Wheel Tec
Ik denk dat de vrije keuze van onderdelen zeker een groot pluspunt is voor het esthetische, echter de lagere rolweerstand / levensduur in verhouding tot de extra kosten die je maakt ter vervanging van je fabriekswielen die reeds op je fiets gemonteerd zijn, is nog niet benoemd.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Sowieso is dit een off topic discussie.
De extra kosten zijn geen voordeel, maar een nadeel. Er werd expliciet om voordelen (en niet om verschillen) gevraagd.
Daarnaast, je maakt de keuze nadat je besloten hebt nieuwe wielen te willen/nodig te hebben. Voor een vergelijking tussen fabriekswielen of handgespaakt maakt het op dat moment natuurlijk niets uit wat je al dan niet al in je fiets hebt zitten.
De extra kosten zijn geen voordeel, maar een nadeel. Er werd expliciet om voordelen (en niet om verschillen) gevraagd.
Daarnaast, je maakt de keuze nadat je besloten hebt nieuwe wielen te willen/nodig te hebben. Voor een vergelijking tussen fabriekswielen of handgespaakt maakt het op dat moment natuurlijk niets uit wat je al dan niet al in je fiets hebt zitten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40112
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
dale c schreef: ↑14 jun 2018 12:05Ik heb serieus gezocht en kwam echt uit bij Campagnolo standaard wielsetje.... (Shamal). Knappe vent die een betere set voor dat geld hier kan opschrijven.Wanneer je daar allemaal niet zo veel waarde aan hecht dan is dat prima en ga je b.v. voor een setje Fulcrums
Less is bore
Setjes die beter rijden is niet zo heel moeilijk, want Shamals zijn "slechts" 17C. Een setje op basis van 19C velgen van bijv. DT Swiss of KinLin velgen rijdt (denk ik) merkbaar beter. Of het qua gewicht in de buurt komt... als je wil wel al moet je dan wel zeer lichte naven nemen. Maar persoonlijk heb ik liever beter rijdende wielen die 50 gr meer wegen...
DT Swiss / KinLin 19C velg + Hope naven (of Tune als je voor de grammen gaat) + CX-rays heb je toch een bijzonder mooi en licht setje van ca. 1400 gram. Het heeft niet de looks van fabriekswielen, dat heb je bij alu sowieso nooit. Bij karton is dat verschil er eigenlijk niet.
DT Swiss / KinLin 19C velg + Hope naven (of Tune als je voor de grammen gaat) + CX-rays heb je toch een bijzonder mooi en licht setje van ca. 1400 gram. Het heeft niet de looks van fabriekswielen, dat heb je bij alu sowieso nooit. Bij karton is dat verschil er eigenlijk niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Industrie lagers moet ik elke 5000 km laten wisselen wegens speling.
Rij altijd met dura ace naven met cup conus
Laat ze een keer per jaar service geven en af en toe velg vervangen als deze versleten is
Moet je eens bij een fabriekswiel een velg laten wisselen dat loont zich niet.
Dat is de reden waarom ik wielen heb laten bouwen
Rij altijd met dura ace naven met cup conus
Laat ze een keer per jaar service geven en af en toe velg vervangen als deze versleten is
Moet je eens bij een fabriekswiel een velg laten wisselen dat loont zich niet.
Dat is de reden waarom ik wielen heb laten bouwen
Duidelijk verhaal en ook dat van Havanna op basis van de velg hoogte en de betere rijeigenschappen.ridley orion schreef: ↑14 jun 2018 19:43 Industrie lagers moet ik elke 5000 km laten wisselen wegens speling.
Rij altijd met dura ace naven met cup conus
Laat ze een keer per jaar service geven en af en toe velg vervangen als deze versleten is
Moet je eens bij een fabriekswiel een velg laten wisselen dat loont zich niet.
Dat is de reden waarom ik wielen heb laten bouwen
Ik had op mijn Gary Fisher MTB 29-er Bontrager wielen en die waren niet stijf, heel duidelijk voelbaar in bochten en met sprongetjes...dus die snel kunnen vervangen voor een set DT Swiss wielen, het verschil was duidelijk merkbaar.
Voor de racefiets was ik ook op zoek gegaan naar (DT Swiss) custom wielen, echter die Fulcrum's geven geen krimp en voldoen nogsteeds, dus ik heb nog geen excuus om nieuwe 'dure' wielen te kopen...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40112
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ga je niet redden voor €780,-havana schreef: ↑14 jun 2018 18:37
DT Swiss / KinLin 19C velg + Hope naven (of Tune als je voor de grammen gaat) + CX-rays heb je toch een bijzonder mooi en licht setje van ca. 1400 gram. Het heeft niet de looks van fabriekswielen, dat heb je bij alu sowieso nooit. Bij karton is dat verschil er eigenlijk niet.
En inderdaad niet de looks van een Shamal. Het oog wil ook wat
Enige jammere: ik vind de ratel wat suf en achterhaald. Een fijner getand rachet zou mooier zijn imho. Mijn DT-based Speci setje in de Epic klinkt veel fraaier.
Less is bore
Laatst had ik weer zo'n klepperaar aan het wiel die om de haverklap meende te moeten freewheelen, maar kopwerk ho maar.
Wat beweegt die lui toch met dat zwakzinnige geratel...
Ik ben best wel ruimdenkend maar dat mag hoog op de nogo list van The Rules komen.
Wat beweegt die lui toch met dat zwakzinnige geratel...
Ik ben best wel ruimdenkend maar dat mag hoog op de nogo list van The Rules komen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40112
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Geluid is toch een essentiel ding in beleving. Vergelijk het met automotoren.
Pak 180pk uit een 4 cyl (VW tsi), 5 cyl (bijv Volvo) of 6 cyl (laatste generatie BMW bijv) en geluid is wereld.
Pak 180pk uit een 4 cyl (VW tsi), 5 cyl (bijv Volvo) of 6 cyl (laatste generatie BMW bijv) en geluid is wereld.
Less is bore
Of een 2 cilinder fiat 500sdaniel1975 schreef: ↑15 jun 2018 07:39 Geluid is toch een essentiel ding in beleving. Vergelijk het met automotoren.
Pak 180pk uit een 4 cyl (VW tsi), 5 cyl (bijv Volvo) of 6 cyl (laatste generatie BMW bijv) en geluid is wereld.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.