Tubes for Dummies
2x in vijf jaar. Dat valt goed mee. Haal je die dan thuis weer eraf voor een nieuwe?
Zelf sta ik op het punt om mijn eerste tubes te gaan lijmen.
Heb een tweedehands set mavic ccu’s gekocht.
Hier zitten nog tubes op (mavic tub en een tufo s3 light.
Heb nieuwe vittoria cx iii 23mm gevonden die ik ga monteren. Hoewel ik twijfel om toch conti competitions te kopen.
Zou het nodig zijn om de velgen helemaal schoon te maken als ik de huidige tubes eraf haal?
Zelf sta ik op het punt om mijn eerste tubes te gaan lijmen.
Heb een tweedehands set mavic ccu’s gekocht.
Hier zitten nog tubes op (mavic tub en een tufo s3 light.
Heb nieuwe vittoria cx iii 23mm gevonden die ik ga monteren. Hoewel ik twijfel om toch conti competitions te kopen.
Zou het nodig zijn om de velgen helemaal schoon te maken als ik de huidige tubes eraf haal?
Jasperoo schreef: ↑21 jun 2018 16:45 2x in vijf jaar. Dat valt goed mee. Haal je die dan thuis weer eraf voor een nieuwe?
Heb nieuwe vittoria cx iii 23mm gevonden die ik ga monteren. Hoewel ik twijfel om toch conti competitions te kopen.
Zou het nodig zijn om de velgen helemaal schoon te maken als ik de huidige tubes eraf haal?
@ Jasperoo , zelf rij ik nu ca 12- 14 jaar op tube wielen. Elk jaar ook steeds meer , en de dagen dat ik dit jaar op draadband wielen ben weg geweest is op 2 handen te tellen. Voor de rest nog enkel maar tube wielen - en dit jaar 1 x lek. Opgelost middels Orange Sealant ( Echt top spul - verkrijgbaar bij Tredz in Engeland. )
Voor wat betreft je wielen. De CCU zijn goede wielen - echt heel erg stijf - mooi licht - bombproof ( zelf een puthole meegpakt vorig jaar in de Alpen ). Echter vond ik het remmen in een afdaling achterblijven tov de Bora wielen die ik ook heb.
De velgen schoonmaken is alleen nodig als je niet zeker weet met welke lijm je tubes geplakt zijn. Weet je bv zeker dat het Vittoria lijm was, en je wil dit zelf ook gaan gebruiken, is ruw maken / opruwen van de velg voldoende. Is het een erg dikke lijmlaag en klodderig zou ik ook opnieuw beginnen.
@LD002 op mijn Bora wielen liggen 25mm Vittoria's en dat werkt perfect.
Laatst gewijzigd door rene op 23 jun 2018 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Terpetine / wasbenzine om de lijm wat te verzachten en een heleboel ellebogen stoom.. klotewerk zal ik niet ontkennen maar de moeite waard.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik haal de Tufo thuis er onmiddellijk weer af en vouw hem weer op, Ik heb eigenlijk altijd een nieuwe conti klaarliggen maar meestal wissel ik die alleen als de oude helemaal kaal zijn, nu had ik zo een venijnig gat in de weg geraakt dat er ook met anti lek vloeistof geen redden meer aan was.
Ik rij zelf met conti's Attack/Force of Competition omdat ik bij Veloflexen, door het vaak napompen, wel eens problemen rond het ventiel had. Ik vind deze conti's eigenljk wel erg duur en koop altijd het type wat ik dan net het goedkoopst kan krijgen, maar ik ga ook niet met zware training tubes op mijn Bora's rijden.
Ik heb toen ik de Bora's 2e hands kocht de eerste keer alle lijm verwijderd omdat ik niet wist welke lijm erop zat en daarna eigenlijk niet meer. Als ik ergens een stukje lijm heb losgetrokken dan vul ik dat aan en laat het drogen, daarna week ik de lijm op de velg op met terpentine en laat de nieuwe lijm op de band maar kort drogen. Zo een Conti tube zit zo strak dat hij zich dan eigenlijk bijna vanzelf centreert in alle richtingen en ligt binnen een paar minuten perfect erop. (Ik laat hem wel een nacht uitharden voordat ik rij)
Ik rij zelf met conti's Attack/Force of Competition omdat ik bij Veloflexen, door het vaak napompen, wel eens problemen rond het ventiel had. Ik vind deze conti's eigenljk wel erg duur en koop altijd het type wat ik dan net het goedkoopst kan krijgen, maar ik ga ook niet met zware training tubes op mijn Bora's rijden.
Ik heb toen ik de Bora's 2e hands kocht de eerste keer alle lijm verwijderd omdat ik niet wist welke lijm erop zat en daarna eigenlijk niet meer. Als ik ergens een stukje lijm heb losgetrokken dan vul ik dat aan en laat het drogen, daarna week ik de lijm op de velg op met terpentine en laat de nieuwe lijm op de band maar kort drogen. Zo een Conti tube zit zo strak dat hij zich dan eigenlijk bijna vanzelf centreert in alle richtingen en ligt binnen een paar minuten perfect erop. (Ik laat hem wel een nacht uitharden voordat ik rij)
+ 1 Continental Competition is inderdaad een erg fijne tube om te leggen, en zeker in 25mm rolt hij zeker niet slecht. Ik heb ze momenteel in gebruik op mijn Fast Forward wielen en ben er erg tevreden van.
Qua soepelheid en comfort moet ie het wel afleggen tegen de Vittoria Corsa Grapheen of een Vredestein Senso T Tube van 290 TPI.
Qua soepelheid en comfort moet ie het wel afleggen tegen de Vittoria Corsa Grapheen of een Vredestein Senso T Tube van 290 TPI.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless