Zwarte Alu remrand, welke remblokjes
Heeft er iemand een tip wat "zachte" remblokjes voor aluminium velgen zijn?
Heb van iemand een HED wiel op de kop getikt die zwart gecoat is (Jet Disc Black), nu ben ik niet over ijdel, maar zou leuk zijn als dat wat langer zo blijft.
(bv bij mijn carbon Zipps rijdt ik met de Tangente Platinum Pro blokjes, ja die slijten terwijl je er naar kijkt maar de velg laat ook na x duizend kilometer nul slijtage zien op het remoppervlakte.)
Dank voor tips!
(velg in wiel veranderd ter verduidelijking)
Heb van iemand een HED wiel op de kop getikt die zwart gecoat is (Jet Disc Black), nu ben ik niet over ijdel, maar zou leuk zijn als dat wat langer zo blijft.
(bv bij mijn carbon Zipps rijdt ik met de Tangente Platinum Pro blokjes, ja die slijten terwijl je er naar kijkt maar de velg laat ook na x duizend kilometer nul slijtage zien op het remoppervlakte.)
Dank voor tips!
(velg in wiel veranderd ter verduidelijking)
Laatst gewijzigd door is op 02 aug 2018 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40187
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Disk black?? Voor velgremmen?
Less is bore
De bekendste zachte blokken zijn Koolstop Salmon, maar het slijten komt voornamelijk van "grit"wat zich ophoopt tussen velg en remblok en de Koolstops zijn daarin vermoedelijk niet beter,
Ik gebruik die dingen al jaren maar zwarte remranden interesseren me niet, dus echte harde mededelingen kan ik niet doen.
Wel is het zo dat mijn velgen na jaren er nauwelijks gesleten uitzien,,,,,
Wat wel kan: na elke rit de blokjes/velgen schoenpoetsen met remreiniger en ik vermoed dat dat heel veel uit gaat maken.
PS , kan iemand me eens uitleggen wat er nou zo interessant is aan zwarte remranden?
Ik gebruik die dingen al jaren maar zwarte remranden interesseren me niet, dus echte harde mededelingen kan ik niet doen.
Wel is het zo dat mijn velgen na jaren er nauwelijks gesleten uitzien,,,,,
Wat wel kan: na elke rit de blokjes/velgen schoenpoetsen met remreiniger en ik vermoed dat dat heel veel uit gaat maken.
PS , kan iemand me eens uitleggen wat er nou zo interessant is aan zwarte remranden?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Koolstop Salmon's zijn inderdaad top en naar mijn beleving blijven er maar weinig restjes aluminium in hangen in vergelijking met de R55C4 remblokken van Shimano.Keezx schreef: ↑02 aug 2018 09:44 De bekendste zachte blokken zijn Koolstop Salmon, maar het slijten komt voornamelijk van "grit"wat zich ophoopt tussen velg en remblok en de Koolstops zijn daarin vermoedelijk niet beter,
Ik gebruik die dingen al jaren maar zwarte remranden interesseren me niet, dus echte harde mededelingen kan ik niet doen.
Wel is het zo dat mijn velgen na jaren er nauwelijks gesleten uitzien,,,,,
Wat wel kan: na elke rit de blokjes/velgen schoenpoetsen met remreiniger en ik vermoed dat dat heel veel uit gaat maken.
PS , kan iemand me eens uitleggen wat er nou zo interessant is aan zwarte remranden?
Zwarte remranden vindt ik ook wel cool. Zou ze nooit kopen, maar bijvoorbeeld wel full carbon clinchers met dezelfde reden. Je velg lijkt hoger omdat het zwart van de velg overloopt in een zwarte band. Zo'n glimmende zilveren rand staat eigenlijk nergens mooi bij.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Als je fietst zie je daar toch helemaal niks van ?ypuh schreef: ↑02 aug 2018 10:04
Koolstop Salmon's zijn inderdaad top en naar mijn beleving blijven er maar weinig restjes aluminium in hangen in vergelijking met de R55C4 remblokken van Shimano.
Zwarte remranden vindt ik ook wel cool. Zou ze nooit kopen, maar bijvoorbeeld wel full carbon clinchers met dezelfde reden. Je velg lijkt hoger omdat het zwart van de velg overloopt in een zwarte band. Zo'n glimmende zilveren rand staat eigenlijk nergens mooi bij.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Fiets staat op m'n slaapkamer.
@daniel1975: het is inderdaad het wiel waar SqueeZer naar linkt
Als ik blijvend zwart gewild had, dan had ik full carbon moeten nemen. Nu ik dit wiel (voor realtief weinig geld) zo over kon nemen, wil ik dus kijken hoe lag hij met een beetje beleid goed blijft.
Dank voor de Koolstop Salmon en de blauwe Swisstop BXP tips, ga ik naar kijken!
Als ik blijvend zwart gewild had, dan had ik full carbon moeten nemen. Nu ik dit wiel (voor realtief weinig geld) zo over kon nemen, wil ik dus kijken hoe lag hij met een beetje beleid goed blijft.
Dank voor de Koolstop Salmon en de blauwe Swisstop BXP tips, ga ik naar kijken!
Fulcrum en Campa hebben 'blauwe' remblokken voor zwarte remranden. Misschien werken die ook prima op jouw HED wielen?
Let trouwens wel op met nat weer, Ik rijd zelf met Zero Nite wielen en blauwe Campa blokken. Eenmaal een regenrit gedaan en het blanke metaal komt er al doorheen door de schurende werking van zandkorrels. Gelukkig heeft een zwarte 'permanent' fineliner de velg weer keurig zwart gemaakt. En nu naar ongeveer 2500km droog weer is alles nog in prima staat. Ik maak trouwens wel de velg en de blokjes regelmatig schoon met een kwast en doek. Dan schrik je alsnog hoeveel rommel er van de velgrand afkomt.
Let trouwens wel op met nat weer, Ik rijd zelf met Zero Nite wielen en blauwe Campa blokken. Eenmaal een regenrit gedaan en het blanke metaal komt er al doorheen door de schurende werking van zandkorrels. Gelukkig heeft een zwarte 'permanent' fineliner de velg weer keurig zwart gemaakt. En nu naar ongeveer 2500km droog weer is alles nog in prima staat. Ik maak trouwens wel de velg en de blokjes regelmatig schoon met een kwast en doek. Dan schrik je alsnog hoeveel rommel er van de velgrand afkomt.
Ride bikes, not tanks!
welk modeljaar van nite wielen heb je? de Lbs zei me dat dit vooral bij de vorige generatie van nite zou zijn, vanaf 2018 zou dit niet meer mogen.