Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
Ga je toch lekker niet op Strava... phfffff
Natuurlijk mogen we scherp zijn op hoe en aan wie ze wát verkopen, maar dát ze het verkopen mag geen verrassing zijn want het staat vast in de voorwaarden die we allemaal hebben gelezen .
Dus voor Premium hoef je niet te betalen om Strava te steunen, en eigenlijk ook niet eens voor de extra functies . Er valt veel te zeggen over Strava, de dashboards, de ontwikkeling, maar het verdienmodel is voor de gebruiker toch wel erg fijn (geen reclame, grotendeels gratis).
Het is wel een beetje de vraag in welke mate de data écht geanonimiseerd is, maar in de basis wordt het gebruikt voor het verbeteren van de infrastructuur en daar kunnen we toch niet ontevreden over zijn.
Dus voor Premium hoef je niet te betalen om Strava te steunen, en eigenlijk ook niet eens voor de extra functies . Er valt veel te zeggen over Strava, de dashboards, de ontwikkeling, maar het verdienmodel is voor de gebruiker toch wel erg fijn (geen reclame, grotendeels gratis).
Het is wel een beetje de vraag in welke mate de data écht geanonimiseerd is, maar in de basis wordt het gebruikt voor het verbeteren van de infrastructuur en daar kunnen we toch niet ontevreden over zijn.
Daarnaast geeft het binnen Nederland ook een vertekenend beeld om op basis van Strava drukke fietsroutes te bepalen. In mijn woonplaats gaan mijn stadsfietsritjes (niet op Strava) over hele andere wegen dan de racefietsritjes (wel op Strava), in het bijzonder vermijd ik op de racer drukke, onoverzichtelijke fietspaden en de binnenstad. Ik weet dat dat anekdotisch bewijs is. Misschien dat iemand de heatmap van Strava kan vergelijken met schattingen die de Nederlandse gemeentes zelf doen?
Nou ja, als ze op basis van de heatmap overal mooi asfalt neerleggen en de paden een half metertje breder maken vind ik dat bestslugbait schreef: ↑23 jul 2018 11:39Daarnaast geeft het binnen Nederland ook een vertekenend beeld om op basis van Strava drukke fietsroutes te bepalen. In mijn woonplaats gaan mijn stadsfietsritjes (niet op Strava) over hele andere wegen dan de racefietsritjes (wel op Strava), in het bijzonder vermijd ik op de racer drukke, onoverzichtelijke fietspaden en de binnenstad. Ik weet dat dat anekdotisch bewijs is. Misschien dat iemand de heatmap van Strava kan vergelijken met schattingen die de Nederlandse gemeentes zelf doen?