Het grote domme vragen topic
Sorry hoor, maar dat lijkt me nonsens.
Het produceren van verschillende veren is alleen maar kostenverhogend.
Bovenste derailleurwieltje zit iets verder van de kleine kransen af.
Het produceren van verschillende veren is alleen maar kostenverhogend.
Bovenste derailleurwieltje zit iets verder van de kleine kransen af.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
GCN heeft net een filmpje gepost waarin ze meerijden. Ik heb het een beetje half gekeken maar volgens mij geven ze in die etappe ook een fiets aan een renner.
Waarom zal de veer anders zijn?
Het in mijn ogen dezelfde derailleur met alleen een langere kooi zodat de wieltjes iets verder nar beneden staan zodat er een grotere cassette geplaatst kan worden.
En daardoor een langere kettinglengte geeft zodat die grotere tandwielen ook gebruikt kunnen worden.
- devriesman
- Forum-lid
Je geeft het zelf al aan, langere ketting, grotere afstand, dus in theorie een sterkere veer nodig om de boel op spanning te houden.
-
- Forum-lid
Dus de veer is hetzelfde in een lange en korte derailleur? Maar omdat de ketting langer is moet de veer eigenlijk sterker zijn, om de boel goed op spanning te houden? En een derailleur schakelt beter als de ketting meer op spanning staat?
En als ik een ketting van dezelfde lengte gebruik bij een korte en lange derailleur, schakelen ze dan even snel? Of staat de veer bij een lange kooi strakker bij een ketting van dezelfde lengte, omdat de ketting door een langere kooi loopt en dus verder naar voren wordt getrokken dan bij een korte. kooi?
Mijn lijstje met domme vragen voor nu...
En als ik een ketting van dezelfde lengte gebruik bij een korte en lange derailleur, schakelen ze dan even snel? Of staat de veer bij een lange kooi strakker bij een ketting van dezelfde lengte, omdat de ketting door een langere kooi loopt en dus verder naar voren wordt getrokken dan bij een korte. kooi?
Mijn lijstje met domme vragen voor nu...
Ik heb nog eens op tekeningen van diverse series shimano derailleurs gekeken en in de oudere series hebben de veren van de GS een ander serienummer dan van de SS.
Dus daar lijkt het wel dat er verschil is maar bij de laatste zit er bij allebei een veer in met hetzelfde serienummer.
Dus daar lijkt het wel dat er verschil is maar bij de laatste zit er bij allebei een veer in met hetzelfde serienummer.