Canyon Endurace CF SL met DI2 of niet?
Rij in de herfst en winter op de mtb, dus ik heb redelijk door kunnen fietsen. Die 300 euro is niet de bottleneck, maar wel onderdeel van de verschillen tussen beide fietsen waartussen ik probeer te kiezen .
Simpel onderhoud moet zelf lukken, maar kabels heb ik nog niet eerder zelf vervangen. Ik neem dit mee in de overweging, al vind ik het onderhoud ook leuk om zelf te doen en zal eens de eerste keer moet zijn.
Ga eens proefrijden (+/- uurtje) op een fiets met DI2, dan ben je of overtuigd en wil je nooit meer anders, OF je ziet er totaal de meerwaarde niet van in en je bespaard 300 euro ...
Maar pas op, mij heeft het geld gekost, wil niet meer zonder. Ben nu zelfs argumenten aan het zoeken waarom ik di2 op mijn winterfiets/cx nodig heb
Maar pas op, mij heeft het geld gekost, wil niet meer zonder. Ben nu zelfs argumenten aan het zoeken waarom ik di2 op mijn winterfiets/cx nodig heb
Oké, dan snap ik het wat beter. Ik vond het al zo vreemd dat er zo'n dure fiets komt.eks schreef: ↑13 mar 2018 14:14Rij in de herfst en winter op de mtb, dus ik heb redelijk door kunnen fietsen. Die 300 euro is niet de bottleneck, maar wel onderdeel van de verschillen tussen beide fietsen waartussen ik probeer te kiezen .
Simpel onderhoud moet zelf lukken, maar kabels heb ik nog niet eerder zelf vervangen. Ik neem dit mee in de overweging, al vind ik het onderhoud ook leuk om zelf te doen en zal eens de eerste keer moet zijn.
Je moet het allemaal niet teveel rationaliseren, dat is uiteindelijk toch bullshit als je zoveel geld aan een racefiets uitgeeft.
Als jouw hartje sneller gaat kloppen van Di2 dan moet je het vooral doen.
Campagnolo Ultra Dork
Sorry voor de bump, maar ik zit precies met hetzelfde dilemma. Ik vind die stormgreen er prachtig uitzien. Daarnaast wil ik graag 32-45mm hoge velgen. Mijn abosute voorkeur gaat dus uit naar de Endurace CF 8.0 Aeroad. Echter, elektronisch schakelen lijkt me ook echt top. Erg jammer dat Canyon dit niet op één fiets stopt.
Anyway, ik dacht dus om de Aeroad uitvoering te kopen en eventueel later te upgraden met DI2. Ik begreep wel dat het mechanisch schakelen frame hier niet voor geschikt is. Kan dit opgelost worden?
Uiteindelijk kost de upgrade nog behoorlijk wat, maar is nog steeds goedkoper dan de Endurace CF 8.0 DI2 uitvoering te kopen (in een kleur die ik niet echt mooi vind) en nog een wielset los aan te schaffen.
Anyway, ik dacht dus om de Aeroad uitvoering te kopen en eventueel later te upgraden met DI2. Ik begreep wel dat het mechanisch schakelen frame hier niet voor geschikt is. Kan dit opgelost worden?
Uiteindelijk kost de upgrade nog behoorlijk wat, maar is nog steeds goedkoper dan de Endurace CF 8.0 DI2 uitvoering te kopen (in een kleur die ik niet echt mooi vind) en nog een wielset los aan te schaffen.
Uiteindelijk kun je ieder frame wel ombouwen naar Di2, maar meestal is wat knutselwerk dan wel nodig. Vrijwel altijd vervalt je garantie, want je kunt ervan uitgaan dat je gaatjes moet gaan uitboren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 18 sep 2016 21:25
Je kan ook upgraden naar SRAM Etap op een later moment, dat kan ook bij het mechanische frame.
Ah goede tip! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Helaas is die set wel wat duurder. Maar de ultegra set kan ik dan natuurlijk wel weer verkopen.Liketoride schreef: ↑09 mei 2018 13:37 Je kan ook upgraden naar SRAM Etap op een later moment, dat kan ook bij het mechanische frame.
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 mar 2017 08:46
maar als je shimano hebt , daat past dan toch geen scram op als je later wil gaan upgraden naar e-tap / DI2
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En wat wil je nu in begrijpbaar Nederlands precies mee zeggen?fietsendelex schreef: ↑12 jul 2018 13:50 maar als je shimano hebt , daat past dan toch geen scram op als je later wil gaan upgraden naar e-tap / DI2
Less is bore