Marmotte 2018
vandaag la vaujany, zie voor verslag
viewtopic.php?f=26&t=87001&p=1282221#p1282221
viewtopic.php?f=26&t=87001&p=1282221#p1282221
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Het is Marmotteweek op Cyclokalender en speciaal voor hen die voor het eerst meedoen komt Cyclokalender vandaag met een uitgebreide beschrijving van het parcours.
http://www.cyclokalender.nl/NewSite/pro ... =493#form2
Verderop in de week komen we met een uitgebreid weerbericht (met kledingadvies), en ook hebben nog 2 interviews met oud-winnaars op de rol staan.
http://www.cyclokalender.nl/NewSite/pro ... =493#form2
Verderop in de week komen we met een uitgebreid weerbericht (met kledingadvies), en ook hebben nog 2 interviews met oud-winnaars op de rol staan.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
in de route wordt de stuwdam nog besproken in de aanloop, maar de route ging daar dit jaar net niet langs toch? Neemt niet weg dat je de hoogtemeters alsnog ergens moet overbruggen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Lekker gemakkelijk roepen als je zelf gemakkelijk fietst. Helaas is dat niet voor iedereen zo.daniel1975 schreef: ↑30 jun 2018 08:42+1Tracing_NL schreef: ↑28 jun 2018 12:02 Als je om 18.00 uur nog niet bij de Alp bent heb je eigenlijk niets bij de marmotte te zoeken. dan heb je 10.30 uur (uitgaande van start om 07.30) over 150 km gedaan.
Dan heb je het gewoon niet serieus genomen.
Maar dan zijn dit soort ritten toch een aanslag op je gezondheid.Maar ik kan het ook verkeerd hebben uiteraard.pinarello schreef: ↑02 jul 2018 12:02Lekker gemakkelijk roepen als je zelf gemakkelijk fietst. Helaas is dat niet voor iedereen zo.daniel1975 schreef: ↑30 jun 2018 08:42+1Tracing_NL schreef: ↑28 jun 2018 12:02 Als je om 18.00 uur nog niet bij de Alp bent heb je eigenlijk niets bij de marmotte te zoeken. dan heb je 10.30 uur (uitgaande van start om 07.30) over 150 km gedaan.
Dan heb je het gewoon niet serieus genomen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Dat heb ik een paar weken geleden wel gemerkt op de Ventoux. Kan op het vlakke heel behoorlijk meekomen, maar met 90 kg en een stalen ros de Ventoux op was gewoon met 40 rpm en 6 km/u. Leuk is anders
Ach, er zijn er ook die met volle bepakking naar boven fietsen, of met de boodschappenfiets.
Soms is het handig als je een wat lichter verzet steekt.
Ik lees net op de site van de organisatie het volgende:
"De vereiste uitrusting met verlichting en veiligheidsvest is VERPLICHT om deel te nemen aan de Look Marmotte Granfondo Alpes."
Regels zijn regels, maar hoe serieus moeten we dit nemen? Hoe gaan jullie hier mee om?
"De vereiste uitrusting met verlichting en veiligheidsvest is VERPLICHT om deel te nemen aan de Look Marmotte Granfondo Alpes."
Regels zijn regels, maar hoe serieus moeten we dit nemen? Hoe gaan jullie hier mee om?
In de praktijk wordt er niet op gecontroleerd, het blijven Fransen.
in de tunnels zijn lampjes wel aan te raden, alhoewel de verlichting sterk verbeterd is de laatste jaren. Ik heb 'm altijd zonder lampjes gereden en dat zou ik nu zo weer doen. In die tunnels rijd je in een groep, en er zijn altijd wel een paar mensen die lampjes hebben
in de tunnels zijn lampjes wel aan te raden, alhoewel de verlichting sterk verbeterd is de laatste jaren. Ik heb 'm altijd zonder lampjes gereden en dat zou ik nu zo weer doen. In die tunnels rijd je in een groep, en er zijn altijd wel een paar mensen die lampjes hebben