Mathieu van der Poel
Tot eind 2023, wordt nu gezegd. Ik vind het moeilijk te zeggen of dit verstandig is. Wout van Aert is hem voorgegaan in deze constructie. Je kunt daarbij wel de voorjaarsklassiekers rijden en daarnaast blijven veldrijden. De ondersteuning in de koers was alleen aan de magere kant. Van Aert heeft besloten uiteindelijk toch naar een WT ploeg te gaan. Het veldrijden komt daarbij echter op een laag pitje te staan. Als MvdP nu al weet dat hij wil blijven veldrijden, is deze keuze niet heel vreemd. Toch is 5 jaar vooruit kijken, wel lang.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Blijven veldrijden en straks alle races winnen is toch ook geen hout aan? Op deze leeftijd en met deze razendsnelle ontwikkeling is 5 jaar toch een idioot lange termijn?
Zou wel eens zijn echte gedachtes en onderbouwing willen weten, maar daar zul je niet snel achter komen.
Zou wel eens zijn echte gedachtes en onderbouwing willen weten, maar daar zul je niet snel achter komen.
Less is bore
Er kunnen in het contract toch ook clausules staan die het mogelijk maken om naar een WT ploeg te vertrekken. Misschien is die 2023 wel alleen van toepassing zodat MvdP niet naar een concurende 'veldritploeg' kan gaan.
Zonder de inhoud van het contract te kennen is t echt speculeren.
Zonder de inhoud van het contract te kennen is t echt speculeren.
Het is al zolang duidelijk dat hij de weg niet het leukste onderdeel van wielrennen vindt. Zolang hij voor zichzelf een plan heeft hoe hij zijn toekomst ziet, moet hij lekker zelf doen waar hij zich goed bij voelt. Dat wij dan de pech hebben om hem niet in een WT-ploeg te zien is echt ons probleem en niet het zijne.,,
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
+1Karl66 schreef: ↑06 aug 2018 15:08 Het is al zolang duidelijk dat hij de weg niet het leukste onderdeel van wielrennen vindt. Zolang hij voor zichzelf een plan heeft hoe hij zijn toekomst ziet, moet hij lekker zelf doen waar hij zich goed bij voelt. Dat wij dan de pech hebben om hem niet in een WT-ploeg te zien is echt ons probleem en niet het zijne.,,
Hij zit in de luxe positie dat hij precies kan doen waar hij zin in heeft en dat moet hij vooral ook doen!
o'7o
- robbebopper
- Forum-lid HC
En een plan? Och, ik vraag me af of dat in zijn geval wel nodig is.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Denk het niet. Los van het contract, waar hij vele malen grotere concurrentie heeft voor dezelfde centen, is er aan startgeld (op de na tourse criteriums na) weinig te behalen. Ik denk dat er maar weinig fietsmilionairs zijn. Bij sky wellicht een paar, maar bedenk een budget van 35 miljoen (extreem hoog) verdeel dat over 20? 25? renners, begeleiding, organisatie, en alle kosten... zullen zelfs bij sky maar weinig renners in die cijfers mogen bijschrijven op basis van alleen hun contract.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Financieel? Binnen zijn huidige contract heeft hij vooral alle ruimte om te mountainbiken met het oog op Tokyo 2020. En laten we wel wezen - hij vindt fietsen op de weg gewoon saai vergeleken met CX en ATB
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- robbebopper
- Forum-lid HC
Hij heeft het moeilijk op dit moment. Het lukt hem niet om voorin de race te komen. De Zwitsers tot nu toe oppermachtig.