Dit kunnen de meeste wielbouwers (Frieke, Bikexperto,Handgespaakt) ook. Staat mss niet op de website, maar even mailen/bellen en je weet meer.....
Wheel Tec
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Ik heb dit jaar mijn derde setje wielen gekocht bij Wheel-Tec. Bij alle drie de aankopen ben ik uitstekend geholpen en geadviseerd door Marc. Hij nam alle tijd om naar mijn wensen te luisteren en van gedachten te wisselen over de mogelijkheden. Ik voel me meer dan prima geholpen in het maken van mijn keuze.
Marc maakt op mij een zeer kundige indruk en ik denk dat hij heel erg goed weet waar hij over praat. Hij is wel uitgesproken in zijn mening en vertrouwt op zijn eigen producten. Voor mij is dat geen enkel probleem, een ander kan dat wellicht als 'arrogant' betitelen. Ik heb er in ieder geval geen enkele moeite mee.
Een van de wielsets is een Zenith 50 mm en die bevallen erg goed. Wellicht dat je nu beter voor de Tailwind variant kan gaan. De zijn gebaseerd op nieuwere technieken. De Zenith kunnen wat verkleuren naarmate ze ouder worden.
Die set heeft Tune naven en de achternaaf kraakte. Ook al was het wiel buiten de garantie periode heeft Marc daar zonder problemen en gratis een nieuwe as in gezet. Voor wat betreft service en garantie van mij dus een dikke
Mijn advies:
Ga gewoon langs in de winkel. Dan kun je je eigen mening vormen.
Marc maakt op mij een zeer kundige indruk en ik denk dat hij heel erg goed weet waar hij over praat. Hij is wel uitgesproken in zijn mening en vertrouwt op zijn eigen producten. Voor mij is dat geen enkel probleem, een ander kan dat wellicht als 'arrogant' betitelen. Ik heb er in ieder geval geen enkele moeite mee.
Een van de wielsets is een Zenith 50 mm en die bevallen erg goed. Wellicht dat je nu beter voor de Tailwind variant kan gaan. De zijn gebaseerd op nieuwere technieken. De Zenith kunnen wat verkleuren naarmate ze ouder worden.
Die set heeft Tune naven en de achternaaf kraakte. Ook al was het wiel buiten de garantie periode heeft Marc daar zonder problemen en gratis een nieuwe as in gezet. Voor wat betreft service en garantie van mij dus een dikke
Mijn advies:
Ga gewoon langs in de winkel. Dan kun je je eigen mening vormen.
Vind ik echt opmerkelijk, mij liet hij gewoon in de kou staan.....
YFood !!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat was bij mij ook met een gescheurde flens na 2,5 jaar en een gescheurde velg na ook ruim 2 jaar.
Met aangeboden excuses voor het ongemak kosteloos vervangen.
Misschien ligt het aan jouw csteenbe
Met aangeboden excuses voor het ongemak kosteloos vervangen.
Misschien ligt het aan jouw csteenbe
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
2% denk ik.
.. wat bedoel je met rendement? als je 100 euro op een spaarrekening zet, tegen 0.1% rente, heb je na 1 jaar, 100,10 euro. Dan is je rendement 10 cent, ofwel 0.1% ..., Maar hoe zie je zoiets terug bij gebruiksvoorwerpen als wielen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
. . . en dan nog ervan uitgaan dat de inflatie in dat jaar 0% is geweest anders is je rendement anders of bij een inflatie van 0,1% zelfs nul.MarkVeenstra schreef: ↑14 jun 2018 11:192% denk ik.
.. wat bedoel je met rendement? als je 100 euro op een spaarrekening zet, tegen 0.1% rente, heb je na 1 jaar, 100,10 euro. Dan is je rendement 10 cent, ofwel 0.1% ..., Maar hoe zie je zoiets terug bij gebruiksvoorwerpen als wielen?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
wat mij betreft legio....een lekkere harde ratel in je achternaaf, de keuze van kleurtjes van de naaf, geen lelijke decals die op die fabriekswielen vaak ziet, wat meer spaken dan je in de fabriekswielen ziet, ..etc. erg persoonlijk allemaal.De vraag lijkt me duidelijk: waarom zou je voor custom wielen gaan wanneer 'standaard' wielen ook prima zijn. Wat is de 'winst' van custom?
Wanneer je daar allemaal niet zo veel waarde aan hecht dan is dat prima en ga je b.v. voor een setje Fulcrums
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
De vraag was helemaal niet helder.., Rendement wordt ook gebruikt bij motoren...
In dit kader dacht ik in eerste instantie aan rendement in termen van betere efficiëntie, (beter wiel, minder weerstand, harder fietsen met dezelfde input oid). Alleen is dan de vraag hoe je een rendement bepaald.
Maar goed, met 2 extra uitleggen is het wel duidelijk.., de vraag was wat de voordelen zijn. Prima vraag .
het grote voordeel is natuurlijk de vrije keuze van onderdelen, zodat je een wiel kunt bouwen toegespitst op de persoon en het gebruik. Lichte versus duurzame naven bijvoorbeeld. hoogte naafflens, type velg (interne breedte), spaakspanning en aantal spaken.
Fabriekswielen voldoen natuurlijk vaak ook. en zeker de simpelere wielen die wat zwaarder gehouden zijn en daarmee bom-proof, zullen geen krimp geven.
In dit kader dacht ik in eerste instantie aan rendement in termen van betere efficiëntie, (beter wiel, minder weerstand, harder fietsen met dezelfde input oid). Alleen is dan de vraag hoe je een rendement bepaald.
Maar goed, met 2 extra uitleggen is het wel duidelijk.., de vraag was wat de voordelen zijn. Prima vraag .
het grote voordeel is natuurlijk de vrije keuze van onderdelen, zodat je een wiel kunt bouwen toegespitst op de persoon en het gebruik. Lichte versus duurzame naven bijvoorbeeld. hoogte naafflens, type velg (interne breedte), spaakspanning en aantal spaken.
Fabriekswielen voldoen natuurlijk vaak ook. en zeker de simpelere wielen die wat zwaarder gehouden zijn en daarmee bom-proof, zullen geen krimp geven.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013