Hallo,
Ik ben van plan om eind april/ begin mei een lang weekend naar de Eifel te gaan om daar dagtochten te rijden met de MTB.
Het idee is om vrijdag te reizen, zaterdag en zondag te fietsen en 's maandags weer naar huis.
Graag hoor ik tips voor een hotel van waaruit goede tochten te maken zijn. En waar je lekker kunt eten natuurlijk Ook graag een beetje betaalbaar, ik reis namelijk alleen...
Rick
Lang weekend Eifel
In de Eiffel zit je zo gemiddeld rond de 30euro per nacht incl ontbijt.
Kwa fietsen is overal wel wat te vinden.
Ik ga meestal in de buurt van de Nurburgring fietsen daar ken ik de omgeving redelijk en langs een baan MTB-en waar autos overheen jagen is extra leuk (mits je van autos houd)
Cochem is ook heel erg mooi en wat meer toerisch aangelegd net als Nürburg daar heb je dan als voordeel dat er MTB routes langs de paden staan
Kwa fietsen is overal wel wat te vinden.
Ik ga meestal in de buurt van de Nurburgring fietsen daar ken ik de omgeving redelijk en langs een baan MTB-en waar autos overheen jagen is extra leuk (mits je van autos houd)
Cochem is ook heel erg mooi en wat meer toerisch aangelegd net als Nürburg daar heb je dan als voordeel dat er MTB routes langs de paden staan
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Wij zijn vorig jaar een weekje in Daun geweest. Zie dit topic voor een paar routes vanuit deze plaats. Het maakt m.i. niet veel uit waar je zit in de Eiffel, het is overal mooi en overal is voor niet teveel geld een slaapplek te vinden. Veel plezier!
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco
over 2 jaar naar dit hotel http://www.hotel-lamberty.de/ in landscheid
geweest. Heel goedkoop, propere kamers, een mooie tuin en een goede omgeving om te MTB-en.
'k denk dat we voor 4 nachten HP per persoon ( kamer voor 2 personen) een 100 euro betaald hebben. Eten is geen grand-cuisine maar genoeg en toch lekker.
geweest. Heel goedkoop, propere kamers, een mooie tuin en een goede omgeving om te MTB-en.
'k denk dat we voor 4 nachten HP per persoon ( kamer voor 2 personen) een 100 euro betaald hebben. Eten is geen grand-cuisine maar genoeg en toch lekker.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Ponyhotel/Ponyhof in Stadtkyll, was vorig jaar onze uitvalsbasis voor een lang fietsweekend. Ook dit jaar gaan we er in april weer heen. Ideaal voor enkele rondritten met beklimmingen zoals de Schwarzer Mann en de Hohe Acht. Relatief goedkoop en op loopafstand van het centrum met een pizzaria en een koffietent met diverse soorten taart. Mmmm...
Klimmen is fijn maar doet ook pijn. Net alsof je een stapel poefjes moet sjouwen voor een verhuizend vriendinnetje (uit het hoofd-citaat uit De Renner, Tim Krabbé)