Teutoburgerwaldtoertocht, omgeving Ibbenburen 18 april
TEUTOBURGERWALDTOERTOCHT, OMGEVING IBBENBÜREN
De Oldenzaalse Wielerclub organiseert op zondag 18 april 2010 voor de 29e keer de Teutoburgerwaldtocht vanuit Ibbenbüren (Duitsland).
De Teutoburgerwaldtocht is een uitstekende voorbereiding op het fietstoerseizoen en voert je dwars door het Teutoburgerwald met zijn schitterende vergezichten, glooiende wegen, vakwerkhuizen en prachtige stadjes als Tecklenburg en Bad Iburg.
Niet voor niets waren er vorig jaar maar liefst ruim 1200 deelnemers afkomstig uit heel Nederland waaronder ook prominenten uit de wieler- en schaatswereld.
Door de samenstelling van het terrein is de Teutoburgerwaldtocht een uitstekende
voorbereiding op de nog komende klimtoertochten van dit seizoen.
Velen hebben door voorinschrijving alweer aangegeven dit jaar te zullen starten.
Ook deze deelnemers zullen ongetwijfeld bijdragen aan een ongekend hoogstaand
sportief gebeuren. Door de wederom perfecte organisatie in 2009 heeft de OWC van de Nederlandse Toerfiets Unie (NTFU, ruim 40.000 leden), opnieuw toestemming gekregen om aan de tocht twee sterren toe te kennen, hetgeen duidt op een goed onderscheiden tocht.
Er zijn 2 afstanden waaruit de fietsers kunnen kiezen, te weten 110 kilometer en 85 kilometer.
Alle routes zijn weer duidelijk gepijld en er is verzorging en hulpverlening onderweg. Tevens is er ruime parkeergelegenheid en de mogelijkheid zich na de tocht te douchen.
Hoewel iedere deelnemer voor eigen risico deelneemt en zich moet houden aan verkeers- en gedragsregels besteedt de organisatie extra aandacht aan de veiligheid. Zo worden bijvoorbeeld gevaarlijke oversteken nog eens extra duidelijk met borden aangegeven.
Start en finish zijn vanwege een verbouwing van het Aaseebad dit jaar bij de Sporthalle Ost, Am Sportzentrum 30 te Ibbenbüren. Om deze lokatie te bereiken neem je de afslag 11B van de autobaan A30 en volg je van daar af de OWC borden. Starttijd voor de 110 km is tussen 08.00-09.00 uur en de 85 km deelnemers kunnen starten tussen 08.00 en 09.30 uur.
Tip: Gezien het succes van 2009 (meer dan 1200 deelnemers) is het verstandig om u vooraf in te schrijven.
Adressen:
Start- en finishplaats:
Sporthalle Ost
Am Sportzentrum 30
49479 Ibbenbüren
Tel.: +49 5451 9368858 oder 0800 8188111
Autobahn Oldenzaal-Osnabruck
E30, afslag 11B volg de borden.
Pauzeplaats:
Restaurant Zum Urberg
Amtsweg 19
49186 Bad Iburg
tel: +49 5403 2440
Toeristische informatie:
Tourist-Information Ibbenbüren
Bachstraße 14
49477 Ibbenbüren
Tel. +49 5451/54 54 540
E-Mail: touristinformation@ibbenbueren.de
Campings:
Truma campingpark, Grafenstraße 31,
49545 Leeden.
Tel/Fax: +49 5405 1007
Eurocamp,
Holperdorp 46,
49536 Lienen.
Zur Schönen Aussicht,
Schwarzestraße 73,
49497 Mettingen.
Tel: +49 5452-606
Tel: +49 5483-290
Jeugdherberg:
Jugendherberge Tecklenburg,
Am Herrengarten 5
549545 Tecklenburg,
Tel. +49 5482360
Contactpersoon OWC
Henk Lansink
h.lansink@driemark.nl
Door Bert Timmer worden van deze tocht foto's gemaakt, zoe onderstaande link.
De Oldenzaalse Wielerclub organiseert op zondag 18 april 2010 voor de 29e keer de Teutoburgerwaldtocht vanuit Ibbenbüren (Duitsland).
De Teutoburgerwaldtocht is een uitstekende voorbereiding op het fietstoerseizoen en voert je dwars door het Teutoburgerwald met zijn schitterende vergezichten, glooiende wegen, vakwerkhuizen en prachtige stadjes als Tecklenburg en Bad Iburg.
Niet voor niets waren er vorig jaar maar liefst ruim 1200 deelnemers afkomstig uit heel Nederland waaronder ook prominenten uit de wieler- en schaatswereld.
Door de samenstelling van het terrein is de Teutoburgerwaldtocht een uitstekende
voorbereiding op de nog komende klimtoertochten van dit seizoen.
Velen hebben door voorinschrijving alweer aangegeven dit jaar te zullen starten.
