Canyon
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Bijvoorbeeld. Of eerst de kapotte accu opsturen, en dan de nieuwe ontvangen.
Maar je hele fiets opsturen, of naar het service punt brengen en dan moeten wachten totdat canyon van shimano een nieuwe (of dezelfde) batterij terug heeft gekregen, is natuurlijk geen service.
Zeker als je zo groot bent als Canyon, zou je voor dit soort dingen niet moeten hoeven te wachten op een toeleverancier.
Maar je hele fiets opsturen, of naar het service punt brengen en dan moeten wachten totdat canyon van shimano een nieuwe (of dezelfde) batterij terug heeft gekregen, is natuurlijk geen service.
Zeker als je zo groot bent als Canyon, zou je voor dit soort dingen niet moeten hoeven te wachten op een toeleverancier.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Zo gebeurt het normaal gezien wel, als je de batterij wil afkoppelen natuurlijk
Mijn FM dacht vorig jaar dat mijn elec voorderrie stuk was, canyon vroeg gewoon om deze mee te geven met een koerier
Zo gezegd zo gedaan, goed opgelost toch vind ik voor een fiets van bijna 3jr oud
Zeker toen bleek dat de FM het fout had en canyon hierover verder geen probleem maakte en de derrie terug naar mij zond
Mijn FM dacht vorig jaar dat mijn elec voorderrie stuk was, canyon vroeg gewoon om deze mee te geven met een koerier
Zo gezegd zo gedaan, goed opgelost toch vind ik voor een fiets van bijna 3jr oud
Zeker toen bleek dat de FM het fout had en canyon hierover verder geen probleem maakte en de derrie terug naar mij zond
Sworks Venge
Mijn ervaringen met Canyon NL zijn in elk geval voortreffelijk. Onder garantie is in korte tijd een keer mijn frame vervangen en verder zijn ze ook vrij flexibel. Een keer een pad stuk en ik kreeg de volgende dag een gratis exemplaar toegestuurd, die nog rondslingerde in de werkplaats.Andreke schreef: ↑10 jul 2018 10:23 Heb een canyon is superfiets tegen een mooie prijs. Spijtig genoeg is de dienst na verkoop niet al te best. Batterij Shimano DI2 stuk na 4 maanden is dus een geval van garantie. Zo werkt het bij Canyon België. Fiets moeten binnengebracht worden en in het bestand gezet batterij wordt opgestuurd naar Shimano en na een 4 tal weken heb je u fiets terug .Zodus een wielrenner kan 5 weken niet koersen.
Zo gaat het met een gewone fietsenmaker je brengt kapotte baterij binnen krijt een nieuwe en dag erna kan je fietsen.
Key: denk niet dat omdat je daar iets gekocht heb je op hoge toon dingen moet gaan eisen. Dat werkt nergens, ook niet bij je lokale fietsenmaker.
Heb net hetzelfde voor met Canyon. Nog geen maand geleden een roadlite gekocht. Nu komen er kleine barstjes of rimpeltjes in de lak van de velg.
X1900 spline db (dtswiss)
Canyon wil dat ik mijn velgen naar hen opstuur en dat zij dan deze opsturen naar Zwitserland. Nu ja. Dit kan pas in augustus en de velgen zullen nog eens een 3 a 4 weken onderweg zijn.
Sta ik hier mooi. Ik stelde voor om voor een ander setje te gaan. “Ja dit zou ik niet doen, want wij gaan voor jou een garantie procedure opstarten.”
Ik zei dat ik echt niet zonder de fiets kan, is tenslotte ook nieuw. Blijkt er toch geen andere oplossing mogelijk.
Simpelste oplossing zou geweest zijn: velgen binnen doen en andere krijgen. Nu stelden ze me voor om in augustus te komen om een voorlopig setje te plaatsen.
Echt geen zin in dit gedoe, al begrijp ik wel dat ze zich aan hun policy moeten houden. Wij hebben binnenkort vakantie, we willen fietsen.
Dan maar mijn omruilrecht inroepen. Ik reed graag op deze bike maar ik ga toch voor iets specialer.
X1900 spline db (dtswiss)
Canyon wil dat ik mijn velgen naar hen opstuur en dat zij dan deze opsturen naar Zwitserland. Nu ja. Dit kan pas in augustus en de velgen zullen nog eens een 3 a 4 weken onderweg zijn.
Sta ik hier mooi. Ik stelde voor om voor een ander setje te gaan. “Ja dit zou ik niet doen, want wij gaan voor jou een garantie procedure opstarten.”
