Supergranfondo Galibier-Izoard
-
- Forum-lid
Prachtig relaas, Dapoker en Csteenbe! Moet een mieters taaie dag zijn geweest.
Mijn korte aanvullingen op eerdere verslagen.
Het was mijn tweede cyclo. Vorig jaar de Trois Ballons gedaan en dat smaakte naar meer.
Omdat we ruim 1100 km mochten rijden hadden mijn broer en ik weinig zin om er maar een paar dagen te zijn, Omdat het gehuurde appartement toch alleen per week te huur was er maar een hele week van gemaakt.
De eerste paar dagen lekker op de Alpe d'Huez, Sarenne, Col de Telegraphe en nog wat gedarteld en vrijdag rust. De dagen waren erg mooi dus ook maar zonnebrand gekocht.
De tocht zelf ging niet helemaal lekker: mijn hartslag kreeg ik na de Galibier niet meer omhoog. Mentaal of fysiek moet ik nog even goed analyseren, Behalve dat ging het wel goed en kwam ik met ruim 9 uur over de finish.
Mijn conclusies:
- Kleine cyclo vergeleken met bv de Trois Ballons
- Een geweldige omgeving
- Zwaarder dan de 3 ballonnen mede door de wind en de hoogte (top Galibier > 2500m)
- Goede seingevers
- Mooi shirt (misschien door eerste keer?)
- Matige ravitaillering
- Zeer slechte plaatsing van de ravitaillering. Bidons waren leeg voor 2e stop.
- Er hadden best wel iets meer bordjes rechtdoor geplaatst kunnen worden.
- Doordat er weinig mensen waren was het lastig een groepje te vinden om mee te draaien op de vlakkere punten
- Omdat volgend jaar de route anders gaat en ze vast gelerd hebben van de feedback zal het er volgend jaar vast weer beter/anders uitzien.
Totaal: een erg leuke week gehad en nu weer terug in het vlakke Nederland lekker nagenieten.
Het was mijn tweede cyclo. Vorig jaar de Trois Ballons gedaan en dat smaakte naar meer.
Omdat we ruim 1100 km mochten rijden hadden mijn broer en ik weinig zin om er maar een paar dagen te zijn, Omdat het gehuurde appartement toch alleen per week te huur was er maar een hele week van gemaakt.
De eerste paar dagen lekker op de Alpe d'Huez, Sarenne, Col de Telegraphe en nog wat gedarteld en vrijdag rust. De dagen waren erg mooi dus ook maar zonnebrand gekocht.
De tocht zelf ging niet helemaal lekker: mijn hartslag kreeg ik na de Galibier niet meer omhoog. Mentaal of fysiek moet ik nog even goed analyseren, Behalve dat ging het wel goed en kwam ik met ruim 9 uur over de finish.
Mijn conclusies:
- Kleine cyclo vergeleken met bv de Trois Ballons
- Een geweldige omgeving
- Zwaarder dan de 3 ballonnen mede door de wind en de hoogte (top Galibier > 2500m)
- Goede seingevers
- Mooi shirt (misschien door eerste keer?)
- Matige ravitaillering
- Zeer slechte plaatsing van de ravitaillering. Bidons waren leeg voor 2e stop.
- Er hadden best wel iets meer bordjes rechtdoor geplaatst kunnen worden.
- Doordat er weinig mensen waren was het lastig een groepje te vinden om mee te draaien op de vlakkere punten
- Omdat volgend jaar de route anders gaat en ze vast gelerd hebben van de feedback zal het er volgend jaar vast weer beter/anders uitzien.
Totaal: een erg leuke week gehad en nu weer terug in het vlakke Nederland lekker nagenieten.
Gisteren de boel eens nagekeken. Achteraf gezien was het misschien niet zo handig om 1 avond voor vertrek 'n nieuwe ketting en cassette met een los 30 kransje te monteren zonder daar fatsoenlijk de tijd voor te nemen. Ketting was 2 schakels te lang en dus eigenlijk wat te slap. Daarbij was ik ook vergeten de stelschroef op de achterderrie verder in te draaien om die 30 fatsoenlijk te kunnen schakelen.
Ik heb tijdens de cyclo te hard met schroevendraaiers tussen de platen van de derrailieurkooi heb staan wrikken om de ketting los te krijgen en zodoende de boel goed verkloot heb met de bedoeling weer snel onderweg te kunnen zijn. Haastige spoed; zelde goed! Gisteren mijn achterderailleur gedemonteerd en daar bleek de buitenste kooiplaat zo krom als een hoepel te zijn. Deze dus weer netjes recht gemaakt, ketting beter op maat gemaakt en de boel weer netjes gemonteerd. Daarna alle kabels opnieuw bevestigd en nu loopt het weer als een zonnetje. Vanavond maar weer eens een ritje maken.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooie foto!
Less is bore