Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
Dat is altijd typisch Nederlandse gewoonte geweest altijd wijzen naar het boze buitenland Festina ploeg maar de Rabobank wordt mondjes maat over gesproken en Erik Dekker wordt nooit meer over gesproken.
Je moet voor de grap in de zoekfunctie "doorzoek dit onderwerp" eens op rabobank, dekker en erik zoeken. Er gaat een wereld voor je open waarvan jij altijd dacht dat het onbesproken blijftanderson99 schreef: ↑20 jul 2018 13:57 Dat is altijd typisch Nederlandse gewoonte geweest altijd wijzen naar het boze buitenland Festina ploeg maar de Rabobank wordt mondjes maat over gesproken en Erik Dekker wordt nooit meer over gesproken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Ik heb het niet over het forum maar de Nederlandse media er wordt nooit gesproken over Erik Dekker.
Tsja, de media hebben destijds bericht over de Festina affaire omdat het groot nieuws was doordat ze uit koers werden genomen en het zelfs tot een proces leidde. Maar daarna is het rond Festina in de Nederlandse pers al even stil geworden als rond Erik Dekker die zo verstandig was niet in elke talkshow op te duiken en niet te gaan kunstschaatsen. Idem met de Raboploeg: mondjesmaat zeg je, je moet er de berichtgeving tussen 2007 en 2012 maar eens bij zoeken. De media stonden bol van de berichten en artikelen over die ploeg.
fietsen doe ik net als een prof,
De media is één ding, maar het absolute ontbreken van actie vanuit bond en overheid is natuurlijk wel heel opvallend. Wat dat betreft is er veel meer gebeurd in Spanje en Italie.
@Ernie C. Jep, weinig landen die gaan ingrijpen, dus wat dat betreft niet uniek Nederlands. Ook bij Spanje/Italie moest het dusdanig uit de hand lopen dat het niet anders meer kon.
@Ernie C. Jep, weinig landen die gaan ingrijpen, dus wat dat betreft niet uniek Nederlands. Ook bij Spanje/Italie moest het dusdanig uit de hand lopen dat het niet anders meer kon.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En hoe goed heeft Spanje dat gedaan? Hoeveel bloedzakken zijn er niet onderzocht ivm groot risico op topvoetballers en tennisers.
Less is bore
Oh helemaal eens hoor Daniel, Ook in Spanje is er zoveel mogelijk gedekt (hey AC!!).
Eénoog is koning in het land der blinden. Mauri en Fuentes hebben een duw gekregen. Dat is meer dan dat je kan zeggen van de meeste andere landen (Ferrari is ook taboe).
Maar wat vooral opvalt is dat de politie daar naast de Fuentes ring later ook nog een andere ring opbrak (was geloof ik ook een cyclowinnaar tussen, maar dat is even uit mijn hoofd).
Het is in ieder geval opvallend dat er enige politieke wil (ongetwijfeld gedwongen vanuit PR overwegingen tov het buitenland)is, want justitie is betrokken. Vooral omdat je richting justitie top (zowel politie als aanklager) het toch een politieke benoeming wordt met politiek connecties (zo is het iig in Nederland, kan me niet voorstellen dat dat in Spanje anders is).
Dat je in zo'n positie van de Tennissers en Voetballers af blijft lijkt me dan wel zo gezond voor het verdere verloop van je carrierre
Hoe dan ook, dat is meer politieke wil dan dat je ziet in het VK, Duitsland of Denemarken (kan willekeurig landen invullen, koos deze niet echt voor een reden).
Eénoog is koning in het land der blinden. Mauri en Fuentes hebben een duw gekregen. Dat is meer dan dat je kan zeggen van de meeste andere landen (Ferrari is ook taboe).
Maar wat vooral opvalt is dat de politie daar naast de Fuentes ring later ook nog een andere ring opbrak (was geloof ik ook een cyclowinnaar tussen, maar dat is even uit mijn hoofd).
Het is in ieder geval opvallend dat er enige politieke wil (ongetwijfeld gedwongen vanuit PR overwegingen tov het buitenland)is, want justitie is betrokken. Vooral omdat je richting justitie top (zowel politie als aanklager) het toch een politieke benoeming wordt met politiek connecties (zo is het iig in Nederland, kan me niet voorstellen dat dat in Spanje anders is).
Dat je in zo'n positie van de Tennissers en Voetballers af blijft lijkt me dan wel zo gezond voor het verdere verloop van je carrierre
Hoe dan ook, dat is meer politieke wil dan dat je ziet in het VK, Duitsland of Denemarken (kan willekeurig landen invullen, koos deze niet echt voor een reden).
- Enzzo
- Forum-lid HC
In alle landen is ongeoorloofd transport (smokkelen) van medicijnen een zaak van justitie en douane. Dat is ook de enige reden dat destijds festina en later TVM op de schop ging. Als het aan de tourdirectie en toenmalige dopingcontrole etc. had gelegen was Virenque gewoon de volgende Franse tourwinnaar geworden dat jaar!!
Nu konden ze (uiteindelijk want het heeft best nog even geduurd) niet anders dan die ploeg uit de wedstrijd zetten. Vanwege justitie dus.
Nu konden ze (uiteindelijk want het heeft best nog even geduurd) niet anders dan die ploeg uit de wedstrijd zetten. Vanwege justitie dus.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
En dan heeft Sky dus straks een probleem als er weer grenscontroles tussen het VK en de EU komen. Is die brexit toch nog ergens goed voor
Alleen jammer dat er al sinds 1994 vrij verkeer van goederen in de EU is, dus hoe wil je dan in 1998 iets van België naar Frankrijk smokkelen?
Alleen jammer dat er al sinds 1994 vrij verkeer van goederen in de EU is, dus hoe wil je dan in 1998 iets van België naar Frankrijk smokkelen?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Thevenet was in 1975 toen hij de tour won ook op doping betrapt. Dat werd gewoon doodgezwegen tot het enkele jaren later toch bekend werd. Hij heeft wel nooit zijn zege moeten inleveren.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.