Ik zei dat ik echt niet zonder de fiets kan, is tenslotte ook nieuw. Blijkt er toch geen andere oplossing mogelijk.
Simpelste oplossing zou geweest zijn: velgen binnen doen en andere krijgen. Nu stelden ze me voor om in augustus te komen om een voorlopig setje te plaatsen.
Echt geen zin in dit gedoe, al begrijp ik wel dat ze zich aan hun policy moeten houden. Wij hebben binnenkort vakantie, we willen fietsen.
Dan maar mijn omruilrecht inroepen. Ik reed graag op deze bike maar ik ga toch voor iets specialer.
Jelle, jij vindt dus dat Canyon of om het even welke winkel van alle onderdelen die op alle modellen zitten tenminste 1 reserve onderdeel hebben moeten liggen? En liefst ook nog een reserve reserve voor het geval dat? Enig idee wat voor warehouse je dan moet hebben?
Los daarvan, voorraad kost geld en dat betekent dat jouw fietsje weer duurder wordt. En als die voorraad ook nog eens niet gebruikt wordt en aan het einde van het modeljaar (want weer wat nieuws) moet worden afgeschreven, wordt je fietsje weer een stapje duurder.
Tuurlijk is het kut als je net een nieuwe fiets hebt, maar je zegt dat het in de lak zit. Dan kun je dus gewoon lekker fietsen. Of je koopt voor 100 E een reserve wielset, die eigenlijk elke fietser zou moeten hebben voor het geval dat.
Bedenk eens wat er gebeurt met je smartphone van Apple of een ander merk. Je krijgt echt niet bij afgifte een nieuw exemplaar mee...
Los daarvan, voorraad kost geld en dat betekent dat jouw fietsje weer duurder wordt. En als die voorraad ook nog eens niet gebruikt wordt en aan het einde van het modeljaar (want weer wat nieuws) moet worden afgeschreven, wordt je fietsje weer een stapje duurder.
Tuurlijk is het kut als je net een nieuwe fiets hebt, maar je zegt dat het in de lak zit. Dan kun je dus gewoon lekker fietsen. Of je koopt voor 100 E een reserve wielset, die eigenlijk elke fietser zou moeten hebben voor het geval dat.
Bedenk eens wat er gebeurt met je smartphone van Apple of een ander merk. Je krijgt echt niet bij afgifte een nieuw exemplaar mee...
Er zit nogal wat verschil tussen alles op voorraad hebben en alle garantiegevallen van van externe leveranciers via de fabrikant te laten lopen met zeer lange wachttijden tot gevolg. Ze kunnen het ook bestellen op het moment dat je met de claim komt. Het is zo inderdaad lekker goedkoop voor Canyon maar je mag het gerust slechte service noemen.
Niet iedere fietser zit te wachten op een heel magazijn aan reserve-onderdelen in de schuur en daar wordt je Canyon ook niet goedkoper van.
Niet iedere fietser zit te wachten op een heel magazijn aan reserve-onderdelen in de schuur en daar wordt je Canyon ook niet goedkoper van.
Campagnolo Ultra Dork
Ik beweer ook niet dat je zelf een heel magazijn aan reserve-onderdelen moet hebben. Maar een extra wielsetje moet elke fietser eigenlijk hebben. De kans dat je ze zelf doormidden rijdt is groter dan dat er een productiefout in zit.Ernie C. schreef: ↑13 jul 2018 08:42 Er zit nogal wat verschil tussen alles op voorraad hebben en alle garantiegevallen van van externe leveranciers via de fabrikant te laten lopen met zeer lange wachttijden tot gevolg. Ze kunnen het ook bestellen op het moment dat je met de claim komt. Het is zo inderdaad lekker goedkoop voor Canyon maar je mag het gerust slechte service noemen.
Niet iedere fietser zit te wachten op een heel magazijn aan reserve-onderdelen in de schuur en daar wordt je Canyon ook niet goedkoper van.
Dat ligt eraan hoe fanatiek je bent. Heb je toertochten of wedstrijden gepland die je echt niet wilt missen dan is het wel handig. Voor de rest is het meestal vandaag besteld, volgende dag in huis dus mis je hooguit één ritje.
Zelf heb ik wel altijd wat reserve staan, ook een hele fiets (of 3) maar niet voor iedereen is het materiaal zo'n grote onderdeel van de hobby.
Zelf heb ik wel altijd wat reserve staan, ook een hele fiets (of 3) maar niet voor iedereen is het materiaal zo'n grote onderdeel van de hobby.
Campagnolo Ultra Dork