Kan een frame kraken??
-
- Forum-lid HC
Stuurgedeelte zit ook zat vet tussen. Ik probeer uiteraard zo stil mogelijk te zitten om de voorkant uit te sluiten.
Ik had de crank bladen er nog niet af gehaald. Dat heb ik nu wel gedaan, en even goed schoon gemaakt. Morgen monteren met wat vet ertussen en nieuwe bladboutjes. Volgens mij is dat echt het laatste wat het zou kunnen zijn.
Daarna ga ik toch zeer ernstig twijfelen aan het frame.
Ik had de crank bladen er nog niet af gehaald. Dat heb ik nu wel gedaan, en even goed schoon gemaakt. Morgen monteren met wat vet ertussen en nieuwe bladboutjes. Volgens mij is dat echt het laatste wat het zou kunnen zijn.
Daarna ga ik toch zeer ernstig twijfelen aan het frame.
Zou sterk zijn dat er ergens een scheur(tje) in het frame zit. Trouwens, gaat het nu eigenlijk om een nieuw of een 2de hands frame?
Zit er ook geen kunststof plaatje onder de bracket? Daar kan het ook kraken.
En de cups voor de balhoofdlager: zitten die nu geperst of gelijmd?
Heb al vaker nieuwe scott mtb's gezien die al na een paar ritten begonnen te kraken aan het balhoofd omdat de cups droog ingeperst zaten. Ik weet niet hoe dat met een foil rc zit...
Zit er ook geen kunststof plaatje onder de bracket? Daar kan het ook kraken.
En de cups voor de balhoofdlager: zitten die nu geperst of gelijmd?
Heb al vaker nieuwe scott mtb's gezien die al na een paar ritten begonnen te kraken aan het balhoofd omdat de cups droog ingeperst zaten. Ik weet niet hoe dat met een foil rc zit...
-
- Forum-lid HC
Het is een nieuw frame. En er zit inderdaad een plaatje onder het frame, ik zal daar ook eens wat vet tussen duwen.
Er zitten geen cups in voor het balhoofd, de lagers gaan zo in het frame.
Er zitten geen cups in voor het balhoofd, de lagers gaan zo in het frame.
- plantagenet
- Forum-lid
Een oorzaak van kraken kan ook het niet voldoende vastzetten van boutjes, snelspanners etc. zijn. Heb je alle verbindingen met het juiste moment aangehaald? Soms kan het helpen om de boel even wat strakker aan te draaien. Bij carbon frames wel met beleid, maar ook carbon kan een hoop hebben.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Uiteraard ook alle boutje nagetrokken, vast gezet.plantagenet schreef: ↑03 aug 2018 23:22 Een oorzaak van kraken kan ook het niet voldoende vastzetten van boutjes, snelspanners etc. zijn. Heb je alle verbindingen met het juiste moment aangehaald? Soms kan het helpen om de boel even wat strakker aan te draaien. Bij carbon frames wel met beleid, maar ook carbon kan een hoop hebben.
Ik heb denk ik minimaal 50 fietsen afgemonteerd in mijn leven. Dus het is echt niet dat ik dit voor het eerst doe. De laatste jaren veel Chinees carbon. En ik had eigenlijk afgezworen dat ik nooit meer een dure fiets zou kopen. Maar ik zag de foil en heb het nu toch gedaan, maar daar begin ik echt spijt van te krijgen.
Ik begin de fiets zelfs een beetje te haten, ik moet zelfs met oordopjes in rijden, zo erg kraakt de fiets.
Het is geen tikje, maar een echte kraak.
-
- Forum-lid HC
Het is niet af en toe een kraakje, het is heel de rit een kraak bij iedere trap, behalve bij wind mee of weinig kracht op de pedalen.
Als je het niet vindt, op de rollen zetten en beginnen trappen. Aan iemand vragen om overal met z'n oor langs te gaan. Stom werkje maar het kan je zeker helpen om de exacte plek te vinden (een oplossing is iets anders maar dan weet je misschien al waar het vandaan komt)
Onlangs 3 weken gezocht naar oorzaak van gekraak. Was er van overtuigd dat het bracket of pedalen moesten zijn omdat het geluid daar vandaan kwam. De oplossing was uiteindelijk vervangen van derailleurwieltjes waar heel veel speling op zat en droog stonden.
Vorig jaar gekraak hoorbaar bij bracket door FM opgelost door vervangen van kabeldoorvoer bij balhoofd
Vorig jaar gekraak hoorbaar bij bracket door FM opgelost door vervangen van kabeldoorvoer bij balhoofd
-
- Forum-lid HC
Zojuist de crank uit elkaar gehaald, Alles goed in het vet gezet, kabel geleider onder het bracket ingevet. En nog steeds exact hetzelfde geluid.
Ik ga nu alle kabels eruit halen, alle kabel doorvoeringen eruit. Voor derialleur en achter rem eraf, zadelpen eruit. Als hij dan nog kraakt dan weet ik het echt niet meer.
Ik ga nu alle kabels eruit halen, alle kabel doorvoeringen eruit. Voor derialleur en achter rem eraf, zadelpen eruit. Als hij dan nog kraakt dan weet ik het echt niet meer.