Ook deze deelnemers zullen ongetwijfeld bijdragen aan een ongekend hoogstaand
sportief gebeuren. Door de wederom perfecte organisatie in 2009 heeft de OWC van de Nederlandse Toerfiets Unie (NTFU, ruim 40.000 leden), opnieuw toestemming gekregen om aan de tocht twee sterren toe te kennen, hetgeen duidt op een goed onderscheiden tocht.
Er zijn 2 afstanden waaruit de fietsers kunnen kiezen, te weten 110 kilometer en 85 kilometer.
Alle routes zijn weer duidelijk gepijld en er is verzorging en hulpverlening onderweg. Tevens is er ruime parkeergelegenheid en de mogelijkheid zich na de tocht te douchen.
Hoewel iedere deelnemer voor eigen risico deelneemt en zich moet houden aan verkeers- en gedragsregels besteedt de organisatie extra aandacht aan de veiligheid. Zo worden bijvoorbeeld gevaarlijke oversteken nog eens extra duidelijk met borden aangegeven.
Start en finish zijn vanwege een verbouwing van het Aaseebad dit jaar bij de Sporthalle Ost, Am Sportzentrum 30 te Ibbenbüren. Om deze lokatie te bereiken neem je de afslag 11B van de autobaan A30 en volg je van daar af de OWC borden. Starttijd voor de 110 km is tussen 08.00-09.00 uur en de 85 km deelnemers kunnen starten tussen 08.00 en 09.30 uur.
Tip: Gezien het succes van 2009 (meer dan 1200 deelnemers) is het verstandig om u vooraf in te schrijven.
Adressen:
Start- en finishplaats:
Sporthalle Ost
Am Sportzentrum 30
49479 Ibbenbüren
Tel.: +49 5451 9368858 oder 0800 8188111
Autobahn Oldenzaal-Osnabruck
E30, afslag 11B volg de borden.
Pauzeplaats:
Restaurant Zum Urberg
Amtsweg 19
49186 Bad Iburg
tel: +49 5403 2440
Toeristische informatie:
Tourist-Information Ibbenbüren
Bachstraße 14
49477 Ibbenbüren
Tel. +49 5451/54 54 540
E-Mail: touristinformation@ibbenbueren.de
Campings:
Truma campingpark, Grafenstraße 31,
49545 Leeden.
Tel/Fax: +49 5405 1007
Eurocamp,
Holperdorp 46,
49536 Lienen.
Zur Schönen Aussicht,
Schwarzestraße 73,
49497 Mettingen.
Tel: +49 5452-606
Tel: +49 5483-290
Jeugdherberg:
Jugendherberge Tecklenburg,
Am Herrengarten 5
549545 Tecklenburg,
Tel. +49 5482360
Contactpersoon OWC
Henk Lansink
h.lansink@driemark.nl
Door Bert Timmer worden van deze tocht foto's gemaakt, zoe onderstaande link.
http://www.bt-foto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag deze tocht voor de 2e keer gedaan onder absoluut briljante condities. Intens genoten van het schitternde landschap en de prima sfeer en uitstekende organisatie. Voor mijn geen AGR meer! Dit is net zo mooi, rustiger maar wel ietsje minder zwaar.
-
- Forum-lid
Vandaag ook deze tocht gereden, zeker mooi en schitterende omstandigheden. Op het 2e deel van het parcours stond ook een fotograaf bovenaan de bult. De auto stond iets verder met daarop een internet adres echter heb ik deze niet onthouden, weet iemand welk adres dit is?
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Was dat niet www.beeldnieuws.nl
-
- Forum-lid
[quote="Jurg73"]Was dat niet www.beeldnieuws.nl
[/quote]
Je hebt helemaal gelijk, super bedankt. Ga ik mijn foto straks even opzoeken!
[/quote]
Je hebt helemaal gelijk, super bedankt. Ga ik mijn foto straks even opzoeken!
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
[quote="pinarello"]Prachtige dag vandaag. 20 graden en 118km met 130hm.[/quote]
130 maar? Ik had het gevoel dat het wel iets meer was. Omstandigheden waren inderdaad ideaal. Mijn vrouw was minder blij want ik ging om 6.30 weg en was pas om 14.45 terug. Veel lekke banden en een paar tourvrienden die niet konden sturen en daardoor over elkaar heen buitelden
Schade (met name materialistisch) viel gelukkig mee. Tevens nog een lekker stuk apfelkuchen mit sahne gehad natuurlijk ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
130 maar? Ik had het gevoel dat het wel iets meer was. Omstandigheden waren inderdaad ideaal. Mijn vrouw was minder blij want ik ging om 6.30 weg en was pas om 14.45 terug. Veel lekke banden en een paar tourvrienden die niet konden sturen en daardoor over elkaar heen buitelden
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Nog een paar filmpjes gemaakt:
klim naar Tecklenburg: http://www.youtube.com/watch?v=e9b7M2TJVEI
Klim vanuit Lienen (Holperdorperstrasse): http://www.youtube.com/watch?v=MY6vdfDcKAE
klim naar Tecklenburg: http://www.youtube.com/watch?v=e9b7M2TJVEI
Klim vanuit Lienen (Holperdorperstrasse): http://www.youtube.com/watch?v=MY6vdfDcKAE