Giant
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 30 mei 2018 09:07
Ik probeer te achterhalen of de “zit” van dit model beetje meer op comfort gericht is of juist meer “race”. Ik vind hem prachtig maar zoek een model waarin ik niet té voorover gebogen zit om niet teveel op mijn polsen te steunen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Iemand enig idee waar ik deze bv gewoon kan krijgen zodat ik hem Z.S.M heb ?
https://www.bike-components.de/en/PRO/S ... -4-p48297/
Het mag ook een andere zijn, zolang het dus maar een 1 1/4 is.
https://www.bike-components.de/en/PRO/S ... -4-p48297/
Het mag ook een andere zijn, zolang het dus maar een 1 1/4 is.
- Matthijs1973
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
- Locatie: Zeist
https://www.12gobiking.nl/pro-gap-cap-e ... sverlenger bijvoorbeeld, en nog wel meer resultaten via google
Ik heb nu al een tijd een Giant TCR Advanced 1 model uit 2011/2012. Het is een model met een full carbon frame en vork. De groep heeft afgelopen jaar een upgrade gehad naar Ultegra 6800 inclusief Ultegra wielset. Nu ben ik dit jaar gaan lezen op dit forum en kwam dit topic tegen met natuurlijk de nieuwe modellen van de Giant TCR Advanced.
Vraag aan jullie is of upgraden van het frame naar een recenter model veel toevoegt in rijeigenschappen, gewicht of andere voordelen?
Mijn TCR Advanced 1 is er nog eentje met een Overdrive 1 balhoofd (eerste versie dus) en "Advanced SL-Grade Composite, Full-Composite OverDrive Steerer".
Bij de nieuwere modellen Advanced 1 zie ik een "Advanced-Grade Composite, Hybrid OverDrive Steerer" met volgens mij een Overdrive 2 balhoofd.
Ik weet niet waar het 'hybrid' voor staat maar blijkbaar is er in de loop der jaren iets veranderd aan de samenstelling van de stuurbuis van full-composite naar hybrid. Verder weet ik niet of bijv. de geometrie of het materiaal van het frame verbeterd is?
Dit is in ieder geval het model wat ik heb, maar dan dus met upgrades van Shimano 6800 groep, wielen. Is een upgrade naar een nieuwer frame het waard?
Vraag aan jullie is of upgraden van het frame naar een recenter model veel toevoegt in rijeigenschappen, gewicht of andere voordelen?
Mijn TCR Advanced 1 is er nog eentje met een Overdrive 1 balhoofd (eerste versie dus) en "Advanced SL-Grade Composite, Full-Composite OverDrive Steerer".
Bij de nieuwere modellen Advanced 1 zie ik een "Advanced-Grade Composite, Hybrid OverDrive Steerer" met volgens mij een Overdrive 2 balhoofd.
Ik weet niet waar het 'hybrid' voor staat maar blijkbaar is er in de loop der jaren iets veranderd aan de samenstelling van de stuurbuis van full-composite naar hybrid. Verder weet ik niet of bijv. de geometrie of het materiaal van het frame verbeterd is?
Dit is in ieder geval het model wat ik heb, maar dan dus met upgrades van Shimano 6800 groep, wielen. Is een upgrade naar een nieuwer frame het waard?
Laatst gewijzigd door spaarne op 11 jul 2018 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Nee, eigenlijk niet. Een tcr advanced pro is fractioneel beter en de isp variant zal daar nog iets boven zitten maar ik zou lekker wachten tot de naar disc wil of het huidige frame "op" is of je echt iets nieuws wilt.
Oke maar zeg een TCR Advanced 1 2018 is dus niet verbeterd tov van een TCR Advanced 1 2011, afgezien van interne versus externe kabelgeleiding en een modernere paintjob? Enig idee wat het 'Hybrid OverDrive Steerer' van de nieuwe Advanced 1 inhoudt tov de oude full composite?
Wanneer is zo'n frame 'op', afgezien van schade door een val natuurlijk. Er zitten een paar kleine krasjes en butsjes op door het gebruik.. Wordt een frame slecht na zeg 5 of 10 jaar fietsen? Of veroudert het composiet gewoon?
Wanneer is zo'n frame 'op', afgezien van schade door een val natuurlijk. Er zitten een paar kleine krasjes en butsjes op door het gebruik.. Wordt een frame slecht na zeg 5 of 10 jaar fietsen? Of veroudert het composiet gewoon?
Kom er net achter dat je sinds de introductie van de TCR Advanced Pro in 2015 deze moet vergelijken met de TCR Advanced van de jaren daarvoor qua frame en afmontage. Ze hebben dus een 'upgrade' in naamgeving gehad (marketing). Vandaar dat verschil full composite pre 2015 vs hybrid steerer post 2015, het is eigenlijk een andere serie. Ik moet dus naar de Advanced Pro kijken.
Zie:
https://www.bikeradar.com/forums/viewto ... #p19058574
Zie:
https://www.bikeradar.com/forums/viewto ... #p19058574
Waarom denk je dat die niet is verbeterd? Zo kan je stellen dat geen enkele fiets beter is geworden....wat ook wel kan kloppen hoor, daar niet van
Ik denk dat het productieproces van carbonframes vooral is verbeterd over de jaren heen. Mijn eerste carbon frame uit 2005 was een slappe vod. Maar dat lag imo niet aan het ontwerp.
Op youtube is er een leuk kanaal van iemand die frames doormidden snijdt en analyseert op productiefouten. Recente frames (ongeacht het merk of ontwerp) zien er vanbinnen toch beter uit dan oude frames.
De TCR is qua ontwerp weinig veranderd, maar ik gok dat de (productie)kwaliteit er wel op vooruit is gegaan.
Dat is ook veel belangrijker dan de 'aero' of 'comfort' marketingpoespas. Met gedrochten van frames als gevolg.
Ik denk dat het productieproces van carbonframes vooral is verbeterd over de jaren heen. Mijn eerste carbon frame uit 2005 was een slappe vod. Maar dat lag imo niet aan het ontwerp.
Op youtube is er een leuk kanaal van iemand die frames doormidden snijdt en analyseert op productiefouten. Recente frames (ongeacht het merk of ontwerp) zien er vanbinnen toch beter uit dan oude frames.
De TCR is qua ontwerp weinig veranderd, maar ik gok dat de (productie)kwaliteit er wel op vooruit is gegaan.
Dat is ook veel belangrijker dan de 'aero' of 'comfort' marketingpoespas. Met gedrochten van frames als gevolg.