Situatieschets:
Mijn CX gebruik ik om veelal over onverharde wegen (zuid Limburg) te rijden. Veldwegen, grind, kleine steentjes, bospaadjes, maar zo vaak en veel mogelijk wel op droge ondergronden. Als het modderig is, steek ik mijn wintervelgen/banden en blijf ik verhard.
Daarnaast is het ook wel belangrijk om te vermelden dat ik een Cube Disc rij en dat ik momenteel schwalbe X-one allround 33c heb gemonteerd, waarbij ik voor en achter rondom minimaal nog 8mm speling heb. (Bijna versleten)
Ik wil graag een skinwall band monteren en als het zou kunnen wil ik een maatje (of 2 breder=hopelijk iets meer comfort) monteren. Ik rij overigens nog met biba’s en lekstrips en dat gaat verbluffend goed. De laatste 2k onverhand geen lek.
Wat ik zelf al heb gevonden:
Schwalbe X-one 35C allround LTD https://www.bike-components.de/en/Schwa ... re-p59214/
Challenge Gravel Grinder 38C brown https://www.bike24.com/p2285917.html
Waar ik twijfel of de gravel grinder wel een skinwall heeft, of echt bruin is. En of 38mm wel in mijn frame past.
Op zich ben ik erg tevreden over de huidige band, dus een Skinwall X-one zou een logische opvolger kunnen zijn.
Ik heb echter verder geen ervaring offroad, dus misschien zie ik wel het gouden ei over het hoofd. Ik zou jullie adies erg kunnen waarderen...
En omdat een kiekje van de fiets altijd wel leuk is:
Bandenkeuze CX/gravel Skinwall
Als je meer comfort zoekt, moet je naar de maximale bandbreedte die nog acceptabel is in je frame gaan.
Verschil van 33 naar 35 zal verwaarloosbaar zijn.
Ik verwacht dat die gravelgrinder 38 wel past.
Ken de band niet, maar lijkt me geen echte skinwall maar inderdaad bruinkleurig rubber.
Overigens is een echte skinwall wel gevoeliger voor lekrijden.
Verschil van 33 naar 35 zal verwaarloosbaar zijn.
Ik verwacht dat die gravelgrinder 38 wel past.
Ken de band niet, maar lijkt me geen echte skinwall maar inderdaad bruinkleurig rubber.
Overigens is een echte skinwall wel gevoeliger voor lekrijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
Compass Bon Jon Pass (35mm). Erg fijne banden, niet schrikken van de prijs Ze heten tubeless-ready, maar de zijwanden zijn nogal poreus in mijn ervaring; Orange Seal lijkt beter te werken dan Schwalbe Blue.
Niet helemaal skinwall, wel een superband imo. Panaracer Gravelking SK:
https://www.bike-components.de/de/Panar ... en-p58120/
En ruim binnen budget!
https://www.bike-components.de/de/Panar ... en-p58120/
En ruim binnen budget!
Het is de G-one 38mm geworden. Gisteren gemonteerd op de Mavi velgen en in de Cube CX gestoken.
Ik kan nog met gemak een 6mm inbus sleutel tussen wang en frame/vork steken. Ik vermoed dat er aan beide zijden nog 7-8mm speling is. In de hoogte is er beduidend meer clearance. Helaas nog niet mee gereden. Ik heb de bandjes erop gelegd icm biba's (ook extra breed).
Geadviseerde druk volgens de verpakking 3-5bar. Ik heb er nu 4bar in gedaan, maar vond dat behoorlijk hard aanvoelen.
Ik kan nog met gemak een 6mm inbus sleutel tussen wang en frame/vork steken. Ik vermoed dat er aan beide zijden nog 7-8mm speling is. In de hoogte is er beduidend meer clearance. Helaas nog niet mee gereden. Ik heb de bandjes erop gelegd icm biba's (ook extra breed).
Geadviseerde druk volgens de verpakking 3-5bar. Ik heb er nu 4bar in gedaan, maar vond dat behoorlijk hard aanvoelen.
Bospaadje schreef: ↑19 jul 2018 09:30 Het is de G-one 38mm geworden. Gisteren gemonteerd op de Mavi velgen en in de Cube CX gestoken.
Ik kan nog met gemak een 6mm inbus sleutel tussen wang en frame/vork steken. Ik vermoed dat er aan beide zijden nog 7-8mm speling is. In de hoogte is er beduidend meer clearance. Helaas nog niet mee gereden. Ik heb de bandjes erop gelegd icm biba's (ook extra breed).
Geadviseerde druk volgens de verpakking 3-5bar. Ik heb er nu 4bar in gedaan, maar vond dat behoorlijk hard aanvoelen.