Scott
-
- Forum-lid HC
Beetje geduld hebben. ik heb voor mijn foil 2014 met Reynolds assault en red 1700 gekregen. maar dat duurde wel drie maanden.
En ja de vorige foil blijf ik ook heel mooi vinden, maar ik zou mijn nieuwe er niet voor terugruilen. Dat is toch echt wel de nog fijnere fiets.
En ja de vorige foil blijf ik ook heel mooi vinden, maar ik zou mijn nieuwe er niet voor terugruilen. Dat is toch echt wel de nog fijnere fiets.
Bewust een paar weken alleen op de addict gefietst,Vanmorgen maar weer eens op de foil.
De foil vindt ik dan toch veel directer sturen en ook wat nerveuzer.
Wat betreft het rijgedrag,heeft de addict dan toch een lichte voorkeur.
Ik moet er wel bij vermelden,dat ik hoge assaults velgen in de foil had.En racing zero's in de addict.
De foil vindt ik dan toch veel directer sturen en ook wat nerveuzer.
Wat betreft het rijgedrag,heeft de addict dan toch een lichte voorkeur.
Ik moet er wel bij vermelden,dat ik hoge assaults velgen in de foil had.En racing zero's in de addict.
-
- Forum-lid
Hoi allen,
Vraagje..
ik ben van plan om via marktplaats een Scott addict 2016 (enkel het frame) aan te schaffen, en heb de verkoper verteld dat ik 'm wil afmonteren met ultegra di2.
Maar er wordt me door hem iets raars medegedeeld. Namelijk dat het frame bij nader inzien toch niet geschikt is voor bekabeling voor di2 (in ieder geval aan de voorkant is volgens hem "het gat niet groot genoeg").
Maar hoort er niet standaard een extra gaatje te zitten in het frame?
Inmiddels is de advertentie ipv. gereserveerd; verwijderd (heb al een afspraak om te komen kijken, maar weet niet waarom hij hem helemaal heeft weggehaalt).
Het gaat dus niet om deze advertentie:
https://www.2dehands.be/fietsen/fietsen ... 88071.html
^Maar wel hetzelfde frame.
Weet iemand of dit kan? Of wordt me een replica aangeboden oid.?
Vraagje..
ik ben van plan om via marktplaats een Scott addict 2016 (enkel het frame) aan te schaffen, en heb de verkoper verteld dat ik 'm wil afmonteren met ultegra di2.
Maar er wordt me door hem iets raars medegedeeld. Namelijk dat het frame bij nader inzien toch niet geschikt is voor bekabeling voor di2 (in ieder geval aan de voorkant is volgens hem "het gat niet groot genoeg").
Maar hoort er niet standaard een extra gaatje te zitten in het frame?
Inmiddels is de advertentie ipv. gereserveerd; verwijderd (heb al een afspraak om te komen kijken, maar weet niet waarom hij hem helemaal heeft weggehaalt).
Het gaat dus niet om deze advertentie:
https://www.2dehands.be/fietsen/fietsen ... 88071.html
^Maar wel hetzelfde frame.
Weet iemand of dit kan? Of wordt me een replica aangeboden oid.?
Misschien heeft hij iemand gevonden die meer heeft geboden? Ik heb al de raarste smoesjes voorbij zien komen op Marktplaats. Het woord van de gemiddelde Nederlander is volgens mij hooguit nog 10 euro waard.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Bij het vorige model foil was het inderdaad zo dat het di2 frame anders was dan mech en het niet uitwisselbaar was met elkaar
Etap kan natuurlijk wel overal op! Of dat hier ook het geval is weet ik niet.
Bij de huidige foil zitten ook extra dopjes kapjes voor mech, di2 en etap montage
Etap kan natuurlijk wel overal op! Of dat hier ook het geval is weet ik niet.
Bij de huidige foil zitten ook extra dopjes kapjes voor mech, di2 en etap montage
-
- Forum-lid HC
Yep.
Mannen, wat is jullie ervaring met de Scott Addict? Heb de 2019 Addict 20 Disc op het oog. Rij nu op een Cannondale CAAD Optimo 105. Fijne fiets, maar erg stuiterig. Meer comfort zou prettig zijn, maar de fiets moet lichtvoetigheid behouden. De Addict vind ik een mooie fiets, maar meer endurance gericht dan mijn Cannondale. Geen idee 32mm banden sturen. Benieuwd naar de ervaringen!
Zie https://www.12gobiking.nl/scott-addict- ... gLFIvD_BwE
Zie https://www.12gobiking.nl/scott-addict- ... gLFIvD_BwE
Ik heb de 2017 Addict 20 disc. Toen was de Addict nog een lichtgewicht performance fiets. Ik kan je zeggen dat er voor dat model al aanpassingen nodig waren om er een strak rijdende fiets van te maken (andere banden en enkele lichtere onderdelen).
De 2019 Addict 20 disc is een comfortfiets met hoog balhoofd en meer op comfort gerichte afmontage. De zware 32 mm banden kun je vervangen door een lichter model en/of 28 mm, maar dat maakt er nog geen lichtvoetige fiets van. Bovendien zal het gewicht van een maat M met pedalen etc op ca 9 kg uitkomen. Ik heb dan weinig hoop voor een lekker strak gooi- en smijtfietsje.
Als je een lichte, strakke fiets wilt, ga dan voor de Addict RC.
P.s. Er bestaan ook fietsende vrouwen en vrouwlijke forumleden...
De 2019 Addict 20 disc is een comfortfiets met hoog balhoofd en meer op comfort gerichte afmontage. De zware 32 mm banden kun je vervangen door een lichter model en/of 28 mm, maar dat maakt er nog geen lichtvoetige fiets van. Bovendien zal het gewicht van een maat M met pedalen etc op ca 9 kg uitkomen. Ik heb dan weinig hoop voor een lekker strak gooi- en smijtfietsje.
Als je een lichte, strakke fiets wilt, ga dan voor de Addict RC.
P.s. Er bestaan ook fietsende vrouwen en vrouwlijke forumleden...
En nu ben ik fietsen.
-
- Forum-lid HC
Het stuiterige van een fiets zit echt voor 70% in de wielen en banden.
Als je een 28mm band op een normale spanning zet 5 tot 6 bar, dan is een race racert ook echt wel goed te rijden.
Een meer verende zadelpen scheelt ook veel voor het gevoel, daarnaast ook stuur en stuurpen, frame is misschien 15% van het geheel.
Ik had de oude foil en nu de nieuwe, De nieuwe heeft een 1/1/4 vork dikke super stijve stuurpen, dan moet je echt wat comfort uit je banden gaan halen want anders is het wel aan de harde kant. Het goede nieuws vind ik dat je daardoor veel beter je rijgedrag kan afstellen, een "slappe/comfort" fiets stijf en strak maken gaat niet, andersom is makkelijker.
Ps.
Vorige week een klein scheurtje in de staande buis ondekt 5cm onder de bovenbuis van zo,n 2cm. Foto,s naar de FM gestuurd en net een nieuw frame opgehaald. Prima service dus van FM en Scott. FM heeft het vlot doorgestuurd en scott snel behandeld. Nu deze week ergens ombouwen.
Als je een 28mm band op een normale spanning zet 5 tot 6 bar, dan is een race racert ook echt wel goed te rijden.
Een meer verende zadelpen scheelt ook veel voor het gevoel, daarnaast ook stuur en stuurpen, frame is misschien 15% van het geheel.
Ik had de oude foil en nu de nieuwe, De nieuwe heeft een 1/1/4 vork dikke super stijve stuurpen, dan moet je echt wat comfort uit je banden gaan halen want anders is het wel aan de harde kant. Het goede nieuws vind ik dat je daardoor veel beter je rijgedrag kan afstellen, een "slappe/comfort" fiets stijf en strak maken gaat niet, andersom is makkelijker.
Ps.
Vorige week een klein scheurtje in de staande buis ondekt 5cm onder de bovenbuis van zo,n 2cm. Foto,s naar de FM gestuurd en net een nieuw frame opgehaald. Prima service dus van FM en Scott. FM heeft het vlot doorgestuurd en scott snel behandeld. Nu deze week ergens ombouwen.