Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Alleen Rabo naar WP en LBL :( En ook de Tour :(

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mar 2010 16:33

Zie hier: http://www.cyclingnews.com/news/skil-sh ... _headlines
Geen V-S of Skil dus. Als dat maar goed gaat voor de Tour deze zomer. Benieuwd wie er voorrang krijgen op deze ploegen. M.n. V-S had ik toch wel een startplaats voor verwacht. Met renners als B. Feillu (toch goed voor een dagzege 2009) en Hoogerland (12e in de Vuelta) zou je toch verwachten dat ze serieus genomen worden. Zou jammer zijn als alleen Rabo mag.
Less is bore

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 24 mar 2010 16:36

Geloof dat Hoogerland zijn seizoen zelfs had afgestemd op de ardense klassiekers.
Gazelle Team TVM \'99

jeroenpje
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2010 00:05

jeroenpje 24 mar 2010 16:44

Misschien doet de ASO alles eerlijk verdelen. Laten ze andere ploegen aan de waalse klassiekers mee doen en mogen SKill en V.S. allebei naar de tour. Of is dat dagdromen...? Denk het wel.
Door weer en wind.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mar 2010 16:47

C. Zaballa schreef:Geloof dat Hoogerland zijn seizoen zelfs had afgestemd op de ardense klassiekers.


Laat hem dan maar met een dikke middelvinger naar de ASO de AGR winnen ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 24 mar 2010 20:27

Tja, ik moest ook effe mijn wenkbrouwen fronsen. Als je de lijst bekijkt met teams die meemogen... Er zitten erbij die toch een stukje minder zijn. Maar ja, dat is het systeem waarvoor is gekozen. Niet gewoon de allerbeste teams, maar een ondoorzichtige keuze.. Het heeft ook wel wat, dat twee kleine Belgische teams de grote Belgische wedstrijden mogen rijden, zoals dat ook in Franse, Spaanse en Italiaanse koersen gaat. Jammer dat Nederland eigenlijk maar een grote wedstrijd heeft.

tottie
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jul 2009 19:26

tottie 24 mar 2010 21:24

ja het is jammer dat ze niet mogen meedoen aan l-b-l en volgens mij verwachtte skill ook al geen tourdeelname.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 24 mar 2010 21:30

Heel erg jammer.
Zou zonde zijn dat de aspiraties die deze ploegen hadden door bureaucraten teniet worden gedaan.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 25 mar 2010 00:20

Tot nu toe hebben bmc en radioshack nog bar weinig laten zien, maar ze krijgen schijnbaar op basis van de namen toch overal startrecht. Zuur voor vacansoleil, skill kan ik wel begrijpen en heeft er inderdaad niet bijster veel te zoeken. Er zijn overige wel meerdere teams die wel mogen starten die geen potentieel voor deze koersen hebben.
Gazelle Team TVM \'99

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 25 mar 2010 10:23

Dat vind ik dus een probleem: Er zijn een aantal grote ProContinental teams, die gewoonweg verwachten overal te mogen aantreden, hoewel ze een hele batterij aan teams voor zich hebben staan. Dat is toch niet zoals het zou moeten zijn. Je moet toch willen winnen en de races op jou niveau willen rijden? Zo'n koers als gisteren, dat is het niveau van BMC en Radioshack.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 25 mar 2010 11:41

Ik vindt het bijzonder jammer dat de 2 andere Ned teams nu toch wat minder kans gaan krijgen om te rijden.

Maar is het ploegen systeem zoals dat nu gehandteerd wordt niet achterhaald? Ik denk dat de UCI een ander systeem moet opzetten. Ik denk dat het voetbal model beter is. Maak een echte Eredivisie en 1stedivisie. Ploegen die niet goed genoeg presteren zullen degraderen en andere ploegen weer promotie maken. Het is toch gek dat een Cervelo ploeg de status van Pro continetal kan behouden. Op basis van hun prestaties is dat een eredivisie ploeg.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 mar 2010 12:29

misschien alle ploegen met één mannetje minder laten starten = startrecht voor ongeveer 3 bijkomende ploegen, met als voordeel dat controleren door één ploeg moeilijker wordt en de koers opener wordt.

De UCI had al een systeem zoals hierboven vermeld maar ASO ligt ( lag) gewoon dwars.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 25 mar 2010 13:01

fiedoo schreef:misschien alle ploegen met één mannetje minder laten starten = startrecht voor ongeveer 3 bijkomende ploegen, met als voordeel dat controleren door één ploeg moeilijker wordt en de koers opener wordt.

De UCI had al een systeem zoals hierboven vermeld maar ASO ligt ( lag) gewoon dwars.


+1 dit leek mij ook een top oplossing!
No pain no gain, no guts no glory!

Plaats reactie