Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
vermeulen
- Forum-lid
vermeulen
05 jul 2018 12:40
fatmodul schreef: ↑05 jul 2018 12:18
Wonderlijk hoe ernstig sommigen zich persoonlijk zo diep geraakt voelen door een in hun ogen onterechte afhandeling van een (al dan niet) dopingovertreding. Werkelijk, als je je hier al zo over opwindt, hoe zit het dan met het afkalven van het rechtssysteem in Polen, toenemende obesitas, de effecten van een veranderend milieu, de dramatische staat van het onderwijs, de burgeroorlog in Jemen? (zomaar een greep uit het nieuws van de afgelopen dagen)
Om ff een dooddoener er in te knallen: het is maar een spelletje!
En ja Sky/Froome neemt dat spelletje veel te serieus, de Wada had het vast anders kunnen doen, maar dan nog.
Tsja, dan kun je ieder topic op een fietsforum wel terugredeneren naar gekeuvel in de zijlijn.
Oh, je trapper tikt? Nou in thailand zitten 15 jongetjes vast in een grot, denk je dat die zich druk maken over een tikkende trapper?
Dit topic gaat nou eenmaal over de tour de France, niet over de Poolse rechtstaat.
En ja, het is een spelletje, maar als er blijkbaar vals wordt gespeeld, en er schimmige zaken worden gedaan die het verloop van het spelletje beïnvloeden, dan is dat frustrerend voor veel fans.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
05 jul 2018 12:49
Sport is nog altijd de belangrijkste bijzaak van de wereld
Bovendien staat de hele gang van zaken rondom Froome symbool voor hoe dingen in het echte leven gaan: je bedondert de boel en huurt de duurste advocaten in en je komt er alsnog mee weg.
-
beni
- Forum-lid
beni
05 jul 2018 12:52
Vrijgesproken!!! Niks bedonderd.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
05 jul 2018 13:18
Oh ja, dus als iemand vrijgesproken is, dan heb je niks gedaan? OJ Simpson, anyone?
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
05 jul 2018 13:29
beni schreef: ↑05 jul 2018 12:52
Vrijgesproken!!! Niks bedonderd.
Je gelooft ook nog steeds in Sinterklaas? En kabouters?
-
hopjes
- Forum-lid
hopjes
05 jul 2018 13:46
fatmodul schreef: ↑05 jul 2018 12:18
Wonderlijk hoe ernstig sommigen zich persoonlijk zo diep geraakt voelen door een in hun ogen onterechte afhandeling van een (al dan niet) dopingovertreding. Werkelijk, als je je hier al zo over opwindt
, hoe zit het dan met het afkalven van het rechtssysteem in Polen, toenemende obesitas, de effecten van een veranderend milieu, de dramatische staat van het onderwijs, de burgeroorlog in Jemen? (zomaar een greep uit het nieuws van de afgelopen dagen)
Om ff een dooddoener er in te knallen: het is maar een spelletje!
En ja Sky/Froome neemt dat spelletje veel te serieus, de Wada had het vast anders kunnen doen, maar dan nog.
Nou, dat mag je best weten... dat interresseert me bijzonder weinig. Ik ben al enige tijd geleden afgehaakt met al dat (nep) nieuws en interresseer me alleen nog voor dingen die ik leuk vind danwel die me direct aangaan. En ik vind de tour en wielrennen leuk en dat word overschaduwd door dat gezeik over froome z'n pufjes. Dat vind ik een stuk bezwaarlijker dan al het media-geleuter over ISIS, EU, Jemen, Brexit, tesla enz enz
-
Tracing_NL
- Forum-lid
Tracing_NL
05 jul 2018 13:56
Ik ben het in principe wel met GastheerG eens. Los van mechanische pech oid gaat het wat mij betreft veel te ver om iemand een ongeval toe te wensen. Inderdaad, fanatieke fietsers/coureurs (waar ik mezelf ook onder schaar
) zouden dit niet moeten willen.
Waar ik wel volledig achtersta is dat het peleton een statement naar Sky moet maken. Dus bij lekke band/mechanische problemen vol doorrijden. Laten zien dat sky de erecode (voor zover tegenwoordig nog aanwezig) heeft geschonden en dus daar zelf ook geen aanspraak meer op kan maken. Dit hoeft nog niet eens te slagen (voor mijn part komen ze na een jacht van 40km weer terug in't peleton, maar de boodschp moet duidelijk zijn. Helaas ben ik bang dat dit wishful thinking is want de ploegen op één lijn krijgen gaat nooit gebeuren.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
-
jorisb
- Forum-lid
jorisb
05 jul 2018 14:14
havana schreef: ↑05 jul 2018 12:49
hoe dingen in het echte leven gaan: je bedondert de boel en huurt de duurste advocaten in en je komt er alsnog mee weg.
Helaas klopt dat vaak wel. In sprookjes overwint het goede altijd, in het echte leven geldt: bad guys do win ! Helaas...
-
jorisb
- Forum-lid
jorisb
05 jul 2018 14:17
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, dat het peleton een statement moet maken naar Sky. Er moet gewoon gekoerst worden, niet per se in het nadeel van Sky, maar gewoon voor de koers. De laatste jaren is het soms iets te politiek correct in de koers, wachten met een lekke band, valpartij etc, dat mag wat mij betreft afgelopen zijn.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
05 jul 2018 15:02
Tracing_NL schreef: ↑05 jul 2018 13:56............Dus bij lekke band/mechanische problemen vol doorrijden. ...............
Dat zouden ze altijd moeten doen.
De laatste jaren wachten ze net iets teveel.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
05 jul 2018 17:31
havana schreef: ↑05 jul 2018 11:19
Vallen: nee. Dat hij bijvoorbeeld een lekke band zou krijgen en de concurrentie dan zou demarreren dat zou ik wel "karma" vinden.
ik hoop gewoon dat hij zijn "puffer" per ongeluk inslikt maar vrees dat hij dan misschien nog harder gaat fietsen
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
05 jul 2018 18:26
Als hij daar sneller van gaat fietsen dan had hij al lang een medisch attest gekregen om dat ding operatief in te brengen.
Momenteel trouwens de ploegenpresentatie. Eens zien hoe het publiek de SKY ploeg ontvangt...
https://nos.nl/livestream/2239784-tour- ... tatie.html
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof