Het dopingtopic 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
Eens met Timo.
De recente referenda maken dat pijnlijk duidelijk. Ga eens in de UK serieus luisteren en je schrikt je rot. Grote grote spijt onder de werkende bevolking en jongeren dat ze niet zijn gaan stemmen.
Enige referendum wat je mogelijk kunt toestaan is raadplegend en met een minimale opkomst van 70% van de stemgerechtigden. Liefst nog hoger. Dan heeft het echt waarde, nu is het alleen een speeltje van de structureel ontevredenen die waarschijnlijk (mijn aanname) vooral aan de onderkant van de samenleving zitten en niet het hele speelveld kunnen en willen (!!) overzien.
De recente referenda maken dat pijnlijk duidelijk. Ga eens in de UK serieus luisteren en je schrikt je rot. Grote grote spijt onder de werkende bevolking en jongeren dat ze niet zijn gaan stemmen.
Enige referendum wat je mogelijk kunt toestaan is raadplegend en met een minimale opkomst van 70% van de stemgerechtigden. Liefst nog hoger. Dan heeft het echt waarde, nu is het alleen een speeltje van de structureel ontevredenen die waarschijnlijk (mijn aanname) vooral aan de onderkant van de samenleving zitten en niet het hele speelveld kunnen en willen (!!) overzien.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat zit dichter bij elkaar dan dat je zou willen
Less is bore
Niet per se de onderkant van de samenleving maar wel het gros van de piepels die geen flauw benul hebben van waar het nu écht over gaat of zich uberhaupt in het onderwerp hebben verdiept; volk dat zijn mening baseert op 'van horen zeggen', facebook en twitter.daniel1975 schreef: ↑08 jul 2018 12:25 ..,
nu is het alleen een speeltje van de structureel ontevredenen die waarschijnlijk (mijn aanname) vooral aan de onderkant van de samenleving zitten en niet het hele speelveld kunnen en willen (!!) overzien.
En ... dat geldt helaas ook voor gewone verkiezingen.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Over onsportief gesproken, van de NOS website:daniel1975 schreef: ↑06 jul 2018 17:27Ik heb liever dat ze op deze manier hun afkeuring laten blijken dan straks fysiek langs de route.Zorro schreef: ↑06 jul 2018 09:11 Ik plemp em toch maar in het Doping topic en niet in Tour de France 2018 aangezien dat dan toch weer ontaard in doping discussie, maar wat weer een onsportief en 'zum kotzen' gedrag van dat publiek.
Zielig klootvolk.
Waarschijnlijk dom media hype en massa volgend vee.
Wat je ook van Froome of Sky vindt doet er niet toe en kun je gewoon voor jezelf houden dan. UCI/WADA hebben gesproken en daarmee is in ieder geval voor dit moment de kous af.
https://www.fiets.nl/2018/07/06/boegero ... esentatie/
Sky mag best nog eens een real life signaal krijgen dat we hun gedrag niet accepteren.
"De ploeg was goed. Het was een positieve dag." Zo vatte Tom Dumoulin de eerste etappe van de Tour de France samen. Daarmee doet hij eigenlijk amper recht aan wat een bijzonder succesvolle dag het was voor de Nederlandse troef voor de eindzege."
Het citaat van Tom is wat selectief, hij verkeerde bepaald niet in juichstemming over de valpartijen, maar de NOS vindt het kennelijk "meer dan positief" en "bijzonder succesvol" als drie podiumkandidaten tegen de grond smakken.
Waar is de tijd gebleven dan Merckx wilde opgeven omdat Ocana in het ravijn lag?
-
- Forum-lid
Jij leest er in dat Dumoulin positief is over de valpartijen. Ik lees dat Tom blij is dat hij ongehavend door een chaotische etappe is gekomen samen met zijn ploegmaten.Tijanus schreef: ↑08 jul 2018 14:45Over onsportief gesproken, van de NOS website:daniel1975 schreef: ↑06 jul 2018 17:27Ik heb liever dat ze op deze manier hun afkeuring laten blijken dan straks fysiek langs de route.Zorro schreef: ↑06 jul 2018 09:11 Ik plemp em toch maar in het Doping topic en niet in Tour de France 2018 aangezien dat dan toch weer ontaard in doping discussie, maar wat weer een onsportief en 'zum kotzen' gedrag van dat publiek.
Zielig klootvolk.
Waarschijnlijk dom media hype en massa volgend vee.
Wat je ook van Froome of Sky vindt doet er niet toe en kun je gewoon voor jezelf houden dan. UCI/WADA hebben gesproken en daarmee is in ieder geval voor dit moment de kous af.
https://www.fiets.nl/2018/07/06/boegero ... esentatie/
Sky mag best nog eens een real life signaal krijgen dat we hun gedrag niet accepteren.
"De ploeg was goed. Het was een positieve dag." Zo vatte Tom Dumoulin de eerste etappe van de Tour de France samen. Daarmee doet hij eigenlijk amper recht aan wat een bijzonder succesvolle dag het was voor de Nederlandse troef voor de eindzege."
Het citaat van Tom is wat selectief, hij verkeerde bepaald niet in juichstemming over de valpartijen, maar de NOS vindt het kennelijk "meer dan positief" en "bijzonder succesvol" als drie podiumkandidaten tegen de grond smakken.
Waar is de tijd gebleven dan Merckx wilde opgeven omdat Ocana in het ravijn lag?
Dat lees ik -met de context van het interview, waar dat de afsluiter van was- ook in de reactie van Tom. Mijn diskwalificatie 'onsportief' was gericht aan de NOS.Fietsjongen schreef: ↑08 jul 2018 14:55Jij leest er in dat Dumoulin positief is over de valpartijen. Ik lees dat Tom blij is dat hij ongehavend door een chaotische etappe is gekomen samen met zijn ploegmaten.Tijanus schreef: ↑08 jul 2018 14:45
Over onsportief gesproken, van de NOS website:
-
- Forum-lid
Haha, Is het een goed idee om via deze Fiets-site een bindend referendum te organiseren wat betreft doping?
Ik ben benieuwd welke stellingen dan naar voren komen!
Stelling 1Ernsto Rudolfo schreef: ↑09 jul 2018 19:18 Haha, Is het een goed idee om via deze Fiets-site een bindend referendum te organiseren wat betreft doping?
Je mag alleen koersen zonder enige vorm van medischijnen, dus ook geen paracetamol of aspirientje ...
Dus als renner mag je alleen nog door de koersdokter behandeld worden als je bereid bent om af te stappen? Daar gaat het imago van wielrenners als sporters die na een val eerst om hun fiets roepen en daarna wel eens gaan kijken wat de schade is.
Dan lijkt me een tijdelijke koersverbod als je een TUE hebt een beter idee.
Dan lijkt me een tijdelijke koersverbod als je een TUE hebt een beter idee.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid
Stelling 2. "Bezint eer ge begint" als je van je hobby je beroep wilt maken(en wat is mooier wordt vaak gezegd)