Het grote schijfremmentopic
Die dingen zouden niet tussen blokken en schijf moeten zitten, maar tussen schijf en sleuf in remklauw. Dus eerst blokken eruit.japiecarbon schreef: ↑23 jul 2018 14:53 Ik heb laatst van die speciale dingetjes gekocht om je schijven te centreren. Dit zijn flinter dunne stukjes staal die je om je schijf doet en vervolgens tussen de blokken. Ik heb het nog niet gebruikt maar het lijkt mij wel te werken.
Dan en alleen dan centreer je de remklauw tov de schijf.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=k-b8_Cqrm40[/youtube]
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
rijdersgewicht en toepassing lijken me bepalend. Daarna komt de rest.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
De adapter is maatgevend.
Heb je nu bv 140 voor, dan gaat 160 alleen passen als je (bij Shimano iig) de adapter draait.
Wil je nog groter voren moet je andere adapter (en schijf natuurlijk). De calipers en remhendels bepalen niets in dit geval.
Heb je nu bv 140 voor, dan gaat 160 alleen passen als je (bij Shimano iig) de adapter draait.
Wil je nog groter voren moet je andere adapter (en schijf natuurlijk). De calipers en remhendels bepalen niets in dit geval.
Dit filmpje is complete onzin.
Als ik m'n remblokken terugduw, door iets tussen schijf en blok te steken, dan lopen ze na het verwijderen ook niet aan.
Pas na het inknijpen en weer loslaten van de rem, weet je of de uitlijning inderdaad correct is, omdat dan de blokken weer op de normale afstand t.o.v. de schijf staan.
Ik heb een soortgelijk flimpje gevonden van de fabrikant avn het tooltje "Hayes".
Geen wonder dat ze van die beroerde spullen maken, als ze de werking van een hydraulische schijfrem niet eens kennen.
Nu ik dit zo lees klinkt het logisch dat een business card er tussen geen enkele functie heeft.Pollekes schreef: ↑23 jul 2018 13:23Het gebruik van een business card is op deze manier volslagen nutteloos/overbodig.
Je simuleert hiermee alleen een dikkere remschijf, maar door de zelfstellende eigenschappen van een hydraulische schijfrem, is na het verwijderen van het visitekaartje en het inknijpen van de remmen, deze weer ingesteld op de correcte dikte van de schijf. Centreren zonder kaartje heeft precies hetzelfde effect.
In ieder geval, remmen lopen als een zonnetje. Dat is het belangrijkste
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Je frame of vork kunnen ook beperkt zijn tot een bepaalde maat schijf (passing van grotere schijf en kracht dat uitgeoefend word op frame of vork)
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl