 liggen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 29 mar 2010 19:30

Hoi,
Foosho schreef:Ik heb wel es gelezen dat je ze eerst een half jaar in de kast moet leggen om ze uit te laten harden. Ik doe dat netjes en heb eigenlijk nooit last van steentjes.. sterker nog, ik veeg nooit m'n banden af en ben pas 1x lek in de afgelopen 8k km.. Maar goed, misschien ben ik wel een geluksvogel.

Bij handgemaakte tubes met natuurrubber loopvlak wil dat wel eens helpe, bij sommige open tubulars ook.
Maar of dat bij synthetisch rubber wat uitmaakt geloof ik niet.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

wesleys
Forum-lid

wesleys 30 mar 2010 20:12

Vandaag naar m'n fietsenmaker geweest... (even mijn fiets voor z'n servicebeurt gebracht)
Maar de kogel is door de kerk! Hij gaat voor mij Shimano WH-RS80-C24-CL met Vittoria Rubino Pro (in het rood) op m'n fiets monteren. Ik ben erg benieuwd hoe hij zal rijden! Gelukkig mag ik hem donderdag of vrijdag al ophalen! Zal wel even een foto maken en dan zet ik hem hier wel even op.

Bedankt voor alle goede adviezen!
\'\'Draag een helm, gebruik hem niet\'\'

erikg4
Forum-lid

erikg4 31 mar 2010 11:55

ik heb sinds begin maart een tweedehands CAAD5 gekocht daar is door de vorige eigenaar voorop een pro3 en achterop een GP4000 gemonteerd. Na 600km is de pro3 (denk dat het een stukje glas was ofzo) een keer lek gegaan en de conti nog niet.

Ik zal de score voor jullie verder bijhouden :P

terug naar de TS: lijken mij ook goede velgen, ben erg benieuwd hoe ze op je bike staan en wat je ervaring ermee is. Vind het zelf namelijk ook een interessante velg (vooral prijs/gewicht)

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 31 mar 2010 12:05

mannekens, ik dacht dat dit topic over de zonda of ksyrium elite wielen ging?
voor de banden kunnen we beter naar
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=37101
of nog een paar overige topics.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 31 mar 2010 14:37

WesleyS schreef:Hallo,

Bedankt voor jullie reactie's! Ik hoor veel positieve reacties over de Campa Zonda... vind de manier van spaken ook wel mooi... Misschien is door het carbon in de RS80 het comfort wel wat fijner. Weet iemand misschien waar je wielen kan proberen?
Waar moet ik op letten als ik banden koop?

Alvast bedankt!

TS vroeg waar hij moest op letten als hij banden kocht, even de moeite doen om de ganse thread te lezen eer moderatortje te spelen? Dit is een forum en zo nauw komt het hier ook niet echt hoor.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 31 mar 2010 15:32

Ijzeren Briek schreef:
WesleyS schreef:Hallo,

Bedankt voor jullie reactie's! Ik hoor veel positieve reacties over de Campa Zonda... vind de manier van spaken ook wel mooi... Misschien is door het carbon in de RS80 het comfort wel wat fijner. Weet iemand misschien waar je wielen kan proberen?
Waar moet ik op letten als ik banden koop?

Alvast bedankt!

TS vroeg waar hij moest op letten als hij banden kocht, even de moeite doen om de ganse thread te lezen eer moderatortje te spelen? Dit is een forum en zo nauw komt het hier ook niet echt hoor.

sorry, voor de zere tenen en moderator spelen laat ik aan de juiste persoon over, en inderdaad van het onderwerp dient en mag soms eens te worden afgeweken maar 't kan toch niet de bedoeling zijn om op de topic van een bepaald wiel 2 blz over een band te schrijven waar al 5 topics over bestaan? Als ik of iemand anders dan info over bvb zonda's zoek mag ik er nog 20 voor mij wschlk onnuttige info bevattende berichten bijlezen.
't was enkel een hint met de bedoeling om verder te gaan over een bepaald onderwerp op de daarvoor meest ideale en voorziene plaats. Als gij dat fout vindt, ja, dan sorry zeker.
Trouwens: on topic: ik heb mij 3 weken geleden zonda's gekocht, na 5 jaar met ksyriums elite gereden te hebben en qua stijfheid is er weinig verschil en nog geen klachten tot nu toe.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

foosho
Forum-lid

foosho 31 mar 2010 16:15

body schreef:

Dus je krijgt nooit van die kleine scheurtjes of sneetjes in je band? Als dat zo is dan moet ik nog even wachten met het omleggen van mn nieuwe bandjes want ik heb er net 2 liggen.
Ik heb gister nog even gekeken voor je :). Na 3k km zitten er amper sneetjes in, zeker niks structureels. De achterband begint al wel lekker af te platten, een bekend probleem van de GP4000(S).

@fdegrove: Tsja, ik weet het ook niet. Feit is wel dat ik geen last heb van te tere bandjes. Op zich zou het best kunnen dat Conti ze wat te snel naar buiten stuurt toch?
Ik heb altijd wel wat op reserve voor het geval de buitenband hevige schade oploopt, dus 't rijpen gebeurt automatisch bij mij :)

@fiedoo: 't is een beetje dit forum eigen dat eea off-topic gaat ;)

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 31 mar 2010 16:30

Foosho schreef:
body schreef:

Ik heb gister nog even gekeken voor je :). Na 3k km zitten er amper sneetjes in, zeker niks structureels. De achterband begint al wel lekker af te platten, een bekend probleem van de GP4000(S).

@fdegrove: Tsja, ik weet het ook niet. Feit is wel dat ik geen last heb van te tere bandjes. Op zich zou het best kunnen dat Conti ze wat te snel naar buiten stuurt toch?
Ik heb altijd wel wat op reserve voor het geval de buitenband hevige schade oploopt, dus 't rijpen gebeurt automatisch bij mij :)

@fiedoo: 't is een beetje dit forum eigen dat eea off-topic gaat ;)

wheeiii! sorry maar ik ben hier volstrekt nieuw op dit forum, dat wist ik niet.
:( soms blaf ik mar bijten nooit :rolleye:

foosho
Forum-lid

foosho 31 mar 2010 16:58

fiedoo schreef:wheeiii! sorry maar ik ben hier volstrekt nieuw op dit forum, dat wist ik niet.

Haha :)
't Is niet altijd even prettig, ben ik met je eens - zeker als je wat zoekt is gedecentraliseerde informatie lastig. Aan de andere kant, een sterk gemodereerd forum is imo ook niet alles. Maar, terug "on-topic" :p

erikg4
Forum-lid

erikg4 31 mar 2010 17:34

idd waar blijven die fotos!!!! :D

jacub
Forum-lid

jacub 31 mar 2010 18:33

Weliswaar niet zijn foto's, maar zo zien ze er sinds vandaag op mijn fietsje uit:

Afbeelding

Plaats reactie