Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5198
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 24 jul 2018 21:09

mont aigoual schreef: 24 jul 2018 19:24 23 mm buitenmaat is C15 binnenmaat. De 25 mm buitenmaat is tussen C17-C18 binnenmaat bij Farsports, dat is tegenwoordig een hele courante maat. Zowel 23mm alsook 25 mm banden passen daar heel goed op en geven een stabiel geheel. In combinatie met het rijders gewicht zou ik zeker voor 25 mm met 25 mm banden gaan en misschien zelfs 28 mm banden als dat past. Zolang de wielen nog niet zijn geproduceerd, kun je de velgbreedte zeker nog aanpassen is mijn ervaring met Farsports...
Precies de C15 is gedateerd. Zelfs Fulcrum Racing 3 wordt nu in C17 gemaakt.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 24 jul 2018 22:44

mont aigoual schreef: 24 jul 2018 19:24 23 mm buitenmaat is C15 binnenmaat. De 25 mm buitenmaat is tussen C17-C18 binnenmaat bij Farsports, dat is tegenwoordig een hele courante maat. Zowel 23mm alsook 25 mm banden passen daar heel goed op en geven een stabiel geheel. In combinatie met het rijders gewicht zou ik zeker voor 25 mm met 25 mm banden gaan en misschien zelfs 28 mm banden als dat past. Zolang de wielen nog niet zijn geproduceerd, kun je de velgbreedte zeker nog aanpassen is mijn ervaring met Farsports...
De 23 mm buitenmaat is C16 binnenmaat, nog nagevraagd in een chat met Farsports. Ik had achteraf gezien idd voor de 25 mm kúnnen gaan, maar ze zijn in 1 dag al geproduceerd. Ready for shipment 8-)

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 24 jul 2018 23:13

Nou ja, 2 mm is natuurlijk ook niet een halszaak..:) Veel plezier met je nieuwe wielen, het is vast een hele verbetering.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Emil1
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:34

Emil1 25 jul 2018 00:54

Ik fiets zelf al 3 jaar op Farsports 23mm. velgen i.c.m. 25mm. banden. Zeer tevreden over deze combinatie en ook over de wielen zelf. Het gevoel van rollen in de bocht herken ik dan ook niet.

Misschien toch maar eens beter leren sturen en harder de bochten in :mrgreen:

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 25 jul 2018 06:54

Rubik schreef: 24 jul 2018 22:44
mont aigoual schreef: 24 jul 2018 19:24 23 mm buitenmaat is C15 binnenmaat. De 25 mm buitenmaat is tussen C17-C18 binnenmaat bij Farsports, dat is tegenwoordig een hele courante maat. Zowel 23mm alsook 25 mm banden passen daar heel goed op en geven een stabiel geheel. In combinatie met het rijders gewicht zou ik zeker voor 25 mm met 25 mm banden gaan en misschien zelfs 28 mm banden als dat past. Zolang de wielen nog niet zijn geproduceerd, kun je de velgbreedte zeker nog aanpassen is mijn ervaring met Farsports...
De 23 mm buitenmaat is C16 binnenmaat, nog nagevraagd in een chat met Farsports. Ik had achteraf gezien idd voor de 25 mm kúnnen gaan, maar ze zijn in 1 dag al geproduceerd. Ready for shipment 8-)
zie het als een luxeprobleem ;)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 jul 2018 07:56

Emil1 schreef: 25 jul 2018 00:54 Ik fiets zelf al 3 jaar op Farsports 23mm. velgen i.c.m. 25mm. banden. Zeer tevreden over deze combinatie en ook over de wielen zelf. Het gevoel van rollen in de bocht herken ik dan ook niet.

Misschien toch maar eens beter leren sturen en harder de bochten in :mrgreen:
Dat is ook techniek, als je lomp en bruut instuurt kan je dat gevoel hebben, maar dat is zelden ergens goed voor.

Ik moet wel zeggen, en dan ben ik geen echt sprinterstype, het is meer even hard aanzetten, dan voel ik een 25mm met 5,5 bar voor wel zoeken inveren, opzich geen punt, maar als je echt een sprinterstype bent kan ik me voorstellen dat je bv in wedstrijden de banden wel iets harder zet voor een sprint. Dan nog de vraag wat er sneller is.

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 30 jul 2018 15:58

Heeft hier iemand zijn Chinese clinchers al eens getest in de bergen? Ik ga in september nog een (lang) weekend naar de Vogezen of waar het ook maar mooi weer is op dat moment. Ben wel benieuwd naar ervaringsdeskundigen.

