Beste,
ik ben van plan een nieuw set wielen (clincher)te kopen.
Mijn fietsenmaker heeft volgend 2-tal aangeboden.
- Speed Full carbon 45mm( €1050 ) - 1550gram
https://www.veltec.de/produkte/veltec/r ... 4.5_fcc_1/
- Token wielen C45 Full carbon (€800) - 1630gram
https://www.tokenproducts.com/wheels/road-wheels/c45
De Token wielen vallen perfect binnen mijn budget en vind ik heel erg mooi maar ik twijfel om toch eventueel de "Speed-wielen" te nemen die wel 250€ duurder zijn.
qua gewicht is Token iets zwaarder maar nog steeds te doen vind ik.
Iemand ervaring met deze 2 sets ? wat denken jullie van de naven bv.?
Wat is jullie ervaring met bredere velgen (blijkbaar nieuwe terend) die wil ik rijden met 25mm. buitenbanden
Ik weet dat het probleem van carbonwielen in afdalingen(bergen) een groot discussiepunt is,
maar ik veronderstel dat ik deze wielen wel kan gebruiken in het middengebergte (bv. Vogezen)
groetjes B.
Speed Full carbon 45mm vs. Token wielen C45 full carbon
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Iets met < 17 mm binnenbreedte zou ik mijden en voor 25 mm banden liefst nog wat meer, het geeft significante voordelen in rijeigenschappen.benny-boy schreef: ↑07 aug 2018 09:06
Wat is jullie ervaring met bredere velgen (blijkbaar nieuwe terend) die wil ik rijden met 25mm. buitenbanden
Ik weet dat het probleem van carbonwielen in afdalingen(bergen) een groot discussiepunt is,
maar ik veronderstel dat ik deze wielen wel kan gebruiken in het middengebergte (bv. Vogezen)
groetjes B.
Vermoedelijk zijn de Veltecs hooguit 17C en da's alweer wat achterhaald.
Ik zou geen onderscheid maken tussen Vogezen en ander gebergten, je kan ook daar je carbonwielen makkelijk slopen als je daarop aanstuurt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
thx voor de reacties.
dan hou ik mijn fullcrum R1 nog een beetje voor in de bergen.
Al vind ik van mezelf dat ik geen slechte daler ben.
De bedoeling is voornamelijk om deze wielen te gebruiken op mijn "mooi weer fiets"
Dus normaal enkel als het goed weer.
Kasseien probeer ik ook altijd te mijden of rij ik met lijn "slecht weer fiets".
ter info : ik weeg 70kg.
grtz.
dan hou ik mijn fullcrum R1 nog een beetje voor in de bergen.
Al vind ik van mezelf dat ik geen slechte daler ben.
De bedoeling is voornamelijk om deze wielen te gebruiken op mijn "mooi weer fiets"
Dus normaal enkel als het goed weer.
Kasseien probeer ik ook altijd te mijden of rij ik met lijn "slecht weer fiets".
ter info : ik weeg 70kg.
grtz.
Allebei fraaie wielsets met een mooi laag gewicht voor een 45 mm velg. Veel nieuwere carbonwielen zijn bestand tegen hogere temperaturen, waardoor je geen problemen meer hoeft te hebben met afdalen (uiteraard juiste remtechniek hanteren). Zo heb ik de afgelopen jaren met mijn Giant SLR-1 wielen probleemloos vele afdalingen gedaan.
Wellicht kan de fietsenmaker iets zeggen over de verschillen tussen de wielsets op dit gebied? Juist bij het klimmen en dalen vind ik persoonlijk de stijfheid van carbonwielen heel prettig.
Wellicht kan de fietsenmaker iets zeggen over de verschillen tussen de wielsets op dit gebied? Juist bij het klimmen en dalen vind ik persoonlijk de stijfheid van carbonwielen heel prettig.
Dat valt toch wel mee, of anders gesteld, is toch niet zo heel bijzonder laag?
Bijv. een Fulcrum Racing Quattro carbon set (oké, 40 mm ipv 45) gaat onder de 1500 gram. Een Mantel setje (50 mm) is ongeveer hetzelfde. Een Miche SWR setje is 1610 gram (de 50/50 configuratie). En volgens mij zijn er best nog wel meer voorbeelden te vinden rond de 1500-1600 gram.
De Veltecs zijn 16c intern, zou ik dus laten liggen en voor de Tokens gaan (18c)
In de Vogezen dalen is hetzelfde als in de Alpen en daar rijd je dus even makkelijk een set wielen kapot (tijdens Les 3 Ballons al meerdere malen gezien)
In de Vogezen dalen is hetzelfde als in de Alpen en daar rijd je dus even makkelijk een set wielen kapot (tijdens Les 3 Ballons al meerdere malen gezien)
Hallo,
Dank voor de info's .
Vandaag heb ik mijn fietsenmaker opgebeld en hem gezegd dat hij de Tokens opzij mag leggen voor mij.
Ik ben gecharmeerd door het uitzicht hiervan en wil ook eens de trend van de breede velgen volgen.
Blijkbaar zijn het ook ceramische lagers dus ben ik nieuwsgierig of dit merkbaar zal zijn.
Voor de zekerheid hou ik mijn oude Fulcrums 1 nog om naar de bergen te trekken.
Groeten B.
Dank voor de info's .
Vandaag heb ik mijn fietsenmaker opgebeld en hem gezegd dat hij de Tokens opzij mag leggen voor mij.
Ik ben gecharmeerd door het uitzicht hiervan en wil ook eens de trend van de breede velgen volgen.
Blijkbaar zijn het ook ceramische lagers dus ben ik nieuwsgierig of dit merkbaar zal zijn.
Voor de zekerheid hou ik mijn oude Fulcrums 1 nog om naar de bergen te trekken.
Groeten B.