Het grote schijfremmentopic
ABS helpt doorgaans niet veel bij een noodstop.....
Ps, vorige week werd ik op 200 meter van mijn huis bijna doodgereden toen er een wegpiraat met 60 a 70 over de rotonde raasde waar ik op reed.
Ik stond stil met m' n voorwiel 0,5 meter van de voorbijrazende auto en het achterwiel van de grond.
Meneer keek niet eens.
Met een schijfrem was het niet beter geweest en misschien wel slechter ( over de kop)
Ps, vorige week werd ik op 200 meter van mijn huis bijna doodgereden toen er een wegpiraat met 60 a 70 over de rotonde raasde waar ik op reed.
Ik stond stil met m' n voorwiel 0,5 meter van de voorbijrazende auto en het achterwiel van de grond.
Meneer keek niet eens.
Met een schijfrem was het niet beter geweest en misschien wel slechter ( over de kop)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40250
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gaat om principe;nijkie schreef: ↑25 jun 2018 18:49Hoeveel rijden daar nu mee?daniel1975 schreef: ↑25 jun 2018 18:27 12sp is ook zwaarder dan 11 sp maar daar hoor je ook geen mens over....
Dat gewichtverschil is minimaal.
Record 12sp: 2213gr
Record 11sp: 2039gr
De 11sp Chorus is lichter (2120gr)
Je betaalt een pak meer, krijgt er meer grammen voor terug en wat schiet je er mee op? Dat je altijd een nutteloze 11 als startkrans krijgt wat dus totaal niets toevoegt. Een 12-29 (dus met 18) had ik nog kunnen snappen, maar je krijgt nu 11-29.
Wat doet dit in een schijfremmentopic? Allebei nutteloze upgrades imho.
Less is bore
Ja, en ik wil dit nog wel aanvullen met het pushen en promoten van schijfremmen door de redactie van Fiets en ongetwijfeld her en der nog enkele andere bladen. Op mij komt die promotiecampagne vaak zelfs agressief en ongenuanceerd over. En dat heeft niets te maken met voor/tegen/neutraal t.o.v. schijfremmen.daniel1975 schreef: ↑25 jun 2018 09:14 Puur gepushed door de fabrikanten.
Ik ben bang dat hij gelijk heeft.
Uiteindelijk komt het gewoon op persoonlijke voorkeur neer. Ben je zelf echt pro schijfremmen (zoals ik, voor verschillende redenen) dan ga je er positief over schrijven, aangezien meer dan 80% van de fietsers positief is over schijfremmen (zie de poll van GCN van vorige week) ga je meer positiefs lezen dan negatiefs.
Wees gewoon blij dat je keuze hebt, het wilt toch niet zeggen dat alle marketing en hype pro schijf is, dat je dat slaafs moet volgen. Je gaat altijd nog keuze hebben, die keuze gaat waarschijnlijk wat minder groot worden maar wel ruim genoeg dat iedereen zijn ding kan doen.
Daarom dat ik dit gezeur niet begrijp, net zoals zeuren dat VW saaie auto's maakt die je niet wilt, best, dan koop je toch iets anders, wat is het probleem dan?
Wees gewoon blij dat je keuze hebt, het wilt toch niet zeggen dat alle marketing en hype pro schijf is, dat je dat slaafs moet volgen. Je gaat altijd nog keuze hebben, die keuze gaat waarschijnlijk wat minder groot worden maar wel ruim genoeg dat iedereen zijn ding kan doen.
Daarom dat ik dit gezeur niet begrijp, net zoals zeuren dat VW saaie auto's maakt die je niet wilt, best, dan koop je toch iets anders, wat is het probleem dan?
Het (luxe) probleem is dat fabrikanten het liefst geen materialen voor én velg- en schijf schijfremmen ontwikkelen in de toekomst (want te duur), dus dat die keus juist weg gaat vallen.
Zolang je callipers uit moet lijnen na een wielwissel, de remmen piepen in de regen (en aanlopen), ontluchten een gedoe is, etc, is voor mij een fiets met schijven een achteruitgang.
Zolang je callipers uit moet lijnen na een wielwissel, de remmen piepen in de regen (en aanlopen), ontluchten een gedoe is, etc, is voor mij een fiets met schijven een achteruitgang.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
En nog belangrijker: ik heb nooit problemen met gewone velgremmen en ben toch wel eens ergens omlaag gefietst.
Waarom iets anders als iets wat je hebt probleemloos werkt? Iedere recreant die beweerd met velgremmen problemen te hebben gaat die zeker ook met schijven krijgen! Onderhoud is namelijk (voorlopig?) veel complexer.
Waarom iets anders als iets wat je hebt probleemloos werkt? Iedere recreant die beweerd met velgremmen problemen te hebben gaat die zeker ook met schijven krijgen! Onderhoud is namelijk (voorlopig?) veel complexer.
Ik begreep dat bijvoorbeeld Specialized voor komend modeljaar al (vrijwel) geen modellen meer uitbrengt met velgremmen. En er zullen er ongetwijfeld meer zijn die deze richting opgaan. Dus die vrije keuze zou binnen een paar jaar wel eens fors minder kunnen zijn. Wat ik persoonlijk erg jammer vind.
Helemaal eens met TL@, van mij mag er ook best wat strenger gemodereerd worden. De hele discussie is nu inderdaad wel duidelijk. Voor- en tegenstanders hebben hun standpunten duidelijk gemaakt en nu is het eigenlijk al een pagina of 100 dit herhalen.
En waarom zou dit forum niet in die behoefte kunnen voorzien?
Voor technische vragen over een specifiek schijfremsysteem kan eenieder een nieuw topic starten. Er is recent nieuws geweest over het toelaten van schijfremmen dus is er nu reden om er opnieuw over te praten.
Voor technische vragen over een specifiek schijfremsysteem kan eenieder een nieuw topic starten. Er is recent nieuws geweest over het toelaten van schijfremmen dus is er nu reden om er opnieuw over te praten.
Campagnolo Ultra Dork
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Modereren omdat bepaalde argumenten al vaak genoemd zijn lijkt me zeer onwenselijk. Dat de discussie duidelijk is, is ook slechts een mening. Of een argument dan al vaak genoeg benoemd is, om weg te modereren is vervolgens erg subjectief. En de mening van de moderators (zowel over het onderwerp als de beslissing wanneer iets te vaak herhaalt zou zijn), wordt dan wel erg belangrijk voor de richting van de discussie. Iets waar af en toe het blad fiets toch ook al van beticht wordt.
En dan nog los van het punt dat de moderators vrijwillig dit forum bijhouden, dus deze vorm van regulering waarschijnlijk veel te veel tijd gaat kosten. Als een discussie in korte tijd, meerdere keren in cirkeltjes gaat kan met een opmerking van de moderators natuurlijk gevraagd worden daarmee te stoppen of nieuwe argumenten aan te dragen .
En dan nog los van het punt dat de moderators vrijwillig dit forum bijhouden, dus deze vorm van regulering waarschijnlijk veel te veel tijd gaat kosten. Als een discussie in korte tijd, meerdere keren in cirkeltjes gaat kan met een opmerking van de moderators natuurlijk gevraagd worden daarmee te stoppen of nieuwe argumenten aan te dragen .
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40250
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
En audicien vanwege de gehoorbeschadiging