Canyon
Er staat dan ook 'stack+' en 'reach+'. Vermoedelijk kan Canyon geen echte stack en reach opgeven door de afwijkende constructie aan de voorkant, met een stuur dat doorloopt in het frame.
Dus in dit geval is het stuur wel degelijk van belang, kijk ook maar naar het plaatje op de website.
Meer staat bijvoorbeeld op BikeRadar: https://www.bikeradar.com/road/news/art ... ike-51937/
Dus in dit geval is het stuur wel degelijk van belang, kijk ook maar naar het plaatje op de website.
Meer staat bijvoorbeeld op BikeRadar: https://www.bikeradar.com/road/news/art ... ike-51937/
Ik ben voldoende bekend met Stack en Reach. Ik probeer Mark en jou juist op het goede pad te brengen: De traditionele Stack en Reach is niet helemaal lekker te plotten op de Grail (in ieder geval niet op een manier zodat je er iets aan hebt) en dus publiceert Canyon de Stack en Reach vanuit het bracket (zoals altijd) tot het midden van het stuur. Dat is een positie die geen andere fabrikant publiceert dus het is lastig te vergelijken, hooguit met bv je eigen fiets die je opmeet of als je een tooltje gebruikt om vanuit de traditionele Stack en Reach met de gegevens van de balhoofdhoek, spacers, stuurpen etc tot dezelfde positie te komen. Canyon benoemt dat niet echt duidelijk op de website, anders dan met de toevoeging '+' bij Stack+ en Reach+.NuitKor schreef: ↑02 jul 2018 12:52De stack en reach heeft niets te maken met de hoogte van het stuur of het midden van het stuur:
https://www.fiets.nl/2016/02/13/stack-e ... t-precies/
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Check... Dan snap ik de vraag ook. Uit de post had ik even niet geroken dat het om de grail ging.
En als je toch al op de canyon website bent voor een screenshots van het diagram, is een klik naaar het plaatje dat alles verklaar ld toch ook niet zo ver weg? Ipv de vraag hier stellen.
En als je toch al op de canyon website bent voor een screenshots van het diagram, is een klik naaar het plaatje dat alles verklaar ld toch ook niet zo ver weg? Ipv de vraag hier stellen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ja ik nu ook...MarkVeenstra schreef: ↑02 jul 2018 14:58 Check... Dan snap ik de vraag ook. Uit de post had ik even niet geroken dat het om de grail ging.
Wat ook wel interessant is; De Grail is in de hoogste (standaard) positie van het stuur, láger dan de Canyon Endurace in de laagste positie en redelijk vergelijkbaar met de Ultimate in de laagste positie. Zeer sportieve zit dus, zeker als je bedenkt dat er maar weinig gebruikers zónder spacers rijden (op de Ultimate en Endurace).
De precieze tekst van de Canyon Chat:
"De stack en reach + van een Endurace is 670 (stack) en 457 (reach). Van een Ultiamte is dit 653 (stack) en 473 (reach) en de Aeroad 637 (stack) en 479 (reach)" (in maat M).
De precieze tekst van de Canyon Chat:
"De stack en reach + van een Endurace is 670 (stack) en 457 (reach). Van een Ultiamte is dit 653 (stack) en 473 (reach) en de Aeroad 637 (stack) en 479 (reach)" (in maat M).
Haha!
Bedankt.
Had er niet bij gezet dat het de tabel van de Ultimate disc versie is. Hier staan M en N niet weer gegeven anders was ik er wel uitgekomen.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
- Forum-lid
Ik heb het idee dat de stack+ (en reach+) waarden worden gegeven inclusief de spacers (dus maximale stack+), als ik het zo een beetje bereken t.o.v. "normale" stack en reach.
-
- Forum-lid HC
Ze hebben net de nieuwe Lus uitgebracht, dus wellicht dat ze niet dit jaar komen met een nieuwe aeroad?