Het grote schijfremmentopic
Adapters worden niet van plastic gemaakt, meestal alu (om dezelfde redenen dat frames niet van plastic zouden moeten worden gemaakt, maar dat is weer een ander verhaal ...)).
Misschien even een foto laten zien of googelen op 'flatmount adapter' etc om te zien of er iets bekends tussen zit ...
Ik heb een vraagje over mijn Ultegra 8000 schijfremmen... Mijn Canyon Endurace AL 8.0 Disc is inmiddels 3 maanden oud en zo nu en dan loopt na het remmen mijn voorrem aan. Na een paar seconden verdwijnt dit weer, maar het blijft vrij irritant...
Wat ik allemaal al heb geprobeerd om dit op te lossen:
- Zuigers teruggedrukt en remklauw gecentreerd
- Remklauw/blokken schoongemaakt
- Blokken eruit, zuigers er een stukje uitge"remd" en vervolgens met een wattenstaafje met siliconenspray de zuigers schoongemaakt
- Opnieuw zuigers teruggedrukt en remklauw gecentreerd
Het aanlopen is na het schoonmaken van de zuigers wel minder geworden, maar af en toe na hard remmen loopt hij toch weer een aantal seconden aan. Ook bij hard aanzetten waarbij de fiets wat heen en weer gegooid wordt, raken de blokken soms de remschijf heel lichtjes...
Hier toevallig nog andere tips of tricks om dit op te lossen?
Wat ik allemaal al heb geprobeerd om dit op te lossen:
- Zuigers teruggedrukt en remklauw gecentreerd
- Remklauw/blokken schoongemaakt
- Blokken eruit, zuigers er een stukje uitge"remd" en vervolgens met een wattenstaafje met siliconenspray de zuigers schoongemaakt
- Opnieuw zuigers teruggedrukt en remklauw gecentreerd
Het aanlopen is na het schoonmaken van de zuigers wel minder geworden, maar af en toe na hard remmen loopt hij toch weer een aantal seconden aan. Ook bij hard aanzetten waarbij de fiets wat heen en weer gegooid wordt, raken de blokken soms de remschijf heel lichtjes...
Hier toevallig nog andere tips of tricks om dit op te lossen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit is bijna niet op te lossen. Het levert je eigenlijk geen weerstand op, behalve irritatie
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Wees bij dat het eigenlijk meteen weer weg gaat! Het had ook zo kunnen zijn dat ze altijd blijven hangen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nu al?? Ze zijn amper uitgeleverd volgens mij.
Less is bore
Je was me net voor.
Ik vraag me nu alleen wel af, nu UCI het goedkeurt, mogen dan aan de wedstrijden waar het tot nu toe verboden was, wel deelnemers aan de start staan met schijfremmen, of is het nu nog steeds enkel de world tour teams maar dan niet meer in de vorm van een trial/pilot.
-
- Forum-lid
Net terug van 2 weken vakantie in de Eifel.
Moet dan toch toegeven dat het heerlijk fietsen (afdalen) is met schijfremmen. Met mijn hogere gewicht was het vorig jaar in de Alpen flink afzien en werd ik vrij onzeker van de klassieke remmen. Nu ik met schijven heb afgedaald van vrij steile heuvels (rond de 10%) wil ik niets anders meer.
Moet dan toch toegeven dat het heerlijk fietsen (afdalen) is met schijfremmen. Met mijn hogere gewicht was het vorig jaar in de Alpen flink afzien en werd ik vrij onzeker van de klassieke remmen. Nu ik met schijven heb afgedaald van vrij steile heuvels (rond de 10%) wil ik niets anders meer.