Ik bezit Farsports 38x25mm clinchers
If it's not fixed, it's broken.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5198
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 30 jul 2018 16:28

Tjebakka schreef: 30 jul 2018 15:58 Heeft hier iemand zijn Chinese clinchers al eens getest in de bergen? Ik ga in september nog een (lang) weekend naar de Vogezen of waar het ook maar mooi weer is op dat moment. Ben wel benieuwd naar ervaringsdeskundigen.

Ik bezit Farsports 38x25mm clinchers
Paar pagina's vertelde ik dat ik de cyclo Trois Ballons in de Vogezen heb gereden met een setje Farsports 38x25mm FCC. Eerste afdaling zelfs op natte wegen en dat ging ook perfect (Swissstop black prins remblokjes). Velgen rijden super omhoog en ook zeker zo goed naar beneden.

Een vriend van mij heeft wel zijn FCC voorwiel kapot geremd in een afdaling met regen achter een auto (dit was geen chineessetje). Het was de afdaling na de slotklim (Plancher Belles Filles). Hij zat daar achter een auto en kon er niet omheen, omdat er ook nog veel renners naar de finish reden. Hij maakte de fout door achter de auto te blijven remmen. Hij had beter even kunnen stoppen, of toch op een bepaald moment om de auto heen. Doodzonde.

Of jij dus met succes op FCC in de Vogezen kunt rijden, ligt dus ook aan je rem/daalkwaliteiten en welke keuzes je maakt.

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 31 jul 2018 09:31

NuitKor schreef: 30 jul 2018 16:28
Tjebakka schreef: 30 jul 2018 15:58 Heeft hier iemand zijn Chinese clinchers al eens getest in de bergen? Ik ga in september nog een (lang) weekend naar de Vogezen of waar het ook maar mooi weer is op dat moment. Ben wel benieuwd naar ervaringsdeskundigen.

Ik bezit Farsports 38x25mm clinchers
Paar pagina's vertelde ik dat ik de cyclo Trois Ballons in de Vogezen heb gereden met een setje Farsports 38x25mm FCC. Eerste afdaling zelfs op natte wegen en dat ging ook perfect (Swissstop black prins remblokjes). Velgen rijden super omhoog en ook zeker zo goed naar beneden.

Een vriend van mij heeft wel zijn FCC voorwiel kapot geremd in een afdaling met regen achter een auto (dit was geen chineessetje). Het was de afdaling na de slotklim (Plancher Belles Filles). Hij zat daar achter een auto en kon er niet omheen, omdat er ook nog veel renners naar de finish reden. Hij maakte de fout door achter de auto te blijven remmen. Hij had beter even kunnen stoppen, of toch op een bepaald moment om de auto heen. Doodzonde.

Of jij dus met succes op FCC in de Vogezen kunt rijden, ligt dus ook aan je rem/daalkwaliteiten en welke keuzes je maakt.
Door slepend te remmen verniel je ieder carbon wielsetje met velgremmen inderdaad. Ik ga het gewoon eens proberen :)
If it's not fixed, it's broken.

elektrischetijd
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2018 14:37

elektrischetijd 01 aug 2018 10:12

Heb in de ardèche meermaals afdalingen van +- 20km gedaan met enkele haarspeldbochten en dat is gelukt op mn setje van helin liu, 50mm clinchers en nieuwe Kingstop remmen.

Ben dan wel nog een redelijk goede daler (vind ik zelf en strava :p )

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 01 aug 2018 13:36

Met mijn chinezen ging dat ook perfect met de Swissstop black prince blokjes.
Nu had ik onlangs de rode Campy blokken eens gekocht, en in den Eifel mijn voorste velg langs 1 kant serieus gehavend, blaasjes over heel het remoppervlak.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 03 aug 2018 10:48

Weet niet of het hier past, maar ga het toch eens vragen. Ik heb paar maanden terug een 2dehands carbon wielset gekocht van Stealth wheels. Wielen zijn in prima staat. Nu heb ik één remblok (vooraan rechts) die excessief verslijt tov de andere remblokken. Heb uiteraard de velg al uitgebreid onderzocht maar ik vind niets van schade, ruwheid of scherpte op de velg. Ik vermoed wel dat er een klein beetje reliëf aanwezig is, want het remmen vooraan verloopt ook een beetje met schokken. Remprestaties zijn in orde, daar niet van, maar Black Prince remblokken zijn nogal kostelijk om ze er zo door te jagen. Kan het helpen om heel lichtjes over de velg te schuren, of is dit absoluut af te raden?

Plaats